قیمت طلا ،سکه ،دلار ،یورو و ارز مسافرتی در بازار امروز (۱۲ آذر ۹۷)

0

بعد از انتشار خبر حضور رئیس کل بانک مرکزی در بازار ارز و گفت‌وگو با صرافی‌ها، تابلوی صرافی‌ها که ابتدا همرنگ تابلوی صرافی‌های دولتی شده بود، شاهد ریزش قیمت‌هاست.

دلار نقدی صبح امروز در بازار آزاد از دلار تزریقی از سوی صرافی‌های دولتی پیشی گرفته و به ۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان هم رسیده بود اما بعد از حضور همتی در خیابان فردوسی، قیمت دلار نقدی ریزشی شد.

هم‌اکنون دلار نقدی در تهران ۱۱ هزار و ۵۵۰ تومان از سوی صراف‌ها اعلام شده است آن‌هم درحالی که دلار تزریقی از سوی بازار ساز ۱۱ هزار و ۶۰۰ تومان قیمت خورده است.

امروز در بازار آزاد سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

در بازار آزاد هر قطعه نیم‌سکه بهار آزادی یک میلیون و ۹۸۰ هزار تومان، ربع‌سکه یک‌میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۶۷۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

هر گرم طلای ۱۸عیار هم ۳۵۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۲۳۱ دلار معامله می‌شود.

قیمت جهانی طلا

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۲۲۲ دلار و ۹۷ سنت رسید. قیمت طلا ی آمریکا نیز امروز ۰.۲ درصد رشد داشت و به ۱۲۲۸ دلار و یک سنت رسید.

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی، امروز با حدود ۰.۲ درصد کاهش همراه بود.

قیمت ارز در صرافی ملی

۵ صرافی دولتی در خیابان فردوسی و با داشتن کارت ملی ،کارت شتاب و شماره همراه به نام متقاضی از ساعت ۱۰ تا ۱۵ تا ۲۰۰۰ دلار آمریکا به متقاضیان واجد شرایط عرضه می‌کنند.

این صرافی ها در طول روز متناسب با نوسان قیمتی در بازار آزاد، خرید و فروش دلار و یورو را با قیمت های مختلفی انجام می دهند.

امروز دلار در صرافی های دولتی با ۳۵۰ تومان افزایش نسبت به قیمت های صبح دیروز ۱۱۶۰۰ به عموم تا سقف ۲۲۰۰ دلار به فروش می‌رسد و با قیمت ۱۱۵۰۰ تومان از مردم خریداری می شود.

قیمت فروش یورو نیز ۱۳۱۷۰ تومان اعلام شده است که نسبت به دیروز ۴۳۰ تومان افزایش داشته است. البته یورو از مردم ۱۳ هزار و ۵۰ تومان خریداری می شود.

یورو در مرکز مبادلات ارزی با افزایش قیمت نسبت به روز گذشته ۴۷۶۷ تومان،‌ قیمت درهم امارات ۱۱۴۳ تومان و قیمت پوند انگلیس نیز ۵۳۶۵ تومان قیمت خورده و به واجدان شرایط دریافت ارزهای دولتی فروخته می شود.

قیمت ارز مسافرتی امروز

شعب منتخب بانک های ملی، تجارت، ملت، سامان و پارسیان که مسئولیت فروش ارز مسافرتی به مردم را برعهده دارند، روزانه بعد از دریافت نرخ ارز از سوی بانک مرکزی توزیع ارز به مسافران را آغاز می کنند.

قیمت فروش ارز مسافرتی روزانه بعد از ساعت ۱۱ صبح به شعب منتخب اعلام  و بعد از آن فروش ارز مسافرتی در بانک های عامل آغاز می شود. گفتنی است، تجربه هفته های اخیر نشان داده که فروش ارز مسافرتی در شعب محدود است و روزانه این شعب به تعداد مشخصی از مسافران می توانند ارز بفروشند.

شعب منتخب فروشنده ارز مسافرتی در نظام بانکی فروش ارز مسافرتی را طبق روال روزهای قبل، بعد از ساعت ۱۱ آغاز کرده و به مسافران یورو را با قیمت ۱۳ هزار و ۴۳۰ تومان و ۳ ریال می فروشند که با احتساب کارمزد ۷ در هزار به رقمی حدود ۱۳ هزار و ۶۰۰ تومان می رسد. نرخ امروز نسبت به  روز گذشته با افزایش ۴۳۹ تومانی همراه بوده است.

مسافران خارج از کشوری که اسناد و مدارک خواسته شده را به شعب بانک های عامل ارائه کنند می توانند برای کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع حداکثر ۵۰۰ یورو و برای سایر کشورها تا ۱۰۰۰ یورو خریداری کنند.

منبع : تسنیم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ