ساعت بازی پرسپولیس و سپیدرود رشت +پیش بازی

0

زمان بازی پرسپولیس سپیدرود امروز

بعد از شکست تلخ در لیگ قهرمانان آسیا برابر السد قطر در ثانیه‌های پایانی، اکنون در آخرین بازی سال و پیش از دربی در سال نو، در شرایطی راهی رشت شده که آخرین تمرین این تیم با مصدومیت ماریو بودیمیر به پایان رسید تا جمع مصدومان تیمش جمع شود.

بازگشت بوژیدار رادوشوویچ در غیاب بیرانوند

بیرانوند علیرغم مصدومیتی که بهمراه داشت طی هفته‌های اخیر تیم را همراهی کرد اما در نهایت در آستانه بازی با سپیدرود شرایط به شکلی پیش رفت که او از ترکیب تیمش دور شد. با مصدومیت بیرانوند و غیبت شماره یک سرخپوشان بوژیدار بار دیگر در رشت به میدان خواهد رفت. او چند هفته قبل در چارچوب جام حذفی فرصت حضور در ترکیب سرخپوشان برابر سپیدرود را به دست آورده بود و اکنون با عبور از مصدومیت، رشت فرصتی دیگر نصیب او خواهد کرد تا به ترکیب بازگردد.

مصلح به میعاد عاشقانه نرسید

بازیکن سابق سپیدرود که از جمع این تیم به لیست برانکو رسیده بود و از محبوبیت زیادی نیز بین هواداران رشتی برخوردار است، با توجه به مصدومیت طی سه هفته اخیر از ترکیب تیمش دور بوده است. شایان مصلح طی روزهای اخیر با تزریق و تمرینات اختصاصی امیدوار به بازگشت و حضور در جدال با سپیدرود بود که در نهایت در آخرین تمرین این تیم با توجه به تست‌های به عمل آمده، نشان از غیبت او داد.

خاطره بد ترابی از چمن مصنوعی

مهدی ترابی که در دیدار برابر السد نمایش موفقی از خود به جا گذاشته بود، در دقایق پایانی با مصدومیت شدیدی مواجه شد که حتی حضورش برابر السد را در ابهام قرار داده بود. با این حال شماره ۹ سرخپوشان در نهایت به ترکیب رسید و توانست عملکرد خوبی نیز از خود به جا بگذارد. ترابی که خاطره خوبی از آخرین حضور در چمن مصنوعی و برابر نساجی در خاطر ندارد، بار دیگر شرایط بازی در چنین فضایی نصیبش شده است.

ماریو هم از دست رفت

دیگر مصدوم پرسپولیس برای این دیدار در تمرین امروز رخ‌نمایی کرد. ماریو بودیمیر، مهاجم کروات سرخپوشان بار دیگر شانس ثبت اولین گل خود در لیگ برتر را از دست داده است. او که تنها گلزن پرسپولیس در این فصل از لیگ قهرمانان محسوب می‌شود، به دلیل مصدومیت در آخرین تمرین از لیست تیم جا ماند و برای درمان راهی کلینیک و عکسبرداری شد. با این حال برانکو با حضور علی علیپور، سیامک نعمتی، مهدی ترابی و سعید کریمی باید به دنبال زوج خط هجومی خود برابر سپیدرود باشد.

گلزن گمنام بازمی‌گردد

اولین بازی پرسپولیس در نیم فصل دوم با جدال این تیم مقابل سپیدرود در جام حذفی استارت خورد. برانکو که خاطره تلخی در این جام داشته، در شرایطی که با کیفیت جالب توجهی از تیم حریف مواجه شده بود، در نهایت بازی را با تک گل خرید جدید خود به سودش خاتمه داد. سعید کریمی، بازیکن جوان و گمنام این تیم بود که توانست پاسخ اعتماد برانکو را به خوبی بدهد و تیمش را با تک گلش به مرحله نیمه نهایی جام حذفی برساند. باید دید در بازی مقابل سپیدرود و با توجه به مصدومیت ماریو بودیمیر، برانکو بار دیگر به این بازیکن اعتماد خواهد کرد یا خیر.

برانکو – سپیدرود؛ خبری از جادوگر نیست

پرسپولیس برانکو تاکنون چهار بار با سپیدرود مصاف داده که در تمامی آنها به برتری دست یافته است. در این دیدارها علی نظرمحمدی و علی کریمی هدایت تیم را برعهده داشته‌اند. نظرمحمدی در یک دیدار و علی کریمی نیز سه دیدار بعدی را با شکست به پایان رسانده‌اند. علی کریمی سه هفته قبل از سمت خود روی نیمکت این تیم پایان داد تا اکنون برانکو با سرمربی جدید روی نیمکت حریف مواجه باشد. نادر دست نشان باتجربه که جادوگری کریمی در دوران بازیگری را ندارد اما همیشه حرف‌ و حدیث درباره او زیاد بوده است.

لشگر غایبان پرسپولیس در رشت

پرسپولیس در آخرین دیدار سال خود برابر سپیدرود، علیرضا بیرانوند، حسین ماهینی، محمد انصاری، شایان مصلح، ماریو بودیمیر و محمدامین اسدی را در اختیار نخواهد داشت. برانکو البته به غیبت ماهینی و انصاری با توجه به دوری چندماهه‌شان عادت کرده اما غیبت بیرانوند و ماریو بودیمیر می‌تواند کیفیت تیم را دچار تنزل کند و باید دید آنها مقابل حریفی که برای فرار از سقوط می‌جنگند و به پیروزی برابر پرسپولیس احتیاج دارند، چه عملکردی به جا خواهند گذاشت.

صدرنشینی از دست رفته؟

پرسپولیس در صورتی که در این بازی به امتیاز پیروزی دست پیدا نکند صدرنشینی آنها در سال ۹۷ از دست خواهد رفت. در حال حاضر آنها با یک بازی کمتر پایین تر از تراکتورسازی قرار دارند و تنها پیروزی آنها به صدرنشینی ۴۸ ساعته تراکتورسازی پایان خواهد داد و آنها قادر خواهند بود ۹۷ را با صدرنشینی پایان دهند. تساوی آنها را با توجه به تفاضل گل پایین تر از تراکتورسازی قرار خواهد داد.

خطر محرومیت برای دربی

آخرین مساله برای برانکو پیش از جدال با سپیدرود، محرومیت احتمالی شاگردانش پیش از دربی است. پرسپولیس بعد از جدال با سپیدرود باید خود را مهیای دربی کند و بر این اساس آنها در ترکیب خود اکنون کمال کامیابی نیا را به عنوان تنها بازیکن سه کارته در لیست دارند و او را در خطر محرومیت می‌بینند. باید دید جدال با سپیدرود بدون تلفات محرومیت و مصدومیت برای آنها همراه خواهد بود یا خیر.

سپیدرود رشت – پرسپولیس

شنبه ۲۵ اسفند ۹۷-ساعت ۱۶:۳۰

ورزشگاه سردار جنگل

تیم داوری

حسین زرگر داور وسط، اسد حاج محمدی و محمدعلی پورمتقی  کمک داور، حسن اکرمی و علی اصغر مومنی داوران پشت دروازه، ایوب غلامزاده به عنوان داور چهارم ،مسعود مرادی  ناظر گروه داوری

پرسپولیس چند هفته‌ای است که در لیگ و آسیا علی‌رغم ارائه نمایش باکیفیت در کسب نتیجه دلخواه ناکام بوده است.

این تیم در ۵ بازی گذشته در این دو تورنمنت فقط یک برد داشته است و همین مساله باعث شده تا در لیگ قهرمانان در قعر جدول قرار گیرد و در لیگ برتر نیز موقعیت خود را در صدر جدول متزلزل ببیند.سرخپوشان  سال پرفشار و پرتلاطمی را پشت سر گذاشتند و حال در آخرین گام در این سال تنها ۴ روز پس از بازی حساس برابر السد در دوحه، در رشت به دیدار سپیدرود می‌روند.

با توقف سپاهان در این هفته از لیگ، کسب ۳ امتیاز این دیدار می‌تواند برای قهرمان دو دوره اخیر لیگ در کورس جذاب بالای جدول تعیین‌کننده باشد و این تیم با توجه به اینکه بازی عقب مانده سپاهان در سال ۹۸ برگزار خواهد  شد با پیروزی در این بازی، سال ۹۷ را با صدرنشینی به پایان می‌رساند.

مسئله‌ای که اهمیت این دیدار را برای سرخپوشان مضاعف می‌کند آن است که پرسپولیس پس از این مسابقه باید به مصاف رقیب دیرینه خود استقلال برود.این دیدار علاوه بر حساسیت سنتی خود به دلیل حضور هر ۲ تیم در کورس قهرمانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

پرسپولیس برای بهبود روحیه و موقعیت خود در جدول نیاز مبرم به هر ۳ امتیاز این دیدار دارد و به جز آن باید احتیاط لازم را داشته باشد تا بدون مصدوم و محروم این بازی را به پایان برساند.در ترکیب پرسپولیس کمال کامیابی‌نیا در صورت دریافت کارت زرد شانس حضور در دربی را از دست خواهد داد.

همان طور که پرسپولیس در بالای جدول به قهرمانی است سپیدرود به دنبال فرار از سقوط است. این تیم بدون احتساب رقابتهای این هفته، ضعیف‌ترین تیم نیم فصل دوم محسوب می‌شود و در ۹ بازی قبلی خود به پیروزی نرسیده است.این تیم در هفته گذشته مجدداً دست به تغییر در کادر فنی خود زد و نادر دست نشان هدایت این تیم را پذیرفت.

سپیدورد ضعیف‌ترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد ولی نادر دست نشان، نشان داده که راه گل نخوردن از پرسپولیس را به خوبی بلد است.این مربی در ۳ دیداری که برابر پرسپولیس قرار گرفته، تیمش تنها یک گل دریافت کرده که آنهم در دیدار پرسپولیس با صنعت نفت آبادان در لیگ شانزدهم در آخرین دقایق بازی بوده است.دست نشان حتی سابقه شکست دادن پرسپولیس در رشت را دارد و در لیگ هفتم با پگاه پرسپولیس را با یک گل مغلوب کرد.

پرسپولیس اما در لیگ هجدهم آماری بدی از خود در مصاف با پایین جدولی‌ها به جای گذاشته که کار این تیم را در کورس قهرمانی مشکل کرده است این تیم تاکنون در زمین ۳ تیم از ۵ تیم پایین جدول به میدان رفته که در هیچ کدام به پیروزی نرسیده است.کلاً آمار پرسپولیس در بازیهای خارج از خانه چندان جالب نیست این تیم در ۳ ماهه گذشته در تمام رقابتها تنها یک برد خارج از خانه داشته که آن هم در رشت و برابر سپیدرود بوده است. پرسپولیس در هر ۳ تقابل خود در لیگ برتر و در آخرین مصاف با سپیدرود در جام حذفی با بسته نگه داشتن دروازه موفق به کسب پیروزی شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ