افت بیش از ۵۰۰ تومانی بهای مس

0

همان‌طور که بر اساس پیش‌بینی‌های کارشناسان حوزه فلزات پایه انتظار می‌رفت قیمت مس روز گذشته با روند نزولی و بدون رقابت انجام شد.

به گفته فعالان بازار این کاهش قیمت به دلیل افت نرخ ارز در روز شنبه بوده است، البته نا‌گفته نماند نرخ ارز در روز گذشته کاهش خود را جبران کرد که به گفته فعالان آگاه تاثیر خود را روز دوشنبه بر بازار فلزات خواهد گذاشت. البته این در حالی است که کاهش فلزات پایه در بورس لندن نیز در افت قیمت این فلزات تاثیر بسزایی داشته است، اما از آنجا که نرخ ارز این روز‌ها سکان بازار را به‌دست گرفته در نتیجه تجار قیمت‌ها را بر اساس این واحد پولی می‌سنجند. از طرفی کارشناسان حوزه فلزات پیش‌بینی کرده اند که در هفته آینده نیز مس با کاهش بیشتری رو به رو شود و همچنان این فلز بدون رقابت در رینگ فلزات بورس کالا معامله خواهد شد.
به این ترتیب روز گذشته در تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران بیش از ۱۱ هزار تن محصولات مسی در رینگ مبادلاتی عرضه شد. بر اساس این گزارش شرکت صنایع ملی مس ۱۹۰۰ تن مس کاتد را در این روز عرضه کرد. این شرکت همچنین، ۹۰۰ تن مس کاتد درجه ۲ را روی تابلوی عرضه برد. از دیگر محصولات عرضه شده از سوی شرکت صنایع ملی مس ایران در این روز می‌توان به ۷ هزار تن مس کم عیار (سرباره G)، ۱۱ هزار تن مس کم عیار (سرباره C)، ۱۱  هزار تن مس کم عیار (سرباره R) و ۱۲ تن کنسانتره فلزات گرانبها اشاره کرد. شرکت دنیای مس کاشان نیز ۳۰۰ تن مس مفتول را در رینگ محصولات صنعتی و معدنی عرضه کرد.
بر این اساس مس کاتد شرکت ملی مس با قیمت پایه ۱۸ هزار و ۱۸ تومان در هر کیلو به فروش رسید که با اندکی تغییر(۳۸/۰ معادل ۷۰ تومان افزایش) با قیمت ۱۸ هزارو ۸۸ تومان مورد معامله قرار گرفت که نسبت به هفته گذشته کاهش ۵۵۵ تومانی را تجربه کرده است. کل عرضه برای این محصول یک هزار و ۹۰۰ تن بوده، در حالی که تقاضا برای آن ۲ هزار و ۹۸۰ تن ثبت شده است.از طرفی مس کاتد۲ شرکت ملی مس با قیمت پایه ۱۸ هزار و ۱۸ تومان در هر کیلو به فروش رسید که نسبت به هفته گذشته کاهش ۵۷۲ تومانی را تجربه کرده است.
کل عرضه برای این محصول ۹۰۰ تن بوده که نسبت به میزان تقاضا برابری می‌کرد. همچنین مفتول مس شرکت ملی مس نیز با قیمت پایه ۱۸ هزار و ۶۰۱ تومان مورد دادوستد قرار گرفت که با ایجاد رقابت با قیمت ۱۹ هزار و ۱۵۹ تومان به فروش رسید که نسبت به آخرین عرضه افت ۵۵۵ تومانی را در هر کیلو به ثبت رساند.
کل عرضه برای این محصول یک هزار و ۶۰۰ تن بوده، در حالی که با تقاضای سه هزار و ۷۸۰ تنی رو به رو بوده است.مفتول مس شرکت دنیای مس کاشان نیز در این روز با قیمت ۱۸ هزار و ۶۵۱ تومان در هر کیلو عرضه شد که با اندکی تغییر (۳۳/۱ درصد معادل ۲۴۱ تومان افزایش) با قیمت ۱۸ هزارو ۹۰۰ تومان در رینگ فلزات معامله شد که نسبت به آخرین عرضه در هفته گذشته با کاهش ۵۲۶ تومانی مواجه گردید. کل عرضه برای این محصول ۳۰۰ تن بوده، اما تقاضا‌کنندگان خواستار ۸ هزار و ۴۰ تن در این رینگ معاملاتی بوده‌اند.
از سوی دیگر سایر فلزات پایه نیز در بازار آزاد با روند نزولی مواجه شد، به طوری که تمامی فلزات از ۵۰ تا ۱۰۰ تومان در هر کیلو کاهش قیمت را تجربه کردند. البته این در شرایطی است که مس و قلع در بازار آزاد با کاهش ۵۰۰ تومانی در هر کیلو رو به رو بوده اند.به گفته کارشناسان پیش‌بینی می‌شود که قیمت فلزات پایه با توجه به پارامترهای موجود تا انتهای هفته به روند نزولی خود ادامه دهند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ