“خانواده گرامی” سلطان واردات خودرو + دیگر سلاطین واردات

20

با نیم نگاهی به آمار گمرک و حتی خودرو های وارداتی خیابان های کشور می توان دریافت که باید «آسان موتور» و «اطلس خودرو» را سلطان واردات خودرو کشور خطاب کرد.

گفته می شود، خاندان گرامی صاحب این شرکت هاست. هرچند در حال حاضر نسل سوم از خانواده گرامی های تاجر، واردات خاندان را برعهده گرفته و مدیریت می کنند، اما نگاهی به شجره نامه آنها نشان می دهد که پدربزرگ شان از همان ابتدا تاجری بنام در حوزه چای و برخی مواد غذایی بوده است. البته هنوز هم گرامی ها سنت پدربزرگ را حفظ کرده و چای و برخی دیگر از مواد غذایی را تحت برند «گلستان» تجارت می کنند.

بسیاری، این روزها «گرامی» ها را بیشتر با واردات خودرو می شناسند و هرجا صحبت از هیوندایی موتورز و کیاموتورز کره به میان می آید، نام این خاندان است که می درخشد!

روزگاری میتسوبیشی، دورانی کوماتسو و حالا نیز هیوندایی و کیا و البته جیلی!

این کارنامه کاری گرامی ها در حوزه واردات خودرو است که شروع آن به حول وحوش سال۱۹۹۰ میلادی برمی گردد. نمایندگی های هیوندایی و کیا، سرآغاز فعالیت سلطان واردات خودرو نبوده است. آنها با واردات میتسوبیشی در اوایل دهه۱۳۷۰ و کوماتسو نیز خاطراتی دارند. گویی گرامی ها در مسیر وارداتی خود علاقه بسیاری به قاره آسیا دارند «هاتی کارا» را از هند و «جیلی» را از چین وارد می کنند تا سبد کالایی «گلستان» و «آسان خودرو» پر از ارمغان هند و چینی باشد.

واردکننده ال جی مالک نگین خودرو مالک معین موتورز مالک مدیاموتور مالک گلدیران مالک ایرتویا مالک اطلس خودرو مالک آلفاموتور مالک آسان موتور لوازم خانگی اسمگ سود واردات خودرو سلطان واردات بیوگرافی معین بارانی بهبهانی بیوگرافی محمدرضا گرامی بیوگرافی علی نوریانی بیوگرافی حمیدرضا حدادزاده بیوگرافی حمید ادیبی بیوگرافی حسین دیلمی بیوگرافی احمد گرامی

«آسان موتور» و «اطلس خودرو» دو شرکت بزرگی به شمار می روند که تحت مدیریت خاندان گرامی به واردات خودرو مشغولند و اولی محصولات هیوندایی را وارد کشور می کند و دومی نیز خودروهای کیا را به بازار ایران عرضه می کند. اگر نگاهی به آمار واردات خودرو بیندازیم، متوجه می شویم هم اکنون بیش از ۸۰ درصد خودروهای وارداتی به کشور را این سه شرکت به خصوص «آسان موتور» و «اطلس خودرو» برعهده دارند و به همین دلیل باید گرامی ها را سلطان واردات خودرو به ایران نامید. این لقب البته به مدد ضعف یا تحریم سایر واردکنندگان خودرو و طی یکی، دو سال گذشته نصیب خاندان «گرامی» شده است. البته گرامی ها نه تنها در واردات خودرو ید طولایی دارند بلکه گفته می شود چندی پیش توانستند بدون دریافت مجوز رسمی از سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان قیمت خودروهای خود را تا حدود ۸۰ درصد افزایش دهند.

واردکننده ال جی مالک نگین خودرو مالک معین موتورز مالک مدیاموتور مالک گلدیران مالک ایرتویا مالک اطلس خودرو مالک آلفاموتور مالک آسان موتور لوازم خانگی اسمگ سود واردات خودرو سلطان واردات بیوگرافی معین بارانی بهبهانی بیوگرافی محمدرضا گرامی بیوگرافی علی نوریانی بیوگرافی حمیدرضا حدادزاده بیوگرافی حمید ادیبی بیوگرافی حسین دیلمی بیوگرافی احمد گرامی

اطلس پارت، کشت و صنعت سیب زمینی شادی، کشت و صنعت گلداران، اندیشه صادق یزد، سفید کلاه، شیلان برنج شمال از دیگر شرکت های گروه تجاری گرامی می باشند .

این خانواده اخیرا با ایده گرفتن از شرکت”سون الون” آمریکا اقدام به راه اندازی فروشگاههای زنجیره ای در جنوب شهر تهران نموده است.

این شرکت ، ایران خودرو سمنان را خریداری کرده و  یکی از خودروهای چینی را که وارد ایران می کند در این شرکت تولید کند.

«گرامی بزرگ» که از وی به‌عنوان یکی از تاجران بنام کشور در پیش از انقلاب یاد می‌شود، اکنون در قید حیات نیست و در حال حاضر پسر وی –احمد گرامی– است که تجارت خودرو در خاندان گرامی را مدیریت می‌کند.  «آسان موتور» و «اطلس خودرو» دو شرکت بزرگی به شمار می‌روند که تحت مدیریت خاندان «گرامی» به واردات خودرو مشغولند و اولی محصولات هیوندایی را وارد کشور می‌کند و دومی نیز خودروهای کیا را. «گرامی‌ها» البته به جز این دو، شرکتی دیگر را نیز به نام «جیلیران» (آسان خودرو سابق) تشکیل دادند که نماینده رسمی «جیلی موتورز» چین محسوب می‌شود و دو-‌سه سالی است که محصولات این خودروساز را به ایران وارد می‌کند

 

حدادزاده ها و لوکس های ایتالیایی و دانمارکی

درحالی که گرامی ها لقب سلطان واردات کشور را یدک می کشند، خاندان «حدادزاده» ها تا پیش از آنها، با آوردن تویوتا به ایران، بازیگر شماره یک بازار خودرو داخل به شمار می رفتند. شرکت «ایرتویا» در سال۱۳۵۲ توسط اصغر حدادزاده پدر حمیدرضا حدادزاده مدیرعامل فعلی «ایرتویا» راه اندازی شد. این شرکت پس از ورود ۴دستگاه خودروی تویوتا سیلیکا در سال۱۳۵۳ به عنوان نمونه، عملا واردات خودروی تویوتا به ایران را آغاز کرد و سپس در سال۱۳۵۶ انبار مرکزی شرکت به منظور استقرار خودروهای وارداتی تویوتا در جاده دماوند شروع به کار کرد.

در حال حاضر «ایرتویا» با مدیریت حمیدرضا حدادزاده، سری محصولات تویوتا را به بازار ایران وارد می کند. البته «نگین خودرو» نماینده رسمی رنو فرانسه که محصولات رنو را وارد کشور می کند متعلق به این خاندان است. این شرکت رنو لتیتود، کیلیوس، لاگونا، فلوئنس و اسکالا را از طریق پیش فروش به بازار عرضه می کند. شرکت «ایرتویا» چندی پیش قیمت محصولات خود را بدون مجوز سازمان حمایت و به صورت غیرقانونی افزایش داد.

واردکننده ال جی مالک نگین خودرو مالک معین موتورز مالک مدیاموتور مالک گلدیران مالک ایرتویا مالک اطلس خودرو مالک آلفاموتور مالک آسان موتور لوازم خانگی اسمگ سود واردات خودرو سلطان واردات بیوگرافی معین بارانی بهبهانی بیوگرافی محمدرضا گرامی بیوگرافی علی نوریانی بیوگرافی حمیدرضا حدادزاده بیوگرافی حمید ادیبی بیوگرافی حسین دیلمی بیوگرافی احمد گرامی

این شرکت با ابلاغ بخشنامه ای به نمایندگی های فروش خود، قیمت هر دستگاه کرولا را ۸۷میلیون و ۹۰۰هزار تومان اعلام کرد که قیمت این خودرو قبلا ۵۶میلیون تومان بود.

پس از اعلام این ابلاغیه سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان برای شرکت «ایرتویا» پرونده گرانفروشی تشکیل داد که این پرونده نیز پس از مدتی بدون پیگیری ناتمام ماند. اما فعالیت خاندان حدادزاده تنها منحصر به واردات خودرو نیست. حدادزاده ها در زمینه واردات لوازم خانگی هم فعالیت گسترده ای داشتند، آنها با ثبت شرکت «بام افق پارس» موفق شدند سال گذشته لوازم خانگی اسمگ که یکی از گران ترین و لوکس ترین لوازم خانگی های دنیاست و توسط طراحان ایتالیایی طراحی می شود را وارد بازار کشور کنند، اسمگ به عنوان مطرح ترین برند لوازم خانگی دنیا در انحصار خاندان حدادزاده است، البته شرکت «بام افق پارس» محصولات بنگ اند الفسن یکی دیگر از برندهای مطرح و بسیار لوکس و گران قیمت دانمارکی را به صورت انحصاری و از طریق خاندان حدادزاده وارد بازار کشورمان می کند.

افول «ستاره ایران» پس از سودهای کلان

واردکننده بنز شرکت «ستاره ایران» به مدیریت «حمید ادیبی» نماینده انحصاری فروش و خدمات پس از فروش خودروهای سواری مرسدس بنز در ایران است. این شرکت در سال۲۰۰۳ فعالیت خود را رسما در بازار ایران آغاز کرده است. «ستاره ایران» تا چند وقت پیش بزرگترین پایگاه فروش محصولات بنز در ایران بود، اما در حال حاضر به دلیل ممنوعیت های واردات بنز به کشورمان محصولات بنز به صورت رسمی وارد بازار نمی شود.

واردکننده ال جی مالک نگین خودرو مالک معین موتورز مالک مدیاموتور مالک گلدیران مالک ایرتویا مالک اطلس خودرو مالک آلفاموتور مالک آسان موتور لوازم خانگی اسمگ سود واردات خودرو سلطان واردات بیوگرافی معین بارانی بهبهانی بیوگرافی محمدرضا گرامی بیوگرافی علی نوریانی بیوگرافی حمیدرضا حدادزاده بیوگرافی حمید ادیبی بیوگرافی حسین دیلمی بیوگرافی احمد گرامی

این شرکت در سال های اخیر یکی از سودآورترین واردکنندگان خودرو به کشور بود به گونه ای که براساس اعلام گمرک ایران در سال گذشته واردکنندگان خودروی مرسدس بنز به ایران از بابت واردات هر دستگاه خودرو به کشور تا ۶۰درصد نیز سود کرده اند. خودرو S۵۰۰ که با حدود ۵۰۰ میلیون تومان قیمت، گران ترین خودروی بنز در بازار ایران محسوب می شود، در هنگام واردات به کشور و با احتساب پرداخت تعرفه ۱۳۰درصدی، قیمتی معادل ۳۱۵میلیون تومان دارد. به این ترتیب با محاسبه تفاوت قیمت خودروهای وارداتی با قیمت آن در بازار می توان به حاشیه سود حدود ۶۰درصدی واردکننده این خودرو پی برد. در مورد خودرو GLK ۳۰۰ ۴MATIC نیز که با ۱۶۰میلیون تومان قیمت یکی از خودروهای ارزان بنز در بازار ایران محسوب می شود، حاشیه سود واردکننده حدود ۲۵درصد است.

تحریم ها حضور خاندان نوریانی را کمرنگ می کند؟

«علی نوریانی» مدیرعامل «پرشیاخودرو» نماینده رسمی بی.ام.و در بازار ایران است. پدر وی با کمپانی «هایدربرگ» که نامی مشهور در صنعت چاپ بود، همکاری داشت. در یک زمان اغلب کارخانه های چاپ و لیتوگرافی و ماشین های مربوط به برش با او کار می کردند که اکثرا آلمانی بودند. بعد رقابت آغاز شد، که مثلا «هایدربرگ» را پدر نوریانی ها نگهداشت و رولند(انگلیس) را پس داد.

واردکننده ال جی مالک نگین خودرو مالک معین موتورز مالک مدیاموتور مالک گلدیران مالک ایرتویا مالک اطلس خودرو مالک آلفاموتور مالک آسان موتور لوازم خانگی اسمگ سود واردات خودرو سلطان واردات بیوگرافی معین بارانی بهبهانی بیوگرافی محمدرضا گرامی بیوگرافی علی نوریانی بیوگرافی حمیدرضا حدادزاده بیوگرافی حمید ادیبی بیوگرافی حسین دیلمی بیوگرافی احمد گرامی
او علاقه بیشتری به کارخانه های آلمانی، سوئیسی و مقدار کمی از انگلیس و ایتالیا داشت که البته انگلیس و ایتالیا خیلی زود از کار وی خارج شد، نوریانی ها هم مانند پدرشان علاقه فراوانی به برندهای آلمانی دارند، در حال حاضر تقریبا حدود ۱۰ تا ۱۱ هزار بی.ام.و از سال ۲۰۰۵ تاکنون به ایران وارد شده که حدود ۶۰ درصد آن از طریق موسسه نوریانی و «پرشیاخودرو» به کشور وارد شده است.

واردکننده ال جی مالک نگین خودرو مالک معین موتورز مالک مدیاموتور مالک گلدیران مالک ایرتویا مالک اطلس خودرو مالک آلفاموتور مالک آسان موتور لوازم خانگی اسمگ سود واردات خودرو سلطان واردات بیوگرافی معین بارانی بهبهانی بیوگرافی محمدرضا گرامی بیوگرافی علی نوریانی بیوگرافی حمیدرضا حدادزاده بیوگرافی حمید ادیبی بیوگرافی حسین دیلمی بیوگرافی احمد گرامی

در ماه های پایانی سال گذشته و در میان ممنوعیت واردات خودروهای لوکس و کمبود ارز در کشور، ۱۲۳دستگاه بی.ام.و به ایران وارد شد که بی.ام.و ها نیز مثل همتای آلمانی خود، مرسدس بنز، عمدتا از کشور امارات به ایران وارد شدند. گران ترین بی.ام.و وارداتی در بهمن ماه سال۱۳۹۱ یک دستگاه بی.ام.وX۶، ۷۸هزار دلاری است که از امارات به ایران صادر شد. واردکننده این بی.ام.و نیز برای واردات خودروی خود و تبدیل دلار به ریال ایرانی، ۱۹۷میلیون تومان هزینه کرد. ارزان ترین بی.ام.و وارداتی نیز به نام یک دستگاه بی.ام.وX۳ ثبت شده است که تنها ۳۱هزار دلار قیمت دارد. لازم به ذکر است که ارزش ریالی ارزان ترین بی.ام.و معادل ۷۸میلیون تومان ذکر شده است. ارزش ریالی کل بی.ام.و های وارداتی حدود ۱۳میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان و ارزش دلاری آن، ۵میلیون و ۶۱۸هزار دلار ذکر شده است. اما به دلیل تحریم ها و ممنوعیت های اعلام شده واردات خودر?های بی.ام.و به بازار ایران در هاله ای از ابهام است.

پورشه نمادی از یک باکلاس پرحاشیه

در دهه۸۰ پایتخت نشینان چشم شان به چند خودروی پورشه با پلاک گذر موقت روشن شد تا این که یک شرکت به نام «معین موتورز» به عنوان واردکننده رسمی این اتومبیل آلمانی به ایران معرفی شد و در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ۸۸ اولین محموله پورشه به طور رسمی به تهران رسید. هرچند شرکت پورشه گمان می کرد تنها می تواند ۴۰ دستگاه از این خودرو را در سال گذشته به ایران بفروشد، اما قرارداد فروش یک هزار و ۴۰۰ دستگاه پورشه به ایران نهایی شد و این خودروها راه بازار ایران را در پیش گرفتند.

واردکننده ال جی مالک نگین خودرو مالک معین موتورز مالک مدیاموتور مالک گلدیران مالک ایرتویا مالک اطلس خودرو مالک آلفاموتور مالک آسان موتور لوازم خانگی اسمگ سود واردات خودرو سلطان واردات بیوگرافی معین بارانی بهبهانی بیوگرافی محمدرضا گرامی بیوگرافی علی نوریانی بیوگرافی حمیدرضا حدادزاده بیوگرافی حمید ادیبی بیوگرافی حسین دیلمی بیوگرافی احمد گرامی

در ماه های پایانی سال گذشته خبری مبنی بر ممنوعیت واردات خودروهای لوکس اعلام شد که در سطر اول ممنوعه ها نام پورشه به چشم می خورد، اما در تاریخ هفتم اسفندماه نزدیک به ۵۰۰ دستگاه پورشه از طریق جزیره ایرانی ابوموسی وارد کشور شد. این درحالی است که پس از پیگیری های متعدد کمیسیون شوراها و صنایع و معدن مجلس مشخص نشد این خودروها از طریق چه کسی و چگونه وارد بازار کشور شده است.

واردکننده ال جی مالک نگین خودرو مالک معین موتورز مالک مدیاموتور مالک گلدیران مالک ایرتویا مالک اطلس خودرو مالک آلفاموتور مالک آسان موتور لوازم خانگی اسمگ سود واردات خودرو سلطان واردات بیوگرافی معین بارانی بهبهانی بیوگرافی محمدرضا گرامی بیوگرافی علی نوریانی بیوگرافی حمیدرضا حدادزاده بیوگرافی حمید ادیبی بیوگرافی حسین دیلمی بیوگرافی احمد گرامی

آدریان مشایخی قائم مقام و رودابه صدیقی مدیر روابط عمومی معین موتورز

اگرچه واردات خودرو بخش بسیار کوچکی از بیزینس این خانواده است، اما واردات خودروی لوکسی به نام «پورشه» به‌نوعی «پرستیژ» تجارت «بهبهانی‌ها» را بالا برده است. خاندان بهبهانی، عمده فعالیت خود را در صنعت نساجی متمرکز کرده و به واردات لوازم بهداشتی و آرایشی نیز مشغول است و در کنار آنها، به سراغ واردات خودرو هم رفته تا نمایندگی انحصاری یکی از گران‌ترین و لوکس‌ترین خودروهای دنیا در ایران را نیز داشته باشد. با این حال، قوانینی که وزارت «صنعت، معدن و تجارت» برای واردات خودرو گذاشته و طبق آن ورود محصولات دارای حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی‌سی را ممنوع کرده است، سبب شده تا تجارت خودرویی بهبهانی‌ها با چالش مواجه شود.

واردکننده ال جی مالک نگین خودرو مالک معین موتورز مالک مدیاموتور مالک گلدیران مالک ایرتویا مالک اطلس خودرو مالک آلفاموتور مالک آسان موتور لوازم خانگی اسمگ سود واردات خودرو سلطان واردات بیوگرافی معین بارانی بهبهانی بیوگرافی محمدرضا گرامی بیوگرافی علی نوریانی بیوگرافی حمیدرضا حدادزاده بیوگرافی حمید ادیبی بیوگرافی حسین دیلمی بیوگرافی احمد گرامی

مالک برند پورشه در ایران, جناب آقای معین بهبهانی داماد آقای … (صاحب امتیاز شرکت معین موتورز) هستند.

در کنار پورشه، اما دیگر خودرو لوکس و بسیار گران قیمت وارداتی به کشور، «مازراتی» نام دارد که خانواده‌ای از اردبیل به نام «فتحی بی‌طرف» پشت واردات آن است.

«بی‌طرف‌ها» نیز مانند «بهبهانی‌ها» تجارت اصلی‌شان خارج از نمایشگاه‌های خودرو است و از آنها به‌عنوان یکی از بزرگان حوزه ام‌دی‌اف (MDF)، یاد می‌شود، اما به هر حال واردات خودرو‌هایی با شهرت مازراتی نیز در کارنامه تجارت آنها جای گرفته است. این در حالی است که داستان پورشه، دامان مازراتی را هم گرفته و واردات این خودرو به کشور در مقطع فعلی، تقریبا متوقف است.

کاوه فتحی مدیر عامل جوان و موفق و تحصیلکرده آرتا تک موتور نمایندگی انحصاری فروش و خدمات پس از فروش خودروی لوکس مازاراتی در ایران است که جزو معدود وارد کنندگانی است که در اوج گرانی دلار هم با ارز آزاد خودرو وارد کرد و به مانند شرکتهای دیگر از ارز مبادلاتی ارزان استفاده نکرد.واردکننده ال جی مالک نگین خودرو مالک معین موتورز مالک مدیاموتور مالک گلدیران مالک ایرتویا مالک اطلس خودرو مالک آلفاموتور مالک آسان موتور لوازم خانگی اسمگ سود واردات خودرو سلطان واردات بیوگرافی معین بارانی بهبهانی بیوگرافی محمدرضا گرامی بیوگرافی علی نوریانی بیوگرافی حمیدرضا حدادزاده بیوگرافی حمید ادیبی بیوگرافی حسین دیلمی بیوگرافی احمد گرامی

شوالیه انگلیسی هم چینی از آب درآمد

نسل اول، ساعت فروش؛ نسل دوم، تجارت لوازم خانگی و نسل سوم، واردات خودرو؛ این کارنامه کاری خانواده «دیلمی‌ها» به شمار می‌رود، خاندانی که اگرچه هنوز هم عمده فعالیتش در حوزه لوازم خانگی است، اما خودروهای «ام‌جی» و «آلفارومئو» نیز توسط آنها راهی خیابان‌های ایران شدند.

حسین دیلمی مدیرعامل «گلدیران» سال هاست که انواع محصولات لوازم خانگی برند کره ای را وارد بازار ایران کرده است. وی در این مسیر موفق شد به یکی از مهم ترین واردکنندکان محصولات لوازم خانگی تبدیل شود، به گونه ای که محصولات ال.جی سال هاست در انحصار این خانواده قرار دارد. دیلمی مانند سایر واردکنندگان، با خاندان خود وارد عمل نشده و سالیان متوالی به تنهایی فقط در حوزه لوازم خانگی مشغول به کار بود، اما اکنون دو فرزندش به او کمک می کنند.

واردکننده ال جی مالک نگین خودرو مالک معین موتورز مالک مدیاموتور مالک گلدیران مالک ایرتویا مالک اطلس خودرو مالک آلفاموتور مالک آسان موتور لوازم خانگی اسمگ سود واردات خودرو سلطان واردات بیوگرافی معین بارانی بهبهانی بیوگرافی محمدرضا گرامی بیوگرافی علی نوریانی بیوگرافی حمیدرضا حدادزاده بیوگرافی حمید ادیبی بیوگرافی حسین دیلمی بیوگرافی احمد گرامی

بدون‌شک شرکت گلدیران (نماینده انحصاری واردات لوازم خانگی ال جی به ایران) را خیلی از خانواده‌های ایرانی می‌شناسند، شرکتی که یکی از «دیلمی‌ها» مدیریت آن را بر عهده دارد و در حال حاضر بخش قابل‌توجهی از بازار لوازم خانگی در اختیار شرکت موردنظر است. هرچند شروع تجارت «دیلمی‌ها» به دهه ۳۰ برمی‌گردد، اما اوجگیری فعالیت‌های اقتصادی این خانواده، از دهه ۶۰ آغاز شد، چه آنکه در آن دهه، کالاهای کره‌ای کم‌‌کم در حال جا افتادن در ایران بودند و با رشد کره‌ای‌ها، «دیلمی‌ها» هم خود را بالا کشاندند. ارتباط خوب «دیلمی‌ها» با کره‌ای‌ها، اما سبب نشد که این خانواده به سراغ خودروهای کره‌ای بروند و ناگهان سر از چین و ایتالیا درآوردند تا از اولی، ام‌جی را وارد کنند و از دومی آلفارومئو را.

 

واردکننده ال جی مالک نگین خودرو مالک معین موتورز مالک مدیاموتور مالک گلدیران مالک ایرتویا مالک اطلس خودرو مالک آلفاموتور مالک آسان موتور لوازم خانگی اسمگ سود واردات خودرو سلطان واردات بیوگرافی معین بارانی بهبهانی بیوگرافی محمدرضا گرامی بیوگرافی علی نوریانی بیوگرافی حمیدرضا حدادزاده بیوگرافی حمید ادیبی بیوگرافی حسین دیلمی بیوگرافی احمد گرامی

علیرضا و محمدرضا دیلمی هر دو فرزند حسین دیلمی با راه اندازی «آلفاموتور» و «مدیاموتور» مطرح ترین برندهای ایتالیایی و شوالیه انگلیسی را به بازار ایران وارد کردند. شاید در میان هیاهوی واردات خودروهای لوکس و بسیار گران قیمت آلمانی و ممنوعیت واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی مشکوک ترین محموله خودروهای وارداتی، مربوط به خودروهای چینی بود. مدیاموتور ام.جی چینی را با نام شوالیه انگلیسی وارد کشور کرد. در اسفندماه، ۲۰۴دستگاه خودروی MG، از چین وارد شده است که تمام ارز مصرفی برای واردات این خودروها، ارز مرجع بوده است. ارزش هر دستگاه از این خودروهای چینی تنها در حدود ۱۰ میلیون تومان است. در حال حاضر هر دستگاه از این خودروی چینی در بازار ایران ۹۴میلیون تومان قیمت دارد.

واردکننده ال جی مالک نگین خودرو مالک معین موتورز مالک مدیاموتور مالک گلدیران مالک ایرتویا مالک اطلس خودرو مالک آلفاموتور مالک آسان موتور لوازم خانگی اسمگ سود واردات خودرو سلطان واردات بیوگرافی معین بارانی بهبهانی بیوگرافی محمدرضا گرامی بیوگرافی علی نوریانی بیوگرافی حمیدرضا حدادزاده بیوگرافی حمید ادیبی بیوگرافی حسین دیلمی بیوگرافی احمد گرامی

سال گذشته پس از هیاهوی فراوان ورود خودروهای لوکس کمپانی «فیات» به بازار کشور، نوبت به «آلفارومئو»ی جولیتا و میتو رسید، قیمت دلاری آلفارومئو میتوهای وارداتی ۱۱هزار دلار است که با احتساب دلار ۱۲۲۶ تومانی، حدود ۱۳میلیون تومان می شود. این آلفارومئوهای واردشده از چین، درحالی با این قیمت به ایران رسیده اند که قیمت میتو در دوبی بسته به نوع آپشن آن بین ۲۵ تا ۲۸هزار دلار است.

همچنین آلفارومئوی میتو در بازار ایران ۹۵ تا ۱۰۴میلیون تومان قیمت گذاری شده است. این درحالی است که در ابتدای ورود «آلفارومئو» به ایران، گمانه زنی ها حاکی از قیمت ۵۰ تا ۶۰میلیون تومانی این خودرو بود.

«آلفارومئو» جولیتا نیز با قیمتی نزدیک به ۳۰هزار دلار نزدیک به ۱۶۰میلیون تومان در بازار کشور خرید و فروش می‌شود.

 صنعتگران وارد کننده

اگرچه «گرامی‌ها» با وجود سابقه کمتر از «حداد زاده‌ها»، توانستند این خانواده را در عرصه واردات خودرو جا بگذارند و از همین رو این روزها هیوندایی و کیا بیش از امثال تویوتا در خیابان های کشور به چشم می‌آیند، اما «گرامی‌ها» هنوز هم به لحاظ «بزرگی» و «گستردگی کار» به پای خاندان «فردوس» نرسیده‌اند.

«خانوده فردوس» را همه با نام «صنایع ماموت» می‌شناسند و البته اسکانیا. شاید فرق بزرگ «خاندان فردوس» با دیگر خانواده‌های درگیر با واردات خودرو این باشد که آنها (فردوس‌ها) بیش از آنکه واردکننده باشند، صنعتگر به شمار می‌روند و حتی خیلی از همین اسکانیاهایی که در جاده‌های ایران تردد می‌کنند نیز در داخل کشور و توسط آنها مونتاژ می‌شوند.

در آیین پنجمین جشنواره “کارآفرینان برتر غرب استان تهران” از مهرزاد مانوئل فردوس از شرکت “ماموت” معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.

اعضای اصلی هیئت مدیره این شرکت آقایان، بهروز فردوس، مهرزاد مانوئل فردوس، بهزاد دانیل فردوس، علی جعفری و شهنام تقی بیگلو می باشند

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 20 )
  1. سينا می گوید

    مرفهین بی درد!!!!

  2. ساناز می گوید

    شما از راه … مردم پولدار شدید …به خدا قسم اون روز دیر نیست که به خواست خدا به … بیفتید …..

  3. علی می گوید

    مقصر اینها نیستند مقصر دولته که نظارت نداره بر سودی که می کشند وگرنه اصل واردات اصل بدی نیست

    1. محمدرضا می گوید

      دوست عزیز شورای رقابت اجازه فروش زیر قیمت را نمی دهد دوست عزیز همشه دست دولت در کاره من تقریبا میشناسم شون

      1. سیدضیاالدین می گوید

        سلام.اگر میشناسید واردکننده های تعداد بالای خودرو را بگید.
        ….

  4. گودرز باقروند می گوید

    اینا رو ما ها سوارن

  5. 666 می گوید

    داماد اقای شاهرودی ریس سابق دستگاه قضا صاحب امتیاز معین موتور:)

  6. دیدبان می گوید

    الهی هیچکدومتون خیر نبینید ، بس نیست اینهمه گرون فروشی ؟؟؟؟ حناق بگیرید ، تا چند برابر سود می خورید ؟؟؟ سیرمونی ندارید ؟

  7. حسین دیوسار می گوید

    عاشق نمایندگی آسان موتور در شهر جنوب هستم تو را خدا همکار کنید تمام بشه مهم نیست

  8. مهران می گوید

    سلام
    بله اونوقت بنده حقیر با مدرک فوق لیسانس فقه و حقوق و سطح سه حوزوی تسلط به دو زبان زنده دنیا و … باید برای شهریه دانشگاهم توی این مسجد و اون مسجد چایی بریرم واسه ۳۰ تومن دستمزد و باموتور مسافرکشی کنم که اخر ترم باید دو میلیون به حساب دانشگاه واریز کنم
    تازه حقوقم چقدره؟۲۵۰ تومن و ۹۱ تومن هم یارانه عوضش اجاره خونه و قسط وام ازدواج و پول اب و برق و .. خرج کمرشکن زندگی
    فحش و ناسزاشم ما باید بشنویم کی باور میکنه منه طلبه چند ساله رنگ گوشتو ندیدم؟ تو یخچال خونم جز اب چیزی پیدا نمیشه؟

    1. شریف می گوید

      برادر عزیز، بهتر نبود اگر یک شغل شرافتمندانه اختیار میکردید؟

  9. سعید می گوید

    این خاندان گرامی مالیات هم میدن ؟ یا ما کارگرها فقط باید مالیات بدیم

  10. H.M می گوید

    لطفا میزان مطالعه خودتون رو بالا ببرید
    و به جای ناراحتی و نفرین از ثروت دیگران سعی کنید خودتون رو به جایی. بکشید
    ما رو دریای نفت زندگی می کنم ثروت این خانواده ها عجیب نیست فقیر بودن من و شما عجیبه
    و بدتر از اون ناله و نفرین هاییه که نشان دهنده فقر فرهنگی گوینده ی آن است
    به امید پیشرفت روز افزون مردم کشورم

  11. ایرانی می گوید

    بله درست میگید دست دولت در کار هست .دادستان کل کشور چرا دخالت نمیکنه . سازمان بازرسی کجاست . سازمان حمایت از مصرف کننده کجاست . …

  12. محمد می گوید

    آقا یا خانم نویسنده این مطلب لطفا اطلاعات خودت رو افزایش بده در مورد ام جی نوشتی شوالیه انگلیسی چینی از آب در اومد؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خوب برو یک سرچ تو اینترنت انجام بده تاریخچه ام جی رو ببین تا متوجه بشی شرکت ام جی کجایی هست و اینکه کارخانه ساخت و تولید یک برند به چین بره دلیل چینی بودن برند نیست دوست عزیز ایینطور باشه خیلی از برندها مثل آیفون و نایک و آدیداس و غیره هم چینی از آب در میان

    1. iran می گوید

      احمق جان سهام ان شرکتها و دفتر مرکزیشون در چین نیست
      این شرکت سهامش متعلق به چینی هاست
      یعنی یک شرکت چینی بحساب میاد

  13. دانیال می گوید

    مطالب بسیار مفیدی گذاشتید. دستتون درد نکنه، کاش یه سایتی باز میشد که تمامی وارد و صادر کننده های ایران و انتصابشون و نسبتشون با سیاسیون و مسئولین نظام و همچنین منابع و اعتباراتی که برای این کار رو دارند درست میشد، تا اینجوری آگاهی مردم بالا بره و الکی گول سیاسیون رو نخورن،اینجوری شاید حضرات هم ترسیدن دیگه پشت تلویزیون دروغ به خورد مردم ندن، مردم هم ببینن وآگاهیشون بالا بره.

  14. حامد می گوید

    نمیدونم چرا مردم فحش میدن و بهشون بد میگن دوستان عزیز بیشتر این مرفهین زحمت کشیدن و عقلشون رو به کار گرفتن و موفق هم شدن مخصوصا اونایی که از قدیم تو این کار بودن پس بهنره بجای بدگفتن ازشون بخایم بیشتر تلاش کنن تا ماهایی که بیکاریم بتونیم بریم تو کارخونه هاشون کار کنیم تا از گرسنگی نمیریم دوستان همه دنیا همینجوریه حالا یه کشور مازراتی رو تولید میکنه یه کشوریم وارد میکنه پس بیخود حرص نخورید

  15. iran می گوید

    … ها
    اون نوریانی رو که آستان شابدولعظیم بدجوری نقره داغش کرد
    ….

  16. سامان می گوید

    اقتصاد ایران رو رانتخوارها بلعیدن