هپکوی اراک بعد از یک سال و نیم توقف وارد مدار تولید شد

0

کریم یاوری مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به بررسی وضعیت بنگاه‌های مشکل دار در کارگروه داخلی تسهیل در این وزارتخانه گفت:‌از جمله بنگاه‌های مشکل‌داری که در کارگروه وزارت کار مورد بررسی قرار گرفت کارخانه هپکو بود که با ورود مواد اولیه به کارخانه ظرفیت تولید ۲۰ دستگاه ماشین‌آلات راه‌سازی، هفته گذشته مجددا راه‌اندازی شد.

وی گفت:‌ کارگران نیز حقوق و مزایای قانونی خود را تا پایان شهریورماه دریافت کردند.

یاوری یادآور شد: خط تولید کارخانه هپکو یک و نیم سال به دلیل نبود مواد اولیه متوقف شده بود، اما خدمات پس از فروش این واحد تولیدی همچنان دایر بود.

وی با اشاره به وعده وزیر کار برای بررسی وضعیت بنگاه‌های مشکل دار از سوی این وزارتخانه گفت:‌ بعد از دستور آقای شریعتمداری این کارگروه داخلی تسهیل و رفع موانع تولید در وزارت کار با حضور نمایندگان تام الاختیار معاونت‌ها، سازمان‌ها و بانک‌های تابعه وزارت کار چهار جلسه برای حل و فصل مشکلات بنگاه‌ها برگزار کرد.

به گفته وی،‌ در این جلسات نمایندگان کارفرمایان، مدیران استانی و مدیران عامل بنگاه‌های مشکل‌دار حضور داشتند.

***

صبح روز ۳۱ خرداد ۹۷ در محل استانداری استان مرکزی با حضور میرعلی‌اشرف عبدالله پوری حسینی معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان خصوصی سازی کشور و استاندار استان مرکزی اعضای هیئت مدیره جدید شرکت هپکو اراک مشخص و مهندس غلامرضا صادقیان به عنوان مدیرعامل جدید شرکت هپکو اراک معرفی شد.

بنابه این گزارش غلامرضا صادقیان مدیرعامل جدید شرکت هپکو اراک پیش از این به عنوان مدیرعامل شرکت های ایران خودرو تبریز ،مدیر عامل شرکت ارس خودرو دیزل (آمیکو) و همچنین در مسئولیت قائم مقام شرکت هواپیمایی آتا فعالیت داشته است.

پوری حسینی در حاشیه نشست معارفه هیات مدیره شرکت هپکو اراک، افزود: با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت مدیریت شرکت هپکو اراک از یک ماه گذشته برای عبور از بحران و تسریع در رفع مشکلات این شرکت به سازمان خصوصی سازی واگذار شد و در طی این مدت توسط این سازمان پنج مدیر توانمند صنعتی کشور برای راهبری امور شرکت هپکو گزینش و انتخاب شدند.

رییس کل سازمان خصوصی سازی ادامه داد: بر این اساس غلامرضا صادقیان به عنوان مدیرعامل، غلامرضا سمندر به عنوان رئیس هیات مدیره و علی انعامی، محمد حسین شهسوار و داود صلاحی به عنوان اعضای هیات مدیره جدید شرکت هپکو اراک انتخاب شدند.

سازمان پوری حسینی در ادامه خاطر نشان کرد: این افراد منتخب سازمان خصوصی سازی به عنوان اعضای جدید هیات مدیره شرکت هپکو اراک هستند و امید است با حمایت استاندار و مسئولان استان مرکزی و کارکنان این واحد مادر تخصصی بتوانند جایگاه صنعتی هپکو را ترمیم کنند.

استاندار مرکزی با اشاره به توانمندی افراد معرفی شده افزود : تیم مدیریتی جدید شرکت هپکو از برترین‌ افراد بخش خصوصی هستند.

در انتهای این گزارش اشاره می گردد که شرکت هپکو به عنوان نگین صنعت شهر اراک و تولید کننده ماشین آلات سنگین در حال حاضر توانایی تولید ۲۲ نوع ماشین آلات راه سازی از جمله گریدر، لودر و غلتک را که هشت نوع از محصولات آن تحت لیسانس کشورهایی از جمله ژاپن، آلمان، سوئد و نیو هلند است.

این شرکت برای تامین ماشین آلات شرکت های راه سازی کشور آمادگی کامل دارد و در این زمینه تا کنون خوش درخشیده است.

منبع: فارس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ