پیش بینی بورس فردا سه شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰/ جمع شدن صف های فروش چقدر محتمل است؟

0

به گزارش ساتین، هر چند که امروز ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ بازار باز هم قرمزپوش بود، اما سمت تقاضا در بسیاری از نماد‌ها با کمک حقوقی‌ها فعال‌تر بود و به همین علت حجم، تعداد و ارزش معاملات اندکی بهتر از روز‌های گذشته بود.  

در پایان داد و ستد‌های امروز بورس، در ۳۱۹ هزار و ۴۲۲ نوبت معاملاتی، ۳ میلیارد و ۱۶۹ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۳۰ هزار و ۹۸۶ میلیارد ریال در بورس معامله شد.

شاخص‌ها هم قرمزپوش بودند و شاخص کل در نهایت با کاهش ۴۸۵۷ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۲۲۶ هزار و ۱۸ واحدی آرام گرفت.

از ۶۳۳ نماد حاضر، ۱۹ نماد (۳ درصد) در صف خرید و ۴۴۶ نماد (۷۰ درصد) در صف فروش بودند.  

هر چند که خروج پول حقیقی از بازار کندتر شده است، اما باز هم امروز حقیقی‌ها پول خود را از بازار بیرون کشیدند که میزان خروج ۳۳۶ میلیارد تومان بود.

بورس فردا چه وضعیتی خواهد داشت؟

محمد بامودت تحلیلگر و کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار ساتین گفت: طی روز گذشته بازار در دو مقطع شاهد حمایت نسبی بود. در دقایق ابتدای بازار شاهد معاملات متعادل در بازار و جمع آوری صفوف فروش نمادهای تاثیر گذاری مانند صف فروش نمادهای شپنا، خساپا، خودرو، فملی و .. بودیم. اما رفته رفته مجددا بر میزان عرضه ها افزوده شد و کلیت بازار با فشار فروش مواجه بود، به نحوی که تعداد صفوف فروش از ۳۶۸ نماد در ابتدای بازار به ۴۴۳ نماد در انتهای بازار رسید. اما نکته دلگرم کننده بازار جمع آوری مجدد برخی از صف های فروش در انتهای بازار و معامله برخی از شرکت های بزرگ مانند شستا و فولاد مبارکه در دامنه مثبت و هم چنین معاملات مثبت صندوق های سهامی قابل معامله بود که نشان دهنده عدم انتظار کاهش قیمت قابل توجه در بازار است و انتظار می رود بازار بهتری را در روز سه شنبه داشته باشیم.

وی افزود: در حال حاضر اکثریت تحلیلگران در ارتباط با ارزندگی بخش قابل توجهی از بازار به ویژه نمادهای گروه فلزی، معدنی و پتروشیمی اتفاق نظر دارند و در این گروه ها نیز شاهد معاملات بهتری هستیم اما فشار فروش در سایر نمادها به این گروه ها نیز سرایت می کند.

بامودت ادامه داد: عدم اطمینان از چشم انداز سیاست خارجی و وعده های اقتصادی مانند نظارت و کنترل سود سپرده بزرگترین مانع شکل گیری یک روند قوی در کلیت بازار است، هر چند طی روز های اخیر شاهد کاهش یک درصدی نرخ سود اخزای کوتاه مدت بودیم اما هم چنان نرخ های فعلی برای بازار سهام جذاب نیست و فعالین بازار نیز جهت اطمینان از تحقق وعده های داده شده در حال رصد نرخ ها هستند و در صورت تغییر قابل توجه نرخ بهره بدون ریسک می توان به روزهای مثبت بازار امیدوار بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ