تجمع کارگران آذر آب و هپکو در شهر اراک و بستن خط رآه آهن و جاده +عکس

0

تعدادی از کارگران شرکت های آذراب و هپکو اراک به دلیل مشکلات پیش روی شرکت هایشان روز سه شنبه تجمع کردند.

استان مرکزی چهارمین قطب صنعت کشور و دومین قطب صنایع مادر تخصصی کشور است که در تنوع تولیدات صنعتی در کشور رتبه نخست را دارد  که بیشتر این صنایع در شهرستان اراک مستقر و به این شهرستان لقب پایتخت صنعتی ایران را داده اند.

متاسفانه به دلایل مختلف از جمله سوء مدیریت، شرایط رکودی حاکم بر اقتصاد کشور، واگذاری های غیر اصولی،واردات محصولات مشابه خارجی و … برخی از واحدهای تولیدی استان در سالهای اخیر دچار مشکل شده اند.

در این میان مشکلات واحدهای تولیدی آذراب و هپکو اراک از بقیه شرکت های تولید استان بیشتر است.

حوادث اراک اخبار صنایع‌ آذرآب اراک اخبار شرکت هپکو اراک اخبار اراک

کارکنان آذراب جاده تهران-اراک را بستند

شرکت صنایع آذرآب اراک از صنایع پیمانکاری عمده کشور است که در سال ۱۳۶۴ در اراک آغاز به کار و در حوزه طراحی، ساخت و نصب انواع بویلرهای نیروگاهی و صنعتی ،مخازن تحت فشار، مبدل های حرارتی و تجهیزات نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، صنایع قند، شکر و سیمان فعالیت کرد.

این شرکت که به عنوان یک شرکت مادر تخصصی در کنار شرکت های بزرگ استان روزی بزرگترین نقش را در بازسازی کشور و پروژه های بزرگ داشتند، امروز با کمتر از ۲۰ درصد از ظرفیت تولید خود در حال فعالیت هستند.

امروز برای چندمین بار در سال ۹۶ شاهد تجمع اعتراض آمیز کارگران شرکت آذراب اراک بودیم.

حوادث اراک اخبار صنایع‌ آذرآب اراک اخبار شرکت هپکو اراک اخبار اراک حوادث اراک اخبار صنایع‌ آذرآب اراک اخبار شرکت هپکو اراک اخبار اراک حوادث اراک اخبار صنایع‌ آذرآب اراک اخبار شرکت هپکو اراک اخبار اراک حوادث اراک اخبار صنایع‌ آذرآب اراک اخبار شرکت هپکو اراک اخبار اراک

کارگران این شرکت که در روزهای اخیر در نقاط مختلف استان از جمله در کنار دستگاه های مختلف دولتی تجمع کرده بودند امروز با بستن جاده تهران-اراک خواستار توجه بیشتر مسئولین شدند که با حضور عوامل یگان ویژه کارگران از محل خارج شدند.

یکی از کارگران شرکت آذراب با اشاره به اینکه امسال حقوق خودشان را دریافت نکرده اند خواستار پرداخت معوقاتشان شد.

وی ادامه داد: شرکت از لحاظ کار و نقدینگی هیچ مشکلی ندارد و سوء مدیریت شرکت باعث بروز این مشکلات شده است.

خط راه آهن اراک توسط کارگران هپکو مسدود شد

همچنین امروز سه شنبه ۲۸ شهریور ماه پایتخت صنعتی کشور شاهد تجمع کارگران شرکت هپکو اراک هم بود.

حوادث اراک اخبار صنایع‌ آذرآب اراک اخبار شرکت هپکو اراک اخبار اراک

شرکت تولید تجهیزات سنگین (هپکو) با موقعیتی منحصر به فرد در ایران و خاورمیانه به منظور ایجاد ارزش افزوده برای مشتریان و ذینفعان، ساخت تولید – توزیع و پشتیبانی ماشین آلات راهسازی، معدنی، کشاورزی را با بهره گیری از منابع مدیریتی و انسانی کار آمد و متبحر ، ماشین آلات و تجهیزات مدرن و تکنولوژی بر عهده دارد و از این طریق نقش مهمی را در اجرای پروژه های زیر بنایی ایفاء می کند.

شرکت هپکو در سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار در شهر اراک با هدف مونتاژ ماشین آلات راه‌سازی تاسیس و از سال ۱۳۵۴ با همکاری شرکتهای اینترناش، پوکلین، ساکائی، دایناپاک، و لوکومو از کشورهای آمریکا، فرانسه، ژاپن، سوئد و فنلاند رسماً شروع به فعالیت نمود. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، توجه به ساخت ماشین آلات راه‌سازی و معدنی در دستور کار قرار گرفت و با همکاری شرکت لیبهر آلمان طرح توسعه هپکو با مجموعه‌ای از مدرن ترین ماشین آلات، با ظرفیت تقریبی۳۰۰۰ دستگاه در سال ۱۳۶۳ آغاز شد.

این شرکت از سال ۸۶ تا کنون به دلیل سوء مدیریت با مشکلات فراوانی روبه رو بوده است و طی این مدت روز به روز به مشکلات این شرکت افزوده شده است، مسئولان نیز تا کنون به قول هایی که برای رفع مشکلات این شرکت داده اند عمل نکرده اند.

کارگران شرکت هپکو در اعتراض به ۶ ماه حقوق و معوقاتشان،بلاتکلیفی وضعیت شرکت و نبود قطعات و مواد مورد نیاز تولید در شرکت امروز سه شنبه ۲۸ شهریور ماه خط راه آهن اراک را مسدود کردند.

همه این مشکلات در روزهایی در حال اتفاق افتادن است که صحبت از رفتن استاندار مرکزی و انتخاب جایگزینی برای سکانداری این استان صنعتی بر سر زبان هاست و به نوعی می توان گفت استان درگیر انتخاب استاندار است.

امید می رود مسئولین کشوری با درک درست مشکلات کارگری استانداری را برای استان انتخاب کند که مشکلات کارگران استان را در اولویت کارهای خود قرار دهد.

حوادث اراک اخبار صنایع‌ آذرآب اراک اخبار شرکت هپکو اراک اخبار اراک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ