زمان پخش فیلم و سریال های “شبکه پنج” در نوروز ۹۵

0

پنج ساعت برنامه «ویژه سال تحویل» اولین عیدی برنامه سازان این شبکه به مخاطبان خود است که در آن تلاش می شود همراه با هنرمندان، ورزشکاران، خانواده شهدا و ایثارگران لحظات سال تحویل برای بینندگان شبکه خاطره انگیز و فراموش نشدنی شود.

شبکه پنج با محوریت اقتصاد و گذر در پسابرجام در جنگ شبانه «سالی نو» از کارآفرینان و نخبگان اقتصادی دعوت کرده است تا اندیشه های پویای خود را در اختیار عموم قرار دهند.

در مسابقه «آتش نشان» علاقمندان به حرفه آتش نشانی می توانند مهارت های خود را در مورد این شغل پرخطر به رقابت گذارند.

«ساعت ۲۵»، «هم خانواده»، «من او» و «اقتصاد ۹۴» از جمله برنامه های جذابی است که بینندگان شبکه پنج در ایام نوروز می توانند در این شبکه پربیننده دنبال کنند.

«حرفه‌ای‌ها» به تهیه‌کنندگی علی هشامی عنوان مسابقه ای از گروه اقتصاد و جامعه شبکه پنج سیماست که با رویکرد کارورزی و معرفی قهرمانان مهارتی کشور در ایام نوروز پخش می‌شود.

این مسابقه در ۱۳ قسمت ۵۰ دقیقه ای تولید می شود که در هر قسمت ۱۲ شرکت کننده در قالب دو گروه ۶ نفره حضور دارند. مبنای این مسابقه بر پایه مسابقات ملی مهارت است. در واقع برگزیدگان که در مسابقات ملی مهارت مدال طلا دریافت کرده اند، در این مسابقه به عنوان شرکت کننده حضور دارند.

در هر برنامه از شرکت کنندگان سه نوع سوال در حوزه کارآفرینی و مهارتی در هر رشته تخصصی، اطلاعات عمومی و سبک زندگی پرسیده می‌شود. یعنی هر برنامه یک برنده دارد. در پایان دو گروه بر اساس امتیازاتی که دریافت می‌کنند، باقی می‌مانند. در پایان یک گروه فینالیست‌ می‌شود.

یک مسابقه پیامکی هم وجود دارد که مخاطبان را با مهارت های فنی و حرفه‌ای آشنا می کند و بینندگان و مخاطبان در این مسابقه به شرکت‌کنندگان امتیاز می‌دهند و در تعیین گروه‌های برنده تاثیر می گذارند.

شبکه پنج متناسب با ماموریت اقتصادی خود، این برنامه را با همکاری و مشارکت سازمان فنی و حرفه ای طراحی و تولید کرده است.

این مسابقه درصد گسترش فرهنگ کارورزی، مهارت آموزی و خود اشتغالی درکشور است.

شبکه آموزش برنامه های «مشاعره دانش آموزی»، «من می توانم»، «تماشای کتاب» و «اقامتگاه همیشه خونه» و همچنین گلچین برنامه «حریم مهرورزی» از برنامه هایی است که در ایام نوروز از شبکه آموزش سیما روی آنتن می رود. «مشاعره دانش آموزی» به تهیه کنندگی امیرحسین آذر با رویکرد نوروزی در گروه آموزش های رسمی تولید شده و هر شب از این شبکه پخش می شود.

برنامه «قندپهلو» به تهیه کنندگی امیر قمیشی با حضور طنزپردازان ایرانی و فارسی زبان تاجیک تولید شده و در نوروز ۹۵ به آنتن شبکه آموزش سیما می رسد. برنامه «تماشای کتاب» درگروه آموزش های عمومی شبکه آموزش سیما تولید شده که به مبحث کتابخوانی می پردازد. در این برنامه با نمایش خلاصه یک فیلم سینمایی که به موضوع کتاب و کتابخوانی پرداخته با حضور کارشناس رسانه و کارشناس حوزه کتاب، این فیلم تحلیل و بررسی می شود. برنامه گفتگو محور «سلام» به تهیه کنندگی سید رامین موسوی ملکی از ویژه برنامه های نوروز است که با دعوت از ورزشکاران، کارآفرینان و افراد موفق جامعه به مسائلی که منجر به موفقیت علمی و کاری برای فرد شده را بازگو می کند. همچنین برنامه «اقامتگاه همیشه خونه» به تهیه کنندگی امیر عباس حدسنی با رویکرد مسائل خانواده و سبک زندگی ایرانی- اسلامی در ایام نورورز هر شب به جز جمعه ها از شبکه آموزش سیما پخش می شود.

برنامه «صبحی دیگر» نیز در ایام نوروز در قالب پنج ویژه برنامه تولیدی پخش خواهد شد. از دیگر برنامه های نوروزی شبکه آموزش برنامه «من می توانم» به تهیه کنندگی حمیدرضاعلیزاده، تولید گروه مهارت های تخصصی و عمومی است. این برنامه با رویکرد مهارت و دانش و شناخت حرف موجود به منظور آشنایی جوانان با مشاغل مختلف در جهت کسب امنیت مالی از طریق کار کردن تولید شده است.

همچنین برنامه «معیار» به تهیه کنندگی علیرضا میراحسنی با موضوعات استاندارد حلال و وسایل بازی کودکان به روی آنتن می رود. مجموعه «خانه های رویایی» با گذر از نواحی مختلف کشور انگلستان برخی از هیجان انگیزترین و مبتکرانه ترین سازه هایی را که در حال حاضر در حال ساخت هستند را انتخاب کرده و برای اولین بار دردسرها، سختی ها و سخت کوشی هایی که در طراحی و ساخت با آنها دست و پنجه نرم می کنند را به نمایش می گذارد؛ این برنامه در نوروز ۹۵ از شبکه آموزش سیما مهمان خانه های ایرانی است. مستند «دور دنیا با ۸۰ گنجینه های خارق العاده» سفری پنج ماهه به دور تا دور زمین و کشف ۸۰ مورد از با ارزش ترین گنجینه های ساخت بشر خواهد داشت که به بیش از هزاران سال پیش برمی گردد.

همچنین نمایش عروسکی «نوروز عروسک های ایرانی» با توجه به فرهنگ کهن فارسی و نمایش های عروسکی در ایران در ایام نوروز، با زنده کردن این فرهنگ و آداب و رسوم زیبای ملی و مذهبی نمایش های عروسکی بومی ایران را به نمایش می گذارد و در این ایام در شبکه آموزش به آیین های نوروز به روایت عروسک های ایرانی می پردازد. در ادامه برنامه های نوروزی شبکه آموزش، برنامه «ما مردها» که مشکلات مربوط به آقایان و مسائل عمومی مردها در رابطه با زندگی را در قالب طنز بیان می کند، از این شبکه پخش می شود. گفتنی است، برنامه «دکتر سلام»، «گل آموز»، «دوربین هفت»، «سفید»، «زنگ هفت»، «کارنامه ۲۰» ومسابقه «مسیر پرواز» نیز در فروردین ماه رنگ و بوی نوروزی می گیرند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ