بنزما-مسی؛ جدال دو مهاجم آماده فوتبال اسپانیا

0

رئال مادرید نیوز : بین سالهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۸ ، ال کلاسیکو دوئلی میان مسی و رونالدو دو غول فوتبال جهان بود. در این مدت توپ طلاها هم میان این دو تقسیم می شد، مسی پنج توپ طلا برد و رونالدو چهار تا. اما از زمان رفتن رونالدو شرایط عوض شده است. مسی هنوز در بارسا حضور دارد و در رئال بازیکنان دیگری می درخشند. ادن هازارد بازیکن بلژیکی در رئال به شدت کمرنگ است و کریم بنزما مهمترین عنصر هجومی رئال مادرید است.

رونالدو در ال کلاسیکوهای مقابل مسی در ۳۰ بازی هجده گل زد در حالی که لئو در ۳۲ بازی ۲۰ گل به ثمر رساند. ال کلاسیکوی فردا شب را اما باید دوئل مسی و بنزما دانست.در حقیقت کریم از زمان رفتن رونالدو در فاز گلزنی می درخشد. بنزما در این فصل ۱۸ تا از ۵۱ گل رئال در لالیگا را به ثمر رسانده یعنی ۳۵.۳ درصد. اگر به کل فصل هم نگاه کنمیم، بنزما ۲۴ تا از ۶۸ گل رئال را زده است. میانگین بنزما ۰.۷۳ گل زده در هر بازی و میانگین هر ۱۱۸ دقیقه یک گل است.کریم مجموعا ۳۰ ال کلاسیکو داشته که فقط ۹ گل مقابل بارسا زده است. شش تا از گلهایش هم در خانه بوده اند. بنزما از فصل ۱۸-۲۰۱۷ و سوپرجام اسپانیا به بارسا گل نزده است. کریم ۳۳ ساله تا سال ۲۰۲۲ با رئال قرارداد دارد که مجموعا در ۵۴۷ بازی در رئال مادرید ۲۷۳ گل زده است. اگر به آمارش در لیون  هم نگاه کنیم مجموعا در ۶۰۵ بازی دوران فوتبالش ۳۳۹ گل زده است. کریم در ال کلاسیکو کاپیتان رئال هم خواهد بود البته اگر مارسلو فیکس نشود. بنزما در سال ۲۰۲۱ در ۱۵ بازی ۱۲ گل به ثمر رسانده و تا قبل از بازی با لیورپول روند هفت بازی گلزنی پیاپی را داشته است.

مسی در سال ۲۰۲۱ در ۲۰ بلزی هئذ ۱۹ گل به ثمر رسانده است. این بازیکن در شانزده بازی اولش در لالیگا فقط هفت گل زده بود اما به تدریج اوضاع برایش بهتر شد. لئو در ۱۳ بازی اخیرش در لالیگا شانزده گل زده است و به تدریج به رم خود برگشته است. او با ۲۶ گل در ۴۴ بازی و رکورد ۱۹ برد، یازده تساوی و چهارده شکست، بهترین گلزن تاریخ ال کلاسیکوهاست که در حال حاضر در شش بازی لالیگایی مقابل رئال مادرید گل نزده است. این شاید آخرین ال کلاسیکوی مسی باشد چرا که قراردادش در پایان فصل به اتمام می رسد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ