نکته های برای کنار آمدن با کودکان بیش‌ فعال

0

رعایت چند نکته می‌تواند تحمل کنار آمدن با کودک بیش‌فعال را کمی آسان کند.

متخصص روانشناسی کودک بیش فعال علائم بیش فعالی روانشناسی کودک روانشناسی شادی روانشناس خانواده روانشناس دکتر روانشناس خوب دکتر روانشناس بالینی درمان بیش فعالی چگونگی رفتار با کودکان بیش فعال اختلالات بیش فعالی در کودکان

از تقویت مثبت استفاده کن

تکمیل وظیفه یک مبارزه بزرگ برای یک کودک بیش‌فعال است. بنابراین، مهم است که کودک متوجه شود که ارزش انجام این کار را دارد. هر زمان کودک کاری را با موفقیت انجام داد، ستایش کنید و پاداش دهید. تقویت مثبت یک پاداش برای تلاش تکمیل کار است.

 به کودک کمک کنید یک لیست کار داشته باشد

داشتن لیستی از مسئولیت‌های ساخته شده توسط خودش می‌تواند به کودک در ایجاد استقلال کمک کند. یک لیست مکتوب همچنین به کودک یک مرجع بصری می‌دهد تا وقتی حواسش پرت می‌شود یا کاری را که قرار است انجام دهد فراموش می‌کند، از آن استفاده کند. به کودک بیاموزید هر وقت حوصله‌اش سر رفت یا مطمئن نیست که چه کاری باید انجام دهد، به آن مراجعه کند. کودک را به دلیل عدم تکمیل لیست کارها در یک بازه زمانی مشخص مجازات نکنید.

در استفاده از دارو خیلی عجله نکنید

اگر روش‌های اصلاح رفتار در طی یک دوره زمانی موثر واقع نشوند، پس شما و پزشک باید با هم کار کنید تا در مورد نیاز دارو تصمیم بگیرید. اما این باید آخرین چاره باشد تا یک انتخاب اول.

زمان بی‌ساختار زیادی را فراهم کنید

کودکان به این فرصت احتیاج دارند که بدوند و به سادگی در محیطی بدون ساختار بازی کنند. اطمینان حاصل کنید که هر کودکی، به ویژه کودکی که علائم بیش‌فعالی را نشان می‌دهد، هر روز وقت دارد که بیرون از خانه بازی کند.

برای فرزند خود وکالت کنید

 نظرات متخصص اغلب متناقض و گیج‌کننده است. شما فرزند خود را به بهترین وجه می‌شناسید، این باعث می‌شود در مورد او متخصص باشید. بگذارید افرادی که مسئولیت کودک شما را بر عهده دارند از اختلال وی مطلع شوند.

منبع : سلامت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ