بهترین مواد غذایی برای مقابله با خستگی در قرنطینه خانگی

0

بیش از یک سال از شیوع کرونا ویروس و توصیه جدی بر قرنطینه خانگی می‌گذرد. طبیعی است که این شرایط زمینه‌ ساز استرس و اضطراب شده و حالت خستگی مانع از انجام فعالیت‌ های روزمره شود. در کنار ورزش و تکنیک‌ های کسب آرامش مانند تنفس عمیق، می‌توان از مواد غذایی نیز کمک گرفت زیرا بعضی از آنها در ایجاد نشاط و رفع خستگی و بی‌حوصلگی تاثیر دارند.

ویروس کرونا مواد غذایی سالم برای بدن مجله سلامت کرونا در جهان کرونا قرنطینه خانگی برای کرونا رفع خستگی دوران کرونا خواص مواد غذایی سالم حفظ سلامت بدن تغذیه سالم در دوران کرونا بیماری کرونا بی تحرکی در دوران کرونا بهترین مواد غذایی برای سلامت بدن بهترین خوراکی ها برای رفع خستگی برای رفع خستگی چه بخوریم اخبار کرونا ویروس

زنجبیل

زنجبیل علاوه بر اینکه سرشار از ویتامین‌هاست، منبع غنی از املاح نظیر پتاسیم، منیزیم، فسفر، کلسیم و منگنز محسوب می‌شود که در بهبود حالت روانی و رفع خستگی نقش دارند. نوشیدن یک لیوان آب و لیموترش همراه کمی زنجبیل تازه پس از بیدار شدن از خواب به کسب انرژی مطلوب روزانه کمک می‌کند.

شکلات کاکائو

شکلات حاوی پلی‌فنول‌‌ها با عملکرد ضدباکتری همچنین املاح منیزیم، منگنز و روی است که مجموع این ترکیبات مفید به تقویت ایمنی بدن در شرایط استرس‌زا کمک می‌کند. به علاوه، مصرف شکلات کاکائو در سازگاری با شرایط دشوار زندگی نیز موثر بوده و باعث تقویت انرژی خواهد بود. شکلات تلخ با حداقل ۷۰ درصد کاکائو بهترین انتخاب است و باید مراقب بود بیش از یک تا دو تکه شکلات در روز میل نشود.

کیوی

کیوی یکی از بهترین منابع ویتامینC است که در مقابله با خستگی موثر است. خوردن دو عدد کیوی همراه صبحانه در شرایط بی‌حوصلگی بسیار مفید خواهد بود.

موز

موز سرشار از دوپامین و سروتونین است که این دو ناقل عصبی در بهبود شرایط روانی طی دوره‌های استرس و فشار عصبی نقش دارند.

زعفران

زعفران به‌عنوان ادویه ضدافسردگی شناخته می‌شود اما تاثیر عالی در تحریک سیستم ایمنی بدن نیز دارد. همچنین، در شرایط خستگی شدید نیز توصیه می‌شود تا سطح انرژی افزایش پیدا کند.

منبع : سلامت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ