شروع بازسازی ترکیب رئال مادرید؛ پنج گزینه در لیست خرید

0

رئال مادرید نیوز : حذف از چمپیونزلیگ باعث شد تا رئال روند ساخت و ساز ترکیب برای فصل بعد را از همین حالا آغاز کند. رئال مادرید هنوز چهار بازی دیگر در لالیگا دارد اما صرفنظر از این که چه نتیجه ای صورت بگیرد، رئال برای کسب قهرمانی تلاش خواهد کرد.  شاید هیچ کس فکر نمی کرد که رئال که امسال در آستانه حذف از مرحله گروهی بود، به نیمه نهایی و یک قدمی فینال برسد.

به هر صورت حذف مقابل چلسی می تواند تغییر نسل را آغاز کند. حالا رئال آن تیم مقتدری که در پنج سال چهار بار قهرمان اروپا شد، نیست. زیدان با رفتارهایش تردیدها را در مورد آینده خودش افزایش می دهد چرا که هرگز با قطعیت در مورد ماندن در رئال صحبت نمی کند و از سویی بالا رفتن سن برخی بازیکنان (راموس، مودریچ، کروس، بنزما و …) باعث شده تا تحول ضروری باشد. امباپه، هالند، الابا، پوگبا و کاماوینگا برخی از نام هایی هستند که برای بازسازی ترکیب رال مطرح شده اند.

در بازی مقابل چلسی در استمفوردبریج، همچنان پنج بازیکن از فینال چمپیونزلیگ ۲۰۱۸ در ترکیب بودند: راموس ، کاسمیرو، کروس، مودریچ و بنزما. اگر کارواخال و واران مصدوم نبودند، این عدد به هفت می رسید. نکته ای که نشان می دهد بازسازی ترکیب رئال خیلی کند پیش رفته است. چهار تا از بازیکنان ترکیب زیدان در آستانه سی سالگی هستند. به جز کاسمیرو ۲۹ ساله بقیه بدنه ترکیب رئال مقابل چلسی از ۳۰ سالگی عبور کرده بودند. مودریچ و راموس ۳۵ ساله هستند، بنزما ۳۳ ساله و کروس ۳۱ ساله. سه تای اول چهار قهرمانی اروپا با رئال در کارنامه خود دارند، کروس نیز سه تا با رئال برده است. نسلی طلایی که دو لالیگا، چهار چمپیونزلیگ، سه سوپرجام اروپا و دو سوپرجام اسپانیا با هم بردند اما زمان تغییرشان رسیده است.

به جز راموس که در چهار ماه اخیر مصدومیت هایی داشته ، بقیه این بازیکنان بیش از سه هزار دقیقه در این فصل داشته اند. مودریچ و راموس به سنی رسیده اند که قراردادشان باید سال به سال تمدید شود (هر چند که کاپیتان انتظار تمدید دو ساله را دارد) و می توانند به مسن ترین بازیکنان پنجاه سال اخیر رئال تبدیل شوند (خنتو در سال ۱۹۷۱ با ۳۷ سال سن بازنشسته شد) بنزما فصل خوبی را در رئال داشته و تا ۲۰۲۲ یعنی تا ۳۴ سالگی قرارداد دارد و کروس نیز تا سال ۲۰۲۳ یعنی تا ۳۳ سالگی قرارداد دارد.

اولویت رئال برای بازسازی ترکیبش، امباپه است به خصوص اگر دورتموند به نفروختن هالند اصرار بورزد. مهاجم پی اس جی در مقابل تمدید قراردادش که تا ۲۰۲۲ اعتبار دارد، مقاومت می کند و باشگاه پاریسی باید بپذیرد که آیا ریسک کند و او را سال بعد رایگان از دست بدهد یا در همین تابستان حاضر به فروش او شود. در مورد هالند نیز دورتموند مصرانه معتقد دارد که این بازییکن باید یک سال دیگر بماند اما اگر آلمانی ها سهمیه لیگ قهرمانان اروپا در فصل بعد را نگیرند با توجه به مشکلات مالی چاره ای جز فروش هالند ندارند.

البته عجیب است که در میان نامهای مطرح شده برای بازسازی ترکیب رئال دو بازیکن ۲۸ ساله هم وجود دارند: الابا و پوگبا که نمی توانند سالهای زیادی در خدمت تیم باشند. آلابا به صورت رایگان از بایرن به رئال می آید و بازیکن فرانسوی که سالهاست مورد نظر رئال است تا ۲۰۲۲ با یونایتد قرارداد دارد و هنوز تمدید نکرده است. نکته ای که خرید وی را آسان می کند. کاماوینگا هافبک ۱۸ ساله رن نیز مورد توجه رئال و دیگر باشگاه های اروپاست و تا ۲۰۲۲ قرارداد دارد که قیمتش بالا نیست.

البته رئال مادرید برای خرید امباپه که گران ترین خرید تاریخ رئال مادرید خواهد بود، باید درامدزایی کند. رئال امیدوار است که از فروش مازادها در این تابستان ۲۵۰ میلیون یورو کسب کند. بازیکنانی نظیر واران، اودریوزولا، ایسکو، ماریانو، مارسلو، یوویچ و سبایوس این نفرات هستند. رئال در تابستان قبلی از فروش اشرف، رگیلون، اسکار و چند بازیکن دیگر بیش از ۱۰۰ میلیون یورو درآمدزایی کرد. جدایی بازییکنانی نظیر بیل و راموس هم می تواند سقف دستمزدها را در باشگاه آزاد کند. رئال امیدوار است که با آماده سازی برنابئوی جدید از پایان سال ۲۰۲۲ بتواند سالی ۲۰۰ میلیون یورو درآمدزایی کند.

ساعت بازی رئال مادرید امشب اخبار لالیگا اخبار فوتبال خارجی اخبار فوتبال اسپانیا اخبار رئال مادرید

شروع بازسازی ترکیب رئال مادرید؛ پنج گزینه در لیست خرید

منبع : مرجع خبری رئال مادرید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ