فلورنتینو پرز:«مطمئنم که رئال مادرید از چمپیونزلیگ اخراج نمی شود؛ یوفا یک مونوپولی غیرشفاف است»

0

رئال مادرید نیوز : فلورنتینو پرز مدیر رئال مادرید در برنامه ال چیرینگیتو پاسخگوی سوالات در مورد سوپرلیگ است.

شروع کار:” هیچ کسی چیزی را تنظیم نکرده است. باشگاه های بزرگ انگلیس، ایتالیا و اسپانیا راهکاری را برای شرایط بد مالی دارند. اتحادیه باشگاه های اروپا می گوید پنج میلیارد یورو از دست رفته است. رئال مادرید قبلا هشتصد میلیون یورو بودجه داشت و فصل قبل را با ۷۰۰ میلیون تمام کرد. قرار بود که امسال ۹۰۰ میلیون یورو بودجه داشته باشیم و به ۶۰۰ میلیون یورو رسیدیم. رئال مادرید به تنهایی ۴۰۰ میلیون یورو ضرر کرده است.”

ایده چگونه آغاز شد؟” زمانی که درآمدی جز حق پخش تلویزیونی نداری، بهتر است که به دنبال ارائه بازیهای جذاب تر باشی. ایده این گونه شروع شد. به نتیجه رسیدیم که سوپرلیگ بین هفته و به جای چمپیونزلیگ برگزار شود و بدین ترتیب درآمدهای از دست رفته را جبران می کنیم.”

کاهش علاقه به فوتبال:” کاملا مشهود است که مخاطبان کم شده اند و درآمد تیم ها از حق پخش کم شده است. هر دو مورد قابل بررسی است. کرونا هم تاثیرگذار است… همه ویران شده ایم. فوتبال یک ورزش جهانی است. هوادارانی در کل نقاط دنیا داریم. تلویزیون ابزاری است که باید برای هماهنگی با دوران جدید ، تغییر ایجاد کند. باید بررسی کنم که چرا جوان های ۱۶ تا ۲۴ ساله حالا دیگر علاقه گذشته را به فوتبال ندارند. بازیهای زیادی برگزار می شود و خیلی از این بازیها هیجان کمی دارند. فوتبال باید با پلتفرم های جدید هماهنگ شود. درک می کنیم که باید چیزی را عوض کنیم تا این ورزش را در سطح جهانی جذاب تر کنیم.”

تهدیدهای یوفا:” در سال ۲۰۰۰ وارد فوتبال شدم و باید تکامل ایجاد شود. انسان ها نیز کامل تر می شوند. شرکت ها و شبکه های اجتماعی هم همین طور… فوتبال باید با دورانی که در آن زندگی می کنیم، هماهنگ شود. علاقه به فوتبال کم شده است…”

چه انتظاری از دنیا دارید؟” هوادارانی در کل دنیا داریم که از طریق شبکه های اجتماعی می بینیم. این به ما پول می دهد. این پول متعلق به همه است. این یک هرم است. اگر بالای دستی ها پول از دست ندهند، روی همه تاثیر می گذارد اما اگر ما پول در نیاوریم یعنی این که پولی وجود ندارد.”

سوپرلیگ برای قدرتمندها خوب است:” پول بیشتری ایجاد می شود. رئال مادرید – منچستر، بارسلونا – میلان و … این بازیها جذاب تر از تقابل با تیم های متوسط در چمپیونزلیگ است.”

چه کسی به این ایده رسید؟” این مربوط به همه ما بود. به جای این که چمپیونزلیگ را ادامه بدهیم که مخاطبانش را از دست داده است… در دهه ۱۹۵۰ نیز سانتیاگو برنابئو این کار را کرد و در همان زمان خیلی ها با جام باشگاه های اروپا مخالف بودند اما فوتبال را تغییر داد. جذاب است که مقابل تیم های بزرگ بازی کنیم. من مالک رئال مادرید نیستم و همه کارها را برای صلاح فوتبال انجام می دهم. فوتبال در لحظه ای کلیدی و بحرانی است.”

مسابقات از چه زمانی آغاز می شود؟” هر چه زودتر بهتر… یوفا؟ ما می گوییم که با یوفا و فیفا صحبت می کنیم. ما تولیدکننده بازیها هستیم. ببینیم که پنج جای خالی مسابقات چگونه پر می شود… نمی دانم که چرا عصبانی هستند. در بیانیه خود گفتیم که با یوفا صحبت خواهیم کرد.”

چه چیزی به باشگاه های دیگر می رسد؟” همان چیزی که از چمپیونزلیگ به دست می آورند… ۱۵ باشگاه به خاطر درآمدهای تلویزیونی در مسابقات هستند و پنج باشگاه به خاطر شایستگی های ورزشی. سویا؟ می توانند به مسابقات برسند. درها به رویشان بسته نیست. این که درها بسته است، صحت ندارد. تیم ها با شایستگی در مسابقات حضور پیدا می کنند و با شایستگی به این بازیها می رسند. اما مهم است که پول بین تیم ها تقسیم شود. یوفا ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون یورو در هر فصل برای چمپیونزلیگ به تیم ها می دهد و ما ۴۰۰ میلیون یورو می دهیم. این پول بین باشگاه ها تقسیم می شود. می توانیم این پول را تولید کنیم… هدف ما نجات فوتبال است.”

چمپیونزلیگ جدید:” یوفا روی شکلی دیگر کار می کند که امروز معرفی کردند و با کمال احترام بگویم که… اول از همه این فرمت را درک نمی کنم. هیچ کس درک نمی کند. تورنمنت جدید درامدی را برای نجات فوتبال ایجاد نمی کند. می گویم که فوتبال باید همه را نجات بدهد. رئال مادرید متعلق به من نیست، متعلق به همه هواداران است. زمانی جام باشگاه های اروپا به شکل پوچی با دشمنی یوفا مواجه شد. حالا می خواهیم فوتبال را نجات بدهیم و با آرامش و بدون ابهام زندگی کنیم. شرایط بسیار دراماتیک است.”

تهدید شدن بازیکنان توسط یوفا:” بازییکنان کاملا آرامش داشته باشند. این اتفاقات رخ نخواهد داد. این ابهامات توسط افرادی ایجاد می شود که مونوپولی (کنترل اقتصاد توسط یک نفر یا یک گروه) را کنترل می کنند. یوفا یک مونوپولی است در حالی که باید شفاف باشند. چهره خوبی از خودشان در طول تاریخ ارائه نداده اند. نمی خواهم موارد خاص را مثال بزنم… نمی دانم چرا دیگران را تهدید می کنند. هیچ کسی کار اشتباهی انجام نداده است. از نظر ما شکل پیشنهادی آنها جواب نمی دهد. با همه لیگ ها و فدراسیون ها صحبت کردیم. هیچ کس این شکل جدید را نمی فهمد. از سویی قرار است که کار را از سال ۲۰۲۴ شروع کنند. تا سال ۲۰۲۴ ما مرده ایم. باشگاه هایی هستند که صد ها میلیون یورو را از دست دادند.”

چفرین:”یوفا یک مونوپولی است.  باید شفاف تر باشند. ما می خواهیم فوتبال را نجات بدهیم. در سال ۲۰۰۰ وارد فوتبال شدم تا رئال مادرید را از شرایطی بسیار بد نجات بدهم که ۱۴۵ میلیون یورو بدهی داشتند. هیچ وقت به دنبال منافع مالی برای خودم نبودم.مدلی را ارائه داده ایم که جواب بدهد. مدلی که باید بازسازی شود.”

تهدیدهای تباس، رئیس لالیگا:” سبکش گویای خیلی چیزهاست. نمی دانم باید چنین چیزی را بگویم یا نه. در مورد یک مسئله خیلی جدی صحبت می کنیم، فوتبال چهار میلیارد هوادار دارد و من نماینده دو میلیارد هوادار رئال مادرید هستم. باید به اشخاص احترام بگوییم. وقتی که می گویی باشگاهی ۲۰۰ میلیون از دست داده دیگری ۱۸۰ میلیون یورو و … نباید این پولها از دست بدهند. بعد هم می گویند که نیمچه پولدارها به دنبال درآمدزایی هستند. باید به همه چیز نظم بدهیم و این کاری است که ما می کنیم و به دنبال دعوا با دیگران نیستند. برخی افراد فکر می کنند که این سازمان ها متعلق به شخص خودشان است…”

اخراج از چمپیونزلیگ:” این تنهدید ها از جانب فردی است که یک مونوپولی با تملک خودش درست کرده است. نباید تهدید انجام شود، باید صحبت انجام شود. شکلی را ارائه دادیم که تصور می کنیم فوتبال را نجات می دهد، مثل کاری که در زمان تاسیس جام باشگاه های اروپا انجام شد. کاملا مطمئنم که رئال مادرید از چمپیونزلیگ اخراج نخواهد شد. سیتی هم همین طور.. تباس؟ مورد او چیز دیگری است… در ابتدا باید شفاف باشند. یوفا هرگز شفافیت نداشته است. دوران مونوپولی تمام شده است. فوتبال در آستانه ورشکستگی است. نه فقط باشگاه های بزرگ بلکه همه این طور هستند. وقتی پولی برای تیم های بزرگ نباشد نمی توانند بازیکنان تیم های دیگر را بخرند. این یک هرم است.”

تکمیل می شود

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ