موش‌ها ۹۰۰ هزار لیتر مشروبات الکلی ضبط شده توسط پلیس را خوردند!

0

در یک اقدام عجیب پلیس هند در پاسخ به تحویل ۹۰۰ هزار لیتر مشروبات الکلی ضبط شده اعلام کرد « موش آنها را خورده است».

«ای آر وای نیوز» نوشت از سال گذشته در ایالت بهار هند خرید و فروش مشروبات الکلی ممنوع شد و این باعث شد تا پلیس این ایالت بیش از ۹۰۰ هزار لیتر مشروبات الکلی را کشف و ضبط کند.

ولی وقتی موعد تحویل و از بین بردن آن شد، ادعا کرد این حجم عظیم از مشروبات الکلی را موش خورده است!.

این خبر که با جنجال‌های فراوان و همچنین اتهام به قاچاق این مشروبات الکلی توسط پلیس همراه شده است باعث شد تا کمیته تحقیقی برای این ادعای پلیس تشکیل شود.

تبعات این ادعا برای دولت هند تا حدی بالا رفته است که اعلام کرده در صورتی که مشخص شود هر کدام از افسران پلیس در گم شدن این مشروبات الکلی نقش داشته‌اند حداقل به ۱۰ سال زندان محکوم خواهد شد.

سر وزیر ایالت بهار « نتیش کمار» به محض تصدی پست خود اعلام کرده بود عامل فقر و تنگدستی در این ایالت نوشیدن مشروبات الکلی است و هر گونه خرید و فروش آن را غیرقانونی اعلام کرده بود.

پلیس این ایالت طی یک سال ۴۰ هزار نفر از ساکنان این ایالت را به جرم داشتن مشروبات الکلی بازداشت کرده و موفق شده بود ۹۰۰ هزار لیتر مشروبات الکلی را کشف و ضبط کند.

گزارش اخیر در خصوص «حکمرانی قانون» در هند نشان می‌دهد که تنها ۱۹% از افسرانی که با گرفتن رشوه کارهای غیر قانونی انجام می‌دهند مجازات می‌شوند.

ادعای پلیس هند مبنی بر خورده شدن ۹۰۰ هزار لیتر مشروبات الکلی توسط موش، بی‌شباهت به داستان قدیمی خورده شدن آهن‌های بازرگان توسط موش نیست.

منبع : تسنیم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ