رکوردهای شگفت انگیزی که در انتظار زیدان است

0

رئال مادرید نیوز : بردن لالیگا و چمپیونزلیگ بخشی از هویت رئال مادرید است. رئال مادرید در تاریخش ۳۴ لالیگا و ۱۳ چمپیونزلیگ برده و از هر دو حیث رکورد دار است. البته رئال مادرید به ندرت در تاریخش در یک فصل هم لالیگا و هم چمپیونزلیگ را در یک فصل برده است. این اتفاق برای اولین بار در فصل ۵۷-۱۹۵۶ رخ داد که خوزه لوئیز ویالونگا سرمربی رئال بود. این اتفاق فصل بعدش با هدایت لوئی کارنیلیا تکرار شد و ۵۹ سال طول کشید تا در فصل ۱۷-۲۰۱۶ با هدایت زیدان دوباره این اتفاق رخ بدهد.

حالا زیدان این فرصت را دارد تا در ده یا یازده بازی بعدی بتواند دو گانه لالیگا و چمپیونزلیگ را تکمیل کند. در حقیقت زیدان می تواند به اولین مربی تارخی رئال تبدیل شود که دو بار دو گانه لالیگا – چمپیونزلیگ را برده است. رئال هشت بازی در لالیگا دارد و اگر همه را ببرد شانس زیادی برای قهرمانی دارد و اگر از دو بازی با چلسی عبور کند به فینال چمپیونزلیگ می رسد.

از سویی اگر زیدان بتواند چهارمین چمپیونزلیگ خود را به عنوان مربی ببرد، رئال را به ۱۴ قهرمانی اروپا خواهد رساند یعنی دو برابر بیشتر از میلان که هفت بار قهرمان اروپا شده است. هیچ مربی در تاریخ فوتبال چهار چمپیونزلیگ نبرده است و زیدان می تواند یک رکورد شگفت انگیز را داشته باشد. زیزو با سه جام با باب پایسلی و کارلو آنچلوتی برابری کرده است. گواردیولا سرمربی منچسترسیتی نیز تجربه دو قهرمانی اروپا را دارد و می تواند یک چالش جدی برای زیدان باشد.

از سویی سومین چالش زیدان می تواند دو قهرمانی پیاپی در لالیگا باشد. آخرین باری که رئال دو سال پیاپی در لالیگا به قهرمانی رسید به سال ۲۰۰۸ با هدایت شوستر برمی گردد که سال قبلش تیم با هدایت کاپلو به قهرمانی رسیده بود. از سویی زیدان اگر دو جام بگیرد می تواند تعداد جامهای خود در رئال را به ۱۳ برساند و بدین ترتیب فقط یک جام تا میگل مونیوز، رکورد دار تاریخ رئال فاصله خواهد داشت که در سوپرجام اروپا در تابستان بعدی خواهد توانست با او برابری کند و رکورد شگفت انگیزی را به جای بگذارد.

ساعت بازی رئال مادرید امشب اخبار لالیگا اخبار فوتبال خارجی اخبار فوتبال اسپانیا اخبار رئال مادرید

منبع : مرجع خبری رئال مادرید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ