عجیب ترین عللی که باعث بروز سردرد می‌شوند

0

سردرد یکی از رنج آورترین حالاتی است که می‌تواند باعث بی قراری و آزار انسان شود. بسیاری از مردم تلاش دارند بدون آنکه به ریشه‌های بروز سردرد خود پی ببرند، از این درد خلاصی یابند. دلایل متعددی می‌تواند باعث ایجاد سردرد در افراد شود، اما شاید تعجب آور باشد بدانید که مسائل آب و هوایی نیز می‌توانند در این موضوع تاثیر گذار باشند.

مجله سلامت عوامل سردرد چیست علل بروز سردرد عامل سردرد سلامت نیوز حفظ سلامت بدن چه خوراکی هایی باعث سردرد میشود اصلی ترین دلیل سردرد اب و هوای بد

بر این اساس، مرکز سلامت همگانی انگلیس اعلام کرد آب و هوای بد می‌تواند تاثیر مستقیمی بر بروز سردرد داشته باشد. تحقیقات نشان داده است ۴ شرایط آب و هوایی شامل: آسمان ابری، رطوب بالا، درجه حرارت بالا و نیز طوفان تاثیر مستقیمی در بروز سردرد در افراد دارند.

متخصصان در پاسخ چرایی ارتباط میان آب و هوا و بروز سردرد می‌گویند: تغییر در فشار هوا که باعث بروز تغییرات آب و هوایی می‌شود می‌تواند باعث آغاز تغییرات شیمیایی و الکتریکی در مغز شود که همین عامل یکی از دلایل بروز سردرد است. در حقیقت تحریکات عصبی که ریشه در تغییرات آب و هوایی دارند در نهایت منجر به سردرد می‌شوند.

متخصصان انگلیسی تاکید دارند افراد توانایی کنترل تغییرات آب و هوایی برای جلوگیری از بروز سردرد را ندارند، اما می‌توانند با پیگیری اخبار مربوط به هواشناسی و اطلاع از تغییرات جوی، از داشتن مسکن کافی در دسترس و نیز آمادگی برای استراحت اطمینان یابند.

در کنار عوامل آب و هوایی، دلایل متعددی می‌تواند باعث بروز سردرد شود. برای مثال، مصرف برخی مواد غذایی خاص می‌تواند در برخی افراد منجر به سردرد شود. مرکز سلامت دانشگاه هاروارد در این زمینه می‌گوید: این امر می‌تواند ناشی از مصرف طیف گسترده‌ای از مواد غذایی مانند حبوبات یا آجیل باشد یا به دلیل مصرف نوع خاصی از مواد غذایی شامل آواکادو، موز، پنیر، شکلات، مرکبات، شاه ماهی، لبنیات و پیاز بروز کند.

با این حال، دانشمندان دانشگاه هاروارد تاکید دارند مصرف مشروبات الکلی رایج‌ترین دلیل بروز سردرد در جوامع غربی است. تحقیقات نشان داده است تمامی انواع نوشیدنی‌های الکلی از سنتی تا صنعتی می‌توانند باعث تحریکات مغزی و بروز سردرد شوند.

از دیگر دلایل بروز سردرد می‌توان به تغییرات هورمونی، کمبود خواب و توقف مصرف کافئین اشاره کرد. (به همین دلیل هم افراد در ماه رمضان ممکن است به دلیل عدم مصرف چای یا قهوه دچار سردرد شوند).

اگر به طور مستمر و روزانه از سردرد‌های شدید رنج می‌برید، شاید این موضوع نشان دهنده علائم بیماری‌های جدی و شدید دیگر باشد. اصلی‌ترین دلایل بروز سردرد ناشی از بیماری‌های دیگر شامل موارد ذیل می‌شود:

۱- التهاب یا مشکلات رگ‌ های خونی در مغز یا اطراف آن به دلیل سکته مغزی
۲- عفونت‌ های مختلف مانند مننژیت
۳- فشار در داخل جمجمه که می‌تواند شدید و ملایم باشد
۴- تومور مغزی
۵- ترومای مغزی به دلیل جراحت یا تصادف

منبع : باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ