به بهانه هالند؛ نگاهی به دوئل های تاریخی رئال برای دی‌استفانو، بکام، نیمار و…

0

رئال مادرید و بارسلونا نه تنها درون زمین بلکه معمولا در بیرون از زمین هم برای خرید ستارگان فوتبال دنیا با هم رقابت دارند. به نظر می رسد که در هفته های اخیر جنگ دو تیم برای خرید دو بازیکن هم به شدت داغ خواهد بود ارلینگ هالند و داوید آلابا.

در حقیقت خوان لاپورتا مدیر جدید بارسلونا برای به دست آوردن مقبولیت میان هواداران مذاکراتی با وکلای داوید آلابا داشته است، بازیکنی که اصلی ترین گزینه رئال برای خرید در خط دفاعی در صورت جدایی راموس یا واران است. از سویی هالند که در دورتموند خوش درخشیده ، گزینه تبدیل شدن به کهکشانی آینده است و رئال و بارسا در کنار باشگاه هایی نظیر سیتی، یونایتد و چلسی جویای شرایط وی هستند.  اما بد نیست که همه رقابت های بزرگ تاریخ رئال و بارسا برای خرید بازیکنان را با هم بررسی کنیم

دو ستاره برزیل
نیمار آخرین ستاره بزرگی بوده است که رئال و بارسا در نقل و انتقالات با هم برای خریدنش رقابت کردند. این بازیکن سانتوس در جوانی در آکادمی رئال تست داده بود و رئال سخت تلاش کرد او را بخرد. بارسا در نهایت او را خرید اما تخلفات مالی بزرگی که کاتالان ها در مورد خریدنشان انجام دادند، باعث شد تا ساندرو راسل مدیر اسبق بارسلونا به حبس محکوم شود. نیمار در نهایت با ۲۲۲ میلیون یورو و به عنوان گران ترین بازییکن تاریخ فوتبال راهی پی اس جی شد. برزیلی دیگر دنی آلوز بود. پرافتخارترین بازیکن تاریخ فوتبال به بارسا خیلی نزدیک شد اما در نهایت به بارسا رفت. بازیکن برزیلی در سال ۲۰۰۷ می خواست از سویا به رئال برود اما تیم آندلوسی اجازه رفتنش را نداد و در نهایت یک سال بعد با ۳۰ میلیون یورو راهی بارسا شد.

دو دوئل برای مهاجمان
داوید ویا در یک قدمی پیوستن به رئال مادرید بود. بازیکن اسپانیایی که در آن زمان در والنسیا توپ می زد مورد توجه رئال مادرید قرار داشت. پرز برای خرید در خط حمله به دنبال مهاجم بود و به والنسیا پیشنهاد ۴۰ میلیونی برای خرید ویا داد.  والنسیا با این مبلغ مخالفت کرد و ۵۰ میلیون یورو خواست. رئال منصرف شد و به سراغ بنزما رفت. یک سال بعد،بارسا با ۴۰ میلیون یورو خرید ویا را نهایی کرد. در مورد سوارز هم اتفاق مشابهی رخ داد. هر دو باشگاه در سال ۲۰۱۴ به دنبالش بودند اما رئال به خاطر جنجال های سوارز در جام جهانی و گاز گرفتن بازییکن حریف قید خریدنش را زد. بارسا در آن تابستان در نهایت چیچاریتو را قرضی خرید و مایورال و دی توماس از آکادمی  را در لیستش نگه داشت.

کهکشانی ترین کهکشانی
در تابستان ۲۰۱۳ ، یونایتد در وبسایتش اعلام کرد که اگر لاپورتا در انتخابات پیروز شود، بکام را می خرند. رئال هم در مذاکرات بود و در نهایت رئالی ها دیوید را با ۴۰ میلیون یورو خریدند. بارسا پس از ناکامی در خرید بکام به سراغ رونالدینیو رفت که به یکی از بهترین بازیکنان تاریخشان تبدیل شد.بازیکن انگلیسی از نظر تبلیغاتی مهره مهمی برای رئال بود اما از نظر فوتبالی چندان درخشان نبود.

نسل بعدی سبایوس، وینیسیوس، تئو و …
آخرین دوئلهای دو تیم در میان بازیکنان جوان بود. تئو هرناندز و سبایوس آخرین نمونه ها بودند که به رئال آمدند اما موفق نشدند. بازییکن فرانسوی حالا در میلان می درخشد. بارسا می خواست او را به عنوان ذخیره جوردی آلبا بخرد.دنی سبایوس نیز در حلای که در بتیس و رده های پایه اسپانیا می درخشید مورد توجه رئال مادرید قرار گرفت. او که تا ۲۰۲۳ با رئال قرارداد دارد برای دومین فصل پیاپی قرضی به آرسنال رفته است. سومین نمونه وینیسیوس است. بارسااز وقتی پانزده ساله بود به دنبال خریدنش بود و پیشنهادی ۲۵ میلیونی به فلامینگو داده بودند. در نهایت وینی با ۴۵ میلیون یورو به رئال آمد و فعلا در مسیر پیشرفت است.

اولین جنگ برای یک ستاره بزرگ
اولین جنگ بزرگ میان رئال مادرید و بارسلونا مربوط به دی استفانو بود. بارسا برای خرید وی با ریور پلاته به توافق رسیده بود اما مشکل این جا بود که این بازیکن متعلق به باشگاه مینوریاس کلمبیا بود. بارسا نتوانست با باشگاه کلمبیایی به توافق برسد اما رئال با میوناریوس به توافق رسید. بدین ترتیب دی استفانو بازیکن دو تیم محسوب می شد. در نهایت کار به کمیته انضباطی فیفا کشید. آنها تصمیم گرفتند که دی استفانو دو سال در بارسا و دو سال در رئال بازی کند. مدیر بارسا از این اتفاق راضی نبود و اعلام کرد که قید دی استفانو را زده اند. او به اسطوره و نماد رئال تبدیل شد.

ساعت بازی رئال مادرید امشب باشگاه رئال مادرید اخبار لالیگا اخبار فوتبال خارجی اخبار فوتبال اسپانیا اخبار رئال مادرید

منبع : مرجع خبری رئال مادرید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ