رونمایی از هیوندا i30 مدل ۲۰۱۷ +قیمت و مشخصات
خودروساز کره ای هیوندای از هیوندا i30 مدل ۲۰۱۷ رونمایی کرد. این خودرو بهار ۲۰۱۷ روانه بازار خواهد شد.
Hyundai i30 (2017)
هیوندای I30 خودرویی در تیپ اسپرت و جوان که در مدل ۲۰۱۷ آن فیس جلو بکلی بروز شده است.استفاده از چراغهای جلو LED در کنار جلو پنجره مشبک الهام گرفته از هیوندا Ioniq و اضافه شدن دی لایت های عمودی از جمله ی این بروز رسانی های ظاهری است.نسل جدید هیوندای I30 یک انتخاب هوشمندانه برای کسانی است که به دنبال یک طراحی جذاب، کیفیت ساخت بالا در کنار یک خودرویکارآمد و ایمنی هستنددر نسل جدید این خودرو فاصله ی دو محور افزایش یافته که همین امر سبب بوجود آمدن یک کابین جادار می شود.
از نظر موتور هیوندای i30 جدید موتور بنزین آسپیره بلاخره بازنشسته می شود و جای آن یک موتور توربو ۱.۰ لیتری سه سیلندر با توان تولید ۱۲۰ اسب بخار جانشینی می کند.البته موتور دومی هم برای هیوندای i30 مدل ۲۰۱۷ در نظر گرفته شده و آن موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر موتور بنزینی توربوشارژ است که می تواند به شما سرعتی در حدود ۱۵۵ مایل در ساعت (۲۵۰ کیلومتر بر ساعت) را بدهد.
موتور ۲۰۰۰ سی سی هیوندای i30 جدید دارای قدرتی معادل ۲۶۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و ۳۰۸.۹ نیوتن متر (۲۲۸.۰۹ پوند -ft) گشتاور است.این موتور ها قدرت خودر را توسط یک گربکس ۷ سرعته دو کلاچه به چرخ ها منتقل می کند.
فضای داخلی هیوندای I30 مدل ۲۰۱۷
|
|
مشخصات ایمنی هیوندای I30 مدل ۲۰۱۷
|
|
هیوندای i30 در بحث فروش قوی عمل کرده و در ماههای مارس، آوریل و می ۲۰۱۶ به عنوان پرفروشترین خودروی مسافری استرالیا شناخته شده است. این میزان فروش حداقل میتواند به قیمتگذاری جذاب این خودرو مربوط شود و با آمدن نسل جدید در اواخر امسال، به نظر میرسد که معاملهی خوب هیوندای ادامه خواهد یافت.
۲۰۱۶ Hyundai i30 SR
مدل پایهی هاچبک بنزینی i30 مدل اکتیو است که ۲۰۹۹۰ دلار استرالیا قیمت میخورد و پسازآن مدل اکتیو X با قیمت ۲۲۰۹۰ دلاری قرار میگیرد. هر دو مدل پیشرانهی ۴ سیلندر ۱٫۸ لیتری دارند و پسازاین دو، نسخهی SR با قیمت آغازی ۲۵۵۹۰ دلاری و SR پریمیوم با قیمت ۳۰۵۹۰ دلاری (به علاوه هزینههای جادهای) قرار میگیرند که این دو نسخه نیز پیشرانهی ۴ سیلندر ۲ لیتری دارند. همهی مدلها با یک گیربکس ۶ سرعته دستی و یا گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک در دسترس هستند.
Hyundai i30 2016
بر پایهی اطلاعات ارائه شده توسط هیوندای، شما میتوانید با پرداخت ۲۵۹۹۰ دلار، صاحب نسخهی SR با گیربکس اتوماتیک شوید.
پیشرانهی ۴ سیلندر ۱٫۶ لیتری دیزلی نیز برای مدلهای اکتیو، اکتیو X و پریمیوم در دسترس بوده و بازه قیمتی ۲۳۵۹۰ تا ۳۴۴۹۰ دلاری را در برمیگیرد و این پیشرانه تنها با گیربکس اتوماتیک قابل سفارش است. I30 در فرم سدان قابل دسترس نیست اما میتوانید نسخهی واگن را به دست آورید.
هیوندای i30 SR تفسیر این خودروساز از هاچبک داغ است. خودروی حاضر در این بررسی نسخهای است که بالاتر از یک مدل متوسط i30 قرار میگیرد اما به پای نسخهی تاپ پریمیوم نمیرسد.
SR در سال ۲۰۱۳ عرضه شده و در سال ۲۰۱۵ نیز فیس لیفت گردیده است و حالا بهطور استاندارد با اپل کارپلی به فروش میرسد. اگرچه که این خودرو مدت طولانی در خط تولید بوده اما آیا هنوز هم در این کلاس میتواند به رقابت بپردازد؟ این خودرو رقیب مستقیم مدلی شبیه فولکس گلف GTI (40990 دلار) نیست و البته در جایگاه راحتتری نسبت به مزدا ۳ SP25 (25190 دلار) و هولدن کروز SRi-Z (27140 دلار)، فورد فوکوس اسپورت (۲۶۴۹۰ دلار) و کیا سراتو Si (28990 دلار) قرار میگیرد.
SR عناصر برجستهی کرومی در جلوپنجره دارد و استفاده از دیفیوزر مشکی مات در سپر عقب باعث تمایز آن با گونههای اکتیو و اکتیو X شده است. این خودرو همچنین رینگهای آلیاژی ۱۷ اینچی، چراغهای جلوی اتوماتیک، چراغهای LED روز روشن و آینههای جانبی با چراغهای LED دارد. خودروی موجود در تست از رنگ خاص قرمزی استفاده میکند که ۴۹۵ دلار هزینه را به قیمت کلی اضافه میکند.
داخل کابین نیز کیفیت خوبی دارد و اجزا بهطور مرتب و شستهورفته در جای خود قرارگرفتهاند. فضاهای ذخیرهای خوبی نیز در نظر گرفته شدهاند و دو مکان برای نگهداری بطری در پانل درها،۲ نگهدارنده فنجان بین راننده و سرنشین جلو، فضای عمیق کنسول و یک مکان برای عینک آفتابی در سقف وجود دارد.
یک فضای کوچک نیز پشت آفتابگیرها وجود دارد اما مجبورید بهصورت فیزیکی آن را باز کنید و حسگر فعالکنندهای وجود ندارد. البته این مشکل بزرگی نیست و اکثر مردم تا این حد تنبل نیستند!
صفحه لمسی ۷ اینچی که در مرکز واقع شده دارای رادیو، مدیا، تنظیمات و دکمههای تلفن است. سیستم ناوبری تنها در تریم پریمیوم در دسترس است هرچند که تریم SR و پایینتر اپل کارپلی/گوگل را هماکنون برای دستگاههای اندرویدی دریافت کردهاند که امکان دسترسی به برنامههایی همچون نقشهها، موزیک و پیامرسانی فعال شونده با صدا را میدهد. دو خروجی ۱۲ ولت نیز زیر سیستم تهویهی دو ناحیهای وجود دارد و ورودیهای AUX و USB نیز در نظر گرفته شده است.
SR دوربین پشتی با حسگرهای عقب دارد که عالی است. دید دوربین خوب و واضح است اما دید ۱۸۰ درجهای دارد. دستورالعملهایی برای پارک کردن وجود دارد که بسیار کمککننده هستند.
تریم نقره فضای داشبورد و کنسول مرکزی را تزیین میکند اما مقدار زیادی پلاستیک مشکی وجود دارد و بخش بالایی داشبورد شکلی عجیبوغریب دارد. تریم نقره به درها نیز گسترش یافته است. صندلیها نیز شکلی اسپورت دارند و احساس خوبی از حضور در یک خودروی اسپورت را ایجاد میکنند. پشتسریها نیز قابل تنظیم هستند.
غربیلک فرمان نیز بهصورت یک معما است و احساس میکنیم که کوچک است اما در واقع خیلی کوچک به نظر نمیرسد. دکمههایی برای صدا، رادیو، پاسخ به تلفن، اطلاعات راننده مثل دادهی سفر، مصرف سوخت و میزان سوخت باقیمانده، کروز کنترل و حالت فرمان وجود دارد.
دید عقب و سهچهارم SR ضعیف است و ستون C ضخیم و پنجره عقب نازک و کوچک در این دید کم نقش دارند. البته این خودرو بهطور استاندارد از دوربین و حسگرهای عقب بهره میبرد.
صندلیهای عقب i30 کاملاً راحت هستند. فضای سر بیشازحد نیاز است و فضای زانوی زیادی وجود دارد.
دو فرد بالغ میتوانند به راحتی در بخش عقبی بنشینند. ورودهای هوای بخش عقب و یا خروجی ۱۲ ولت و USB وجود ندارد اما در بخش پشتی صندلیها پاکت نقشه تعبیه شده است. فضای صندوق این خودرو ۳۷۸ لیتر است که با خواباندن صندلیهای عقب این مقدار به ۱۳۱۶ لیتر میرسد.
پیشرانهی ۴ سیلندر ۲ لیتری و بنزینی تریم SR توانایی تولید ۱۶۷ اسب بخار قدرت و ۲۰۱ نیوتون متر گشتاور را دارد و این پیشرانه به گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک متصل شده است. در بازارهای اروپایی i30 توربو نیز وجود دارد اما این نسخه در استرالیا عرضه نمیشود. گیربکس اتوماتیک به قدر کافی سریع است و در سرعتهای شهری بسیار نرم و روان نشان میدهد.
سیستم تعلیق این خودرو نرم بوده و در راههای شهری با نرمی و خوشخویی دستاندازها را پشت سر میگذارد. با افزایش سرعت و عبور از پیچ، سیستم تعلیق انعطاف نشان داده و خللی در عملکرد آن وارد نمیشود. در حقیقت،i30 SR در پیچها حرکات بدنه را به خوبی کنترل میکند.
در حالت راحت این خودرو قطعاً سبکتر است و در خیابانها و محیطهای شهری طرفدار بیشتری خواهد داشت. در حالت اسپورت نیز خودرو کمی تغییر میکند اما انتظار زیادی از آن نداشته باشید.
مصرف سوخت ترکیبی خودرو رقم ادعایی ۷٫۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است هرچند که در زمان بررسی خودرو ما به مصرف ۱۱٫۲ لیتری رسیدیم که چیزی بیش از انتظار بود. i30 با گارانتی ۵ ساله و نامحدود به همراه برنامهی سرویس و کمکهای جادهای هیوندای ارائه میشود.
در طیف داغها، i30 SR در بخش ولرم جای میگیرد اما از تجهیزات زیادی بهره برده و یک انتخاب خوب برای کسانی است که چیزی بهتر از یک خودروی کوچک متوسط میخواهند. شما میتوانید هماکنون معاملهای بزرگ انجام دهید یا منتظر بمانید و نسل جدید این خودرو را سفارش دهید.
نقاط قوت: سیستم تعلیق خوب و تنظیمشده، تجهیزات استاندارد مناسب، یک معاملهی خوب
نقاط ضعف: مصرف سوخت بیشازحد انتظار، یک هاچبک غیرداغ، سیستم فرمان فاقد حس است
عکس های خودرو هیوندا i30 مدل ۲۰۱۷
Hyundai i30 (2017)
عکسها به هم نمیخوره داداچ