درآمد میلیارد تومانی مدرسه هیئت امنایی از فعالیت های فوق برنامه

0
معاون وزیرآموزش وپرورش با تاکید براینکه مدارس هیئت امنایی نباید باپول اولیا اداره شود، گفت:مدرسه هیئت امنایی با فعالیت فوق برنامه توانسته یک میلیارد درآمدزایی کند و فضای آموزشی خودرا توسعه دهد.

مرضیه گرد در نشست خبری گرامیداشت هفته شوراها درباره مدارس هیئت امنایی گفت: از اینکه فلسفه مدارس هیئت امنایی به انحراف برود باید جلوگیری کنیم.

وی افزود: کمیته نظارت و کیفیت بخشی، عملکرد مدارس هیئت امنایی را تا پایان سال بررسی می کند. مدارسی که نتوانسته اند به ازای تشکیل هیئت امنا کیفیت خود را نسبت به سال گذشته افزایش دهند به وضعیت سابق باز می گردند و به مدارس عادی تبدیل می شوند. مدارس هیئت امنایی برای کمک به مردم است.

رییس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت های مردمی و خانواده بیان کرد: متاسفانه برخی از مدارس هیئت امنایی با نام فعالیت های فوق برنامه مبالغی را از اولیا دریافت می کنند در صورتی که این مدارس خارج از جیب اولیا باید اداره شوند.

وی خاطرنشان کرد: بنده بازدیدهایی داشته ام و مدارس هیئت امنایی در حاشیه تهران دیده ام که هیچ پولی از خانواده ها دریافت نکرده اند و خانواده ها راضی بودند.

وی بیان کرد: در جاهایی با توجه به توان مردم پیشنهاد به برگزاری کلاس های فوق برنامه می شود. اگر هیئت امنا نتوانند هزینه ها را تامین کنند و خانواده ها راضی نباشند چه نیازی است مدرسه هیئت امنایی اداره شود؟ پیشنهاد انحلال چند مدرسه هیئت امنایی نیز داده شده است. گزارشی تا پایان سال تحصیلی به شوراهای آموزش و پرورش داده می شود و گزارش نیز دریافت می شود.

گرد بیان کرد: طبق ارزیابی ها درآمد مدرسه ای حداقلی یا صفر بوده است و مدرسه هیئت امنایی نیز وجود دارد که یک میلیارد تومان درآمد از طریق برگزاری کلاس های فوق برنامه داشته است و توانسته مدرسه را توسعه دهد و فضای آموزشی بیشتر برای دانش آموزان تهیه کند. ممکن است برخی مدارس نیز تعلل داشته باشند که مورد بازبینی قرار می گیرند.

به گفته وی درصد رضایت در شهرستان ها از مدارس هیئت امنایی بالا است و با همین وجود اعتقاد داریم طبق آیین نامه مدارس هیئت امنایی باید حرکت کنند.

منبع: مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ