قیمت طلا و سکه و دلار و یورو در بازار تهران (۱۳ بهمن ۹۷)

0

امروز در بازار آزاد قیمت انواع سکه و طلا نسبت به آخرین روز هفته قبل کاهش  یافته است؛ برهمین اساس در بازار تهران سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در قیمت ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۳ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله می‌شود.

در بازار آزاد هر قطعه نیم سکه بهار آزادی ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، ربع سکه یک‌میلیون و  ۳۶۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۷۵۲ هزار تومان فروخته می‌شود.

هر گرم طلای ۱۸عیار هم ۳۶۸ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۳۱۸ دلار معامله می‌شود.

محمد کشتی آرای در گفت وگو با خبرنگار تسنیم درباره وضعیت بازار طلا و سکه در روز جاری گفت: علت اصلی کاهش قیمت طلا و سکه کاهش قیمت دلار بوده البته این درحالی است که قیمت جهانی طلا افزایش یافته است.

وی می گوید: خرید و فروش در بازار روال عادی دارد البته تجربه نشان میدهد هر زمان قیمت ها در بازار کاهشی باشد خرید کم می شود.

گفتنی است، صرافی‌های بانک ها قیمت دلار را برای روز جاری با کاهش نسبت به نرخ پایانی روز پنجشنبه، ۱۱ هزار و ۵۵۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۱ هزار و ۴۵۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت فروش یورو نیز در صرافی‌های بانک ها، ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو  نیز در این صرافی‌ها ۱۳ هزار و ۶۰۰ تومان است.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۷/۱۱/۱۳

تقویت بازار کار آمریکا موجب شد تا قیمت طلا روز جمعه افت کند، اما به دلیل سیگنال ارسالی از فدرال رزرو آمریکا مبنی بر توقف روند افزایش نرخ بهره برای دومین هفته متوالی افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا که رو پنجشنبه تا رقم ۱۳۲۶ دلار و ۳۰ ست بالا رفته بود، در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۲۵ درصد کاهش به ۱۳۱۷ دلار و ۹۸ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با ۰.۲۳ درصد افت به ۱۳۲۲ دلار و ۱۰ سنت رسید.

تای وونگ تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «کاهش قیمت ها در روز جمعه ناشی از آمارهای امیدوار کننده از بازار کار و بخش تولید آمریکا به رغم تعطیلی دولت بوده است.»

وی افزود: «به علاوه، به دلیل عملکرد مناسب بازار طلا و عبور از رقم ۱۳۰۰ دلار شاهد برخی برداشت سودها بوده ایم.»

قیمت ارز مسافرتی امروز ۹۷/۱۱/۱۳

شعب منتخب بانک های ملی، تجارت، ملت، سامان و پارسیان که مسئولیت فروش ارز مسافرتی به مردم را برعهده دارند، روزانه بعد از دریافت نرخ ارز از سوی بانک مرکزی توزیع ارز به مسافران را آغاز می کنند.

قیمت فروش ارز مسافرتی روزانه بعد از ساعت ۱۱ صبح به شعب منتخب اعلام  و بعد از آن فروش ارز مسافرتی در بانک های عامل آغاز می شود. گفتنی است، تجربه هفته های اخیر نشان داده که فروش ارز مسافرتی در شعب محدود است و روزانه این شعب به تعداد مشخصی از مسافران می توانند ارز بفروشند.

شعب منتخب فروشنده ارز مسافرتی در نظام بانکی فروش ارز مسافرتی را طبق روال روزهای قبل، بعد از ساعت ۱۱ آغاز کرده و به مسافران یورو را با قیمت ۱۳ هزار و ۳۰۲ تومان و ۵ ریال، می فروشند که با احتساب کارمزد ۷ در هزار به رقمی حدود ۱۳ هزار و ۳۲۰ تومان می رسد. قیمت ارز مسافرتی نسبت به آخرین روز هفته قبل کاهش یافته است.

به گزارش تسنیم، مسافران خارج از کشوری که اسناد و مدارک خواسته شده را به شعب بانک های عامل ارائه کنند می توانند برای کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع حداکثر ۵۰۰ یورو و برای سایر کشورها تا ۱۰۰۰ یورو خریداری کنند.

قیمت ارز در صرافی ملی امروز ۹۷/۱۱/۱۳

صرافی‌های بانک ها قیمت دلار را برای روز جاری با کاهش نسبت به نرخ پایانی روز پنجشنبه، ۱۱ هزار و ۵۵۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۱ هزار و ۴۵۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت فروش یورو نیز در صرافی‌های بانک ها، ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو  نیز در این صرافی‌ها ۱۳ هزار و ۶۰۰ تومان است.

به گزارش تسنیم، ۵ صرافی بانکی در خیابان فردوسی با داشتن کارت ملی، کارت شتاب و شماره همراه به نام متقاضی از ساعت ۱۰ تا ۱۵ تا ۲۰۰۰ دلار آمریکا به متقاضیان واجد شرایط عرضه می‌کنند.

این صرافی‌ها در طول روز متناسب با نوسان قیمتی در بازار آزاد، خرید و فروش دلار و یورو را با قیمت‌های مختلفی انجام می‌دهند.

قیمت روز ارزهای دولتی ۹۷/۱۱/۱۳

بانک مرکزی در جریان قیمت‌گذاری ارزهای دولتی موجود در معاملات امروز شنبه ۱۳ بهمن ماه، اعلام کرد: قیمت ۱۱ ارز نسبت به روز پنج‌شنبه افزایش و قیمت ۲۶ واحد پولی دیگر از جمله یورو و پوند کاهش یافت. نرخ ۱۰ ارز دیگر مانند دلار نیز ثابت بود.

برهمین‌اساس، قیمت دلار آمریکا بدون تغییر نسبت به دیروز ۴۲۰۰ تومان تعیین شد؛ البته دولت اعلام کرده با دستور رئیس جمهور قیمت دولتی دلار آمریکا تا فروردین ۹۸ ثابت خواهد بود، به همین علت ماه‌هاست که قیمت دلار تغییر نکرده است.

یورو در مرکز مبادلات ارزی ۴۸۱۱تومان،‌ درهم امارات ۱۱۴۳ تومان و پوند انگلیس نیز ۵۴۹۳ تومان قیمت خورده و به واجدان شرایط دریافت ارزهای دولتی فروخته می‌شود.

در ادامه نرخ سایر ارزهای موجود در مرکز مبادلات ارزی را مشاهده می کنید:

فرانک سوئیس ۴۲ هزار ۱۸۵ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۶۳۸ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۹۷۶ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۴۴۶ ریال، روپیه هند ۵۸۸ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۸ هزار و ۴۹۹ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۳۰ هزار و ۳۴۸ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۳۲۷ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۳۵۳ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۲ ریال و دلار کانادا ۳۲ هزار و ۶۶ ریال.

دلار نیوزلند ۲۸ هزار و ۹۶۰ ریال، راند آفریقای جنوبی ۳ هزار و ۱۵۳ ریال، لیر ترکیه ۸ هزار و ۶۳ ریال، روبل روسیه ۶۴۲ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۲۷ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۳۰ هزار و ۴۵۴ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۰ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۲ ریال، دلار سنگاپور ۳۱ هزار و ۱۰۷ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۵۰ هزار و ۲۵۵ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۳۷۷ ریال، کیات میانمار ۲۸ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۶ هزار و ۵۶۱ ریال.

یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۶۲۳ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار و ۴۱۱ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۲۲۷ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۴ هزار و ۱۷۷ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۲۵۲ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۷ هزار و ۵۳۲ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۸ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۰ هزار و ۹۶۵ ریال، لاری گرجستان ۱۵ هزار و ۸۲۱ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۳ هزار و ۱۳ ریال، افغانی افغانستان ۵۵۹ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۹ هزار و ۴۹۰ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۰۶ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۰ هزار و ۲۸۲ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۴۵۰ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۱ هزار و ۹۶۶ ریال.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ