پنج نکته کلیدی در مورد دستاوردهای غیرممکن زیدان در رئال مادرید

0

رئال مادرید نیوز : رئال مادرید پس از دو فصل حذف شدن در یک هشتم نهایی چمپیونزلیگ دوباره به جمع چهار تیم برتر اروپا برگشت. رئال مادرید حالا باید از پس چلسی عبور کند. این موفقیتی جدید برای رئال مادرید است که در یازده سال اخیر ۹ بار به نیمه نهایی چمپیونزلیگ رسیده و چهار بار هم قهرمان شده است.  کلیدهای موفقیت زیدان را مرور می کنیم:

خونسرد است اما نه همیشه

بدون تردید نقش زین الدین زیدان را نباید در این موفقیت نادیده گرفت. در حقیقت مربی فرانسوی با خونسردی توانسته رئال مادرید را به جمع چهار تیم برتر اروپا برساند آن هم در حالی که بعد از رفتن رونالدو خیلی ها تصور نمی کردند که رئال مادرید این قدر زود در اروپا قدرت بگیرد و بدرخشد. زیزو همیشه با آرامش کار خود را انجام می دهد. او مثل مربیان موفق دیگر تاریخ رئال نظیر مولونی، دل بوسکه، آنچلوتی و … با آرامش کارش را می کند و به ندرت صدایش را بالا می برد. البته او چند ماه پیش این قانون را شکست و قبل از بازی رئال مادرید و هوئسکا با خشم از خبرنگاران خواست که بازیکنانش را راحت بگذارند و تا زمانی که فصل تمام نشده در مورد بازیکنانش قضاوت نکنند. رئال در آن زمان شرایط بحران زده ای داشت، کوپا و سوپرجام را از دست داده بود و لالیگا را دور از دسترس می دید. اما از آن شب به بعد، رئال مادرید از این رو به آن رو شد. رئال مادرید از ان به بعد دیگر نباخت و در ۱۴ بازی اخیرش یازده برد و سه تساوی داشته است.

هوش تاکتیکی برای عبور از رقبا

زیدان همیشه مورد انتقاد قرار گرفته و توسط برخی دستکم گرفته شده است اما به خوبی مچ یورگن کلوپ که از نظر برخی یک نابغه تاکتیکی است را خواباند و مربی لیورپول را از لیگ قهرمانان اروپا خارج کرد. زیدان فصل را با سیستم ۲-۴-۴ آغاز کرد، بعد از آن به ۳-۳-۴ برگشت، به علت کمبود بازیکنان و مصدومیت ها در مدتی از سیستم ۲-۵-۳ استفاده کرد اما در مقابل لیورپول از ۳-۳-۴ استفاده کرد و از حریف نترسید. وقتی کارواخال مصدوم شد از لوکاس در پست دفاع راست استفاده کرد و وقتی لوکاس هم مصدوم شد تصمیم گرفت که از والورده در پست دفاع راست استفاده کند.

عاشق چمپیونزلیگ
زین الدین زیدان به عنوان مربی در رئال دو لالیگا، دو چمپیونزلیگ، دو جام جهانی باشگاه ها، دو سوپرجام اروپا، دو سوپرجام اسپانیا و … برده است و تنها جامی که سه بار آن را برده چمپیونزلیگ است که البته یک بار به عنوان دستیار آنچلوتی و یک بار به عنوان مربی این جایزه را برده است. زیدان از یازده بازی حذفی قبلی اروپا ده تا را برده و فقط سال گذشته مقابل سیتی حذف شد. در این فصل از آتالانتا و لیورپول عبور کرده و حالا نوبت چلسی است و این فرصت را دارد تا در استانبول دوازدهمین جامش در رئال را ببرد.

بدون توجیه
در اولین فصل بعد از کرونا بسیاری از مربیان ناکامی هایشان را گردن این بیماری انداختند و گفتند که تیمشان برنامه آماده سازی مناسبی نداشته است اما زیدان هرگز غر نزد و تقصیر را گردن شخص دیگری نیانداخت. زیدان در این فصل با مصدومیت های طولانی مدت ستارگان کلیدی تیمش نظیر کارواخال، هازارد و راموس مصدوم شد و حالا حتی لوکاس نیز مصدوم شده است. زیزو اما هرگز به مصدومیت ها گلایه ای نداشته و با آرامش واکنش نشان داده و حتی خیلی از اوقات از بازیکنان آکادمی نظیر اریباس استفاده کرده است. زیزو هرگز اهل بهانه جویی نیست و همیشه با آرامش کار خود را می کند و یکی از کلیدهای محبوبیتش هم همین است.

اعتماد (تقریبا) بی چون و چرا به بازیکنانش
دو ماه اخیر فرصتی بود تا بازیکنانی که در شروع فصل در رئال کمرنگ بودند، احیا شوند و بدرخشند. یکی از مهمترین نمونه ها وینیسیوس جونیور است. زیدان در دو سال اخیر هرگز خود را شیفته بازیکن برزیلی نشان نداده و به طور مثال به هموطنش رودریگو گوئس بیشتر اعتقاد داشته اما عملکرد خوب وینی در هفته های اخیر باعث شد تا زیزو به او اعتماد کند و نتیجه اش را گرفت. وقتی راموس مصدوم شد و واران به کرونا مبتلا شد، گزینه ای جز استفاده از زوج ناچو و میلیتائو نبود و هر دو بی نقص ظاهر شدند. اسنسیو دیگر بازیکنی است که مدتی نیمکت نشین شده بود اما احیا شد و می درخشد. البته در این مورد استثناهایی هم وجود دارد. بازیکنانی نظیر اودریوزولا و ماریانو البته احیا نشدند و برخی نظیر یوویچ و اودگارد هم توانستند جدا شوند. ایسکو دیگر بازیکنی است که در میانه این دو دسته قرار دارد.

ساعت بازی رئال مادرید امشب اخبار لالیگا اخبار فوتبال خارجی اخبار فوتبال اسپانیا اخبار رئال مادرید

منبع : مرجع خبری رئال مادرید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ