روزی که سانتیاگو برنابئو، پیراهن اتلتیکو را به تن کرد

0

سانتیاگو برنابئو در سال ۱۹۸۵ در شهر آلمانسا در آلباسته متولد شده است. او پسر خوزه برنابئو اهل والنسیا و آنتونیا یسته اهل کوبا بود. او برای تحصیل راهی مادرید شد و از همان جا با فوتبال آشنا شد

سانتیاگو از آن زمان نه تنها بازیهای رئال مادرید یا “مادرید سی اف” را دنبال می کرد بلکه به تمیز کردن زمین و قرار دادن تیرک ها کمک می کرد. در روز ۳ مارس ۱۹۱۲ رئال مادرید باید با حریفی به نام “انگلیس اسپورت کلب” بایز می کرد. رئال یک بازیکن کم داشت و بدین ترتیب سانتیاگو در لیست تیم بزرگسالان قرار گرفت. او در همان جا اولین بازی خود را در رئال داشت و تا زمان بازنشستگی یعنی تا اواخر دهه ۲۰ میلادی در رئال بماند (سنش به اولین فصل تاریخ لالیگا نرسید).

اما یک خاطره جالب در مورد سانتیاگو برنابئو وجود دارد. در سال ۱۹۲۰ و در زمان شروع تاسیس تورنمنت محلی (تورنمنتی که قهرمانش به کوپا می رسید) سانتیاگو برنابئو از بازی نکردن در رئال خسته شد و برای یک بازی به اتلتیکو مادرید (در آن زمان اتلتیک نام داشت) ملحق شد. در حال حاضر یک قرن از آن ماجرا می گذرد و کسی نمی داند که چرا سانتیاگو برنابئو در آن زمان از رئال جدا شد. در حقیقت سانتیاگو حتی با پیراهن اتلتیک عکس  هم گرفت. این بازی در روز ۱۹ فوریه ۱۹۲۱ انجام شد و سانتیاگو با پیراهن اتلتیکو به مصاف تیم اسپانیول مادرید رفت!

ساعت بازی رئال مادرید امشب باشگاه رئال مادرید اخبار لالیگا اخبار فوتبال خارجی اخبار فوتبال اسپانیا اخبار رئال مادرید

منبع : مرجع خبری رئال مادرید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ