مرگ میثم قشلاقی ،جوان ۲۷ ساله به خاطر قصور پزشکی در اردبیل

0

ناصر عتباتی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل از تشکیل پرونده قضایی برای فوت جوان ۲۷ ساله در بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل خبر داد و گفت: بعد از فوت این پسر جوان پرونده کیفری تشکیل و دادستانی شخصا به این موضوع ورود کرد.

وی افزود: طبق تحقیقات قضایی که از مسئولان اورژانس و نگهبانی صورت گرفت، مشخص شد که سه مرتبه از نگهبانی با اورژانس بیمارستان که کمتر از ۱۵۰ متر فاصله داشته تماس گرفته می‌شود ولی متاسفانه به دلیل بی توجهی و بی تفاوتی موضوع مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

دادستان اردبیل تصریح کرد: نهایتا این بیمار دچار تشنج و حمله قلبی می‌شود و یکی از پرسنل حراست که به صورت اتفاقی از آنجا گذر می‌کند متوجه این موضوع شده و سریعا نسبت به انتقال بیمار به اروژانس اقدام می‌شود ولی متاسفانه وی احیا نمی‌گردد و به کما می‌رود و در نهایت فوت می‌کند.

عتباتی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این موضوع از طریق نظام پزشکی و دادسرای انتظامی در حال پیگیری است دستورات لازم در این زمینه صادر شده تا بررسی‌های فنی انجام شود و عوامل سهل انگار به  دادستانی معرفی گردند.

به گزارش خبرگزاری میزان، میثم قشلاقی، جوان ۲۷ ساله اردبیلی چند روز پیش به بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل مراجعه کرده و به دلیل وضعیت جسمانی و بیماری در مقابل بیمارستان بی‌حال شده و نمی‌تواند به داخل مراجعه کند که به دنبال این امر نگهبانی بیمارستان با اورژانس تماس گرفته و درخواست نیروی خدماتی می‌کند اما مسئولان اورژانس به این درخواست بی‌توجهی کرده و می‌گویند که نیروی خدماتی نداریم.

جوان ۲۷ ساله که بیمار کلیوی بوده و بعد از چند روز قرار بوده برای عمل پیوند کلیه به بیمارستان مراجعه کرده و بستری شود، به دلیل حاضر نشدن نیروی خدماتی در مقابل بیمارستان بیهوش شده و بعد از بیهوشی در آی.سی.یو بیمارستان بستری و مرگ مغزی می‌شود.

خانواده این جوان شکایتی را مبنی بر قصور و تاخیر کادر درمانی بیمارستان امام خمینی(ره) ارائه داده‌اند که این پرونده در دادستانی به صورت فوق العاده و مستقیما توسط شخص دادستان اردبیل پیگیری می‌شود تا در صورت اثبات این امر، با مسببان این حادثه و کوتاهی‌کنندگان برخوردهای قانونی لازم بدون هیچ گذشت و چشمپوشی انجام شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ