هفت آمار برای بازی رئال مادرید و چلسی؛ پادشاه انگلیس مقابل پادشاه اروپا

0

رئال مادرید نیوز : رئال مادرید و چلسی سه شنبه در دور رفت نیمه نهایی چمپیونزلیگ به مصاف هم می روند و به همین بهانه آمارهایی از بازی را مرور می کنیم:

۱- چهارمین تقابل اما اولی در چمپیونزلیگ : تا کنون رئال و چلسی سه بار در بازیهای رسمی به مصاف هم رفته اند : فینال جام در جام ۱۹۷۱ با تساوی ۱-۱ در بازی اول و پیروزی دو بر یک چلسی در بازی تکراری و فینال سوپرجام در سال ۱۹۹۸ که چلسی با نتیجه یک بر صفر برنده شد.

۲- پادشاه انگلیسی ها در مقابل پادشاه اروپا: چلسی هشتمین نیمه نهایی چمپیونزلیگ را خواهد داشت که بیشترین رکورد در میان یک تیم انگلیسی است در حالی که رئال با چهارده نیمه نهایی رکورد دار در کل باشگاه هاست.

۳- دو متخصص: زیدان و توخل دو تا از ۲۴ مربی هستند که بیش از ۱۵ بازی در مرحله حذفی چمپیونزلیگ داشته اند. زیدان ۶۷ درصد بازیهایش را برده (۱۸ از ۲۷) و از این حیث مشترکا با انریکه رکورد دار است در حالی که توخل با ۸ برد از ۱۵ بازی ۵۳ درصد را برده است.

۴-  اهمیت دور رفت: رئال مادرید در ۹ تا از ده مرحله حذفی اخیرش در چمپیونزلیگ دور رفت را برده و در هشت بازی حداقل دو گل زده است. این اولین نیمه نهایی رئال از فصل ۱۸-۲۰۱۷ و پیروزی مقابل بایرن مونیخ است.

۵- توخل بی شکست مقابل رئال مادرید: مربی آلمانی تا کنون چهار بار در چمپیونزلیگ مقابل رئال و زیدان قرار گرفته که یک برد و سه تساوی داشته و هرگز نباخته است. در تاریخ چمپیونزلیگ فقط یک مربی دیگر چهار بازی اولش مقابل رئال در اروپا را نباخته بود: هولیه با دو برد و دو مساوی. زیدان تا کنون مقابل ۳۵ مربی سه بار یا بیشتر قرار گرفته و توخل تنها مربی ایست که در این جمع هرگز مقابل او نباخته است. البته زیدان در مقابل گاردیولا و پوچتینو دیگر مربیان حاضر در نیمه نهایی هم برنده نشده است. سیمئونه با ۱۳ بازی رکورد دار تقابل با زیدان بوده است که حاصلش کارش دو برد، پنج تساوی و شش شکست بوده است.

۶-رکورد زیاش: حکیم زیاش از چلسی در شش تا از هفت گل تیمش در مرحله حذفی چمپیونزلیگ با چهار گل و د وپاس گل نقش داشته است و در پیراهن آژاکس نیز تجربه ثبت دو گل و حذف رئال را دارد. آخرین بازیکنی که در سه بازی اولش مقابل رئال در اروپا گلزنی کرد، لوسیو بین سالهای ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۷ بود و زیاش می تواند به او برسد.

۷- گلهای لحظه آخری: رئال و چلسی هر دو در لحظات پایانی خوب گل می زنند. رئال در چمپیونزلیگ امسال هجده گل زده که پنج تای در یک ربع پایانی بوده است .هفت تا از ۱۹ گل چلسی هم در یک ربع پایانی بوده است.  هر دو تیم در پانزده دقیقه آغازین دو گل زده اند، بین دقایق ۱۶ تا ۳۰ دو گل، بین دقایق ۳۱ تا ۴۵ چهار گل. رئال مادرید در نیمه اول بازیهایش هشت گل زده و در نیمه دوم ده گل. در حالی که چلسی در نیمه اول هشت گل زده و در نیمه دوم یازده تا. از طرفی چلسی در این فصل  سه گل در چمپیونزلیگ خورده و دو تایش در یک ربع پایانی بوده است. رئال مادرید نیز چهار تا از یازده گلی که در اروپا خورده در یک ربع پایاین بوده است. چلسی در این فصل ۱۴ گل از درون محوطه جریمه و پنج گل با پنالتی زده در حالی که رئال مادرید دو تا از گلهایش در اروپا از بیرون از محوطه جریمه بوده است.

ساعت بازی رئال مادرید امشب اخبار لالیگا اخبار فوتبال خارجی اخبار فوتبال اسپانیا اخبار رئال مادرید

منبع : مرجع خبری رئال مادرید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ