کدام کشور اروپایی بیشتر حقوق و دستمزد را می‌دهد؟

0

بیشترین حقوق و درآمد در کدام کشور است؟

اوایل هفته گذشته، اداره آمار فدرال آلمان، به مناسبت روز جهانی کارگر، مقایسه میزان دستمزد کارگران در کشورهای مختلف عضو اتحادیه اروپا را منتشر کرده است.

بر اساس این لیست، کارگران کشور دانمارک، با دریافت ۴۴.۷۰ یورو به ازای هر ساعت کار، بالاترین میزان دستمزد را در میان کشورهای اتحادیه اروپا دریافت می‌کنند.

گفتنی است کشورهای لوکزامبورگ و بلژیک، به ترتیب با دریافت ۴۰.۳۰ یورو و ۴۰ یورو به ازای هرکار، در جایگاه‌های بعدی قرار دارند. در مقابل، کشور بلغارستان، با پرداخت تنها ۵.۳۰ یورو به ازای هر ساعت کار، در جایگاه آخر قرار گرفت.

در نمودار ارائه شده، به ترتیب، میزان  دستمزد پرداختی به کارگران کشورهای عضو اتحادیه اروپا به ازای هر یک ساعت کار را مشاهده می‌کنید؛

مهاجرت به لوکزامبورگ مهاجرت به خارج مهاجرت به اروپا کار در خارج از کشور کار در اروپا کار در آلمان برای ایرانیان زندگی در دانمارک دستمزد در کشورها حقوق و دستمزد در اروپا حقوق کارگران در سایر کشورها حقوق کارگران چقدر است حقوق در کشورها حداقل حقوق و دستمزد تاریخ روز کارگر بیشترین حقوق در کدام کشور است بیشترین حقوق بهترین کشور برای مهاجرت اخبار کارگران اخبار دانمارک اخبار بازار کار

***

دویچه وله بر اساس حداقل سطح دستمزد در ۲۲ کشور از ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا به این نتیجه رسیده است که تا پایان سال ۲۰۱۷، در کشورهای هلند، انگلیس، پرتغال، یونان و رومانی، حداقل سطح دستمزد به درآمد طبقه متوسط نزدیک تر است تا سطح فقر. از سوی دیگر حداقل سطح دستمزد در کشورهایی چون لوکزامبورگ، بلژیک، ایسلند و فرانسه، فاصله بیشتری تا متوسط درآمد خانوارها دارد و ساکنان این کشورها برای پوشش هزینه های زندگی خود با مشکلات بیشتری دست به گریبان هستند. درآمد طبقه متوسط به میانگین درآمدی ۶ دهک پایین آن کشور اطلاق می شود.

در آلمان که بزرگ ترین اقتصاد اروپایی محسوب می شود حداقل سطح دستمزد ۱۵۰۰ یورو در ماه تعیین شده که پس از کسر هزینه های مربوط به بیمه و مالیات، ۱۱۱۰ یورو باقی می ماند که تنها ۱۴.۵ یورو بیشتر از خط فقر در این کشور است.

از نظر بهترین سطح زندگی برای افرادی که به صورت پاره وقت مشغول به کار هستند، رومانی در صدر قرار دارد. حداقل هزینه زندگی در سطح استاندارد در این کشور ۷۱۰ یورو در ماه است و شاغلان پاره وقت در این کشور به طور متوسط ۴۴۷ یورو در ماه است. بیش از نیمی از شاغلان رومانیایی به کار پاره وقت مشغول هستند و این کشور از نظر میزان شاغلان پاره وقت به کل جمعیت شاغل در صدر قرار دارد. این در حالی است که تنها ۳.۶ درصد از شاغلان آلمانی مشغول به کار پاره وقت هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ