آیا شرکت سایپا می تواند روزانه ۳ هزار خودرو به بازار عرضه کند؟

0

مدیر پشتیبانی و تولید گروه خودروسازی سایپا گفت: تحویل قطعات به خطوط تولید آغاز شده که به این ترتیب می‌توانیم روزانه ۳ هزار دستگاه خودرو را آماده کرده و به واحد فروش تحویل دهیم.

مسعود لؤلؤ افزود: هم اکنون ۱۰ هزار خودرو آماده تحویل داریم که به محض دریافت قطعات و تکمیل فرآیند تولید، این خودروها روانه بازار خواهد شد.

وی با بیان اینکه گروه خودروسازی سایپا محصولات مختلف و متنوعی را تولید می کند، اضافه کرد: در گروه ایکس ۱۰۰ خودروهای ۱۱۱، ۱۳۱ و ۱۳۲ در سایپا و پارس خودرو، در گروه ایکس ۲۰۰ خودروهای ۲۱۱، ۲۱۲ و ۲۳۲ در تهران و کاشان، خودروی برلیانس در پارس خودرو و خودروی سراتو در سایت سایپا تولید می شود ضمن اینکه خودروهای تجاری ما شامل وانت و کامیون در زامیاد و سایپا دیزل و خودروی وانت ۱۵۱ و خودروی آریو هم در شرکت بن رو تولید می شود.

لؤلؤ گفت: تاکنون محدودیت های تأمین قطعات که مربوط به عوامل بیرونی گروه سایپا است در روند تولید اختلالی را ایجاد کرده بود که هم اکنون با خبرهای خوشی که از روند ترخیص قطعات به گوش می رسد امیدواریم این قطعات هر چه زودتر تحویل خودرو ساز شود تا بتوانیم به روند عادی در تولید برسیم.

وی افزود: در تولید خودروهای سی کی دی هیچ مشکلی وجود ندارد، خودروهای ایکس ۱۰۰ و ایکس ۲۰۰ با قدرت تولید می شود اما به دلیل مشکل کسری قطعات، در تکمیل این خودروها از نظر زمانی تأخیر داریم.

مدیر پشتیبانی و تولید سایپا گفت: خودروهای تکمیل شده که دپو کنیم و به بازار ندهیم نداریم زیرا سیستم ردیابی خودروهای ما مکانیزه است ضمن اینکه نهادهای مختلف بازرسی هم به پایگاه اطلاعاتی ما اشراف دارند.

لؤلؤ در پاسخ به پرسشی درباره تخلف برخی نمایندگی های سایپا در فروش خودروهایی مانند سراتو با قیمت بسیار گرانتر از قیمت مصوب افزود: براساس روال مصوب واحد فروش، هیچ نمایندگی حق دریافت وجه بیشتر را ندارد ضمن اینکه فروش ما هم اینترنتی است و با تکمیل وجه صورت می گیرد، در این بین اگر نمایندگی هایی خطایی مرتکب شوند واحد بازرسی سایپا و نهادهای نظارتی بیرونی با آن به شدت برخورد می کنند.

وی گفت: نمایندگی هایی که از موقعیت خود سوءاستفاده و تخطی کردند خلعیت برایشان صادر کردیم و دیگر نمی توانند به عنوان نمایندگی سایپا فعالیت کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ