مصرف نارنگی برای چه افرادی خطرناک است؟

0

پزشک علوم تغذیه و استاد مرکز تحقیقات فدرال تغذیه و بیوتکنولوژیک الگا گریگوریان اظهار کرد: احتمال دارد که مصرف نارنگی برای مبتلایان به آلرژی و افرادی که از چاقی، دیابت یا بیماری های دستگاه گوارش رنج می برند مضر باشد.

نارنگی چه ویتامینی دارد مضرات نارنگی مضرات میوه ها مجله سلامت متخصص تغذیه سلامت نیوز خواص نارنگی خواص میوه ها بهترین متخصص تغذیه

او افزود: در نارنگی مقدار زیادی فروکتوز است که به واسطه آن سرشار از کربوهیدرات‌های ساده هستند و به سرعت جذب می‌شوند. این نوع از مرکبات با خاطر بوی خود روی سیستم عصبی تاثیر گذاشته و باعث بهبود روحیه می‌شوند.

در عین حال باید در مصرف نارنگی تعادل را رعایت کرد و همچنین افرادی که دیابت یا اضافه وزن دارند از خوردن آن به طور کامل امتناع کنند. نمی‌توان بیشتر از دو عدد در روز نارنگی خورد و باید دانست که این محدودیت برای همه به خصوص کودکان وجود دارد.

کسانی که الرژی دارند ممکن است مصرف بیش از اندازه مرکبات باعث ایجاد کهیر، تشدید آلرژی یا حتی خفگی شود. همچنین کسانی که بیماری‌های معده و روده دارند ممکن است با خوردن زیاد نارنگی بیماری شان تشدید شود، بنابراین مصرف نارنگی برای این افراد خطرناک است.

منبع : باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ