ماجرای تجاوز به فاطمه احمدی توسط رئیس پلیس چیست؟ +عکس

0

چندی پیش زنی به نام فاطمه احمدی در صفحه فیس بوک خود ویدیویی به نشر رساند و در آن ادعا کرد که همکارانش در حوزه نهم با وی رفتار مناسب نداشته و مورد آزار و اذیت قرار گرفته است.

طارق آرین، سخنگوی وزارت داخله می گوید که تحقیقات همه جانبه از سوی دو تن از کارمندان کمیسیون حقوق بشر و رئیس حقوق بشر وزارت داخله انجام شد.

به گفته وی، تحقیقات به صورت شفاف، بی طرفانه و عادلانه بررسی شد و هیچ مدرکی مبنی بر آزار و اذیت جنسی وی به دست نیامده است.

فاطمه احمدی کیست زن افغانی دختر افغانی تجاوز جنسی به زور تجاوز جنسی به زن تجاوز جنسی به دختر افغانی تجاوز جنسی به دختر اخبار تجاوز جنسی اخبار افغانستان

آرین می گوید: «فاطمه احمدی بنت نور احمد لمری ساتنمن پیشین پولیس ملی افغانستان موظف در حوزه نهم امنیتی شهر کابل ادعایی منبی بر آزار و اذیت جنسی از سوی رهبری حوزه متذکره را به تاریخ ۲۹ اسد در فضای رسانه ‌های اجتماعی همگانی ساخت، بعد از آن براساس هدایت صریح سرپرست مقام وزارت امور داخله هیئتی برای بررسی آن به شمول بانو مسکا قدیری معاون بخش حمایت از حقوق بشر کمیسیون مستقل حقوق بشر، فریده ساحل معاون بخش نظارت و بررسی از عملکرد نیروهای امنیتی کمیسیون مستقل حقوق بشر و مروه امینی ریٔیس حقوق بشر، زنان و اطفال وزارت امور داخله تشکیل گردید و موضوع را به صورت شفاف، بی‌طرفانه و عادلانه بررسی نمودند».

بر اساس معلومات وی، یافته های این هیئت با استناد به اسناد رسمی نشان می دهند که لمری ساتنمن فاطمه احمدی عضو آمریت حل خشونت‌های فامیلی آمریت حوزه نهم پولیس قوماندانی امنیه ولایت کابل، منسوب بی دسپلین و متخلف بوده و پایبندی به حاضری و اصول اداره نداشته است.

فاطمه احمدی کیست زن افغانی دختر افغانی تجاوز جنسی به زور تجاوز جنسی به زن تجاوز جنسی به دختر افغانی تجاوز جنسی به دختر اخبار تجاوز جنسی اخبار افغانستان

آرین افزود که بانو فاطمه احمدی براساس مکتوب نمبر ۷ تاریخ ۱۰ حمل ۱۳۹۸ فرماندهی پولیس کابل به دلیل غیرحاضری‌ های مکرر وظیفوی از وظیفه قبل از نشر ادعا منفک گردیده است. دلیل منفکی بانو احمدی غیرحاضری پی‌هم و بدون عذر موجه عنوان شده، بانو احمدی بدین ملحوظ چندین بار مطابق قانون ذاتی افسران و ساتنمنان به طور شفاهی و کتبی اخطاریه دریافت کرده، اما به هیچ یک وقعی نگذاشته است.

وزارت داخله اظهار داشت که در پرونده منفکی فاطمه احمدی آمده است که غیابت طولانی داشته، اطاعت پذیری وظیفوی از مقامات مافوق نداشته، رخصتی‌های طولانی به دلایل مختلف اخذ می‌کرده است، همچنین برخلاف اصولنامه لباس پولیس از یونیفورم پولیس ملی استفاده می ‌کرده است.

از سویی هم در گزارش هیئت موظف آمده که هیچ شکایت رسمی از بدرفتاری همکاران بانو احمدی با وی در وزارت امور داخله چه به صورت شفاهی، شماره ارتباطی ۱۱۹ پولیس و غیره مجاری رسمی ثبت نکرده است، با این وجود هیئت ادعای او را مبنی بر آزار و اذیت جنسی به شکل جدی و شفاف مورد بررسی قرار داد، هیچ نوع، اسناد، مدرک و شواهدی بر علیه افرادیکه از جانب وی متهم گردیده بود، بدست نیامده است.

سخنگوی وزارت داخله می گوید که پرونده این قضیه به شکل شفاف بررسی و حفظ گردیده، در صورتیکه فاطمه احمدی، دلایل و شواهد در این زمینه بعداً نیز ارایه نمایند، وزارت امور داخله موضوع را به طور جدی و قانونی بررسی می‌نماید.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ