تکلیف سرمایه مردم در کریپتولند چه می شود؟

0

در شرایطی که بازار رمزارزها روزهای بدی را تجربه می کنند و شاهد ریزش ارزش ارزهای دیجیتالی هستیم دستگیری سینا استوی مدیرعامل صرافی رمزارز کریپتولند با دستور دادسرای ویژه جرایم اقتصادی بازداشت شد.

بستن صرافی های ارزهای دیجیتال از ابتدای سال جاری برای ضابطه مند کردن صرافی های ارز دیجیتال و درگاه های پول رسان رمزارزها از اردیبهشت ماه امسال به صورت جدی پیگیری شد و در این میان بانک مرکزی به شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت، دستور جدی داده تا جلوی فعالیت درگاه‌های غیرمجاز گرفته شود.

در اولین قدم نیز کریپتولند یکی از صرافی های خرید و فروش رمزارزها در کشور بسته شده است و حالا با دستگیری سینا استوی مالک صرافی کریپتولند که به معاملات ارز دیجیتال می پرداخت سوال مطرح این است که تکلیف سرمایه های مردم چه می شود؟

مدیر عامل کریپتولند کلاهبرداری سینا استوی کریپتولند چیست کریپتولند صرافی کریپتولند معتبر است سینا استوی الان کجاست سینا استوی تکلیف کاربران کریپتولند پول مردم در کریپتولند بیوگرافی سینا استوی ارز دیج اخبار ارز دیجیتال

تکلیف سرمایه مردم در صرافی کریپتولند چه می‌شود؟

مدت‌ها است که ما ایرانی‌ها به دلیل تحریم‌ها از حضور در بازارهای جهانی محروم شدیم اما بالاخره در کشور ما همیشه راه فراری برای تحریم پیدا می‌شود و این بار هم صرافی‌های داخلی مسوول دور زدن تحریم‌ها برای مردم بودند.

بعد از سقوط شاخص کل بازار سهام از محدوده دو میلیون تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد بسیاری از کسانی که در بورس زیان کرده بودند به سمت بازار رمزارزها روانه شدند و به گزارش رسانه‌ها در این اواخر ارزش معاملات رمزارزها در ایران به حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده بود. حالا هم به دستور مجلس و بانک مرکزی باید جلوی فعالیت تمام درگاه‌های پرداخت غیرمجاز معاملات رمزارزها گرفته شود.

در این میان حالی که ۱۲ میلیون ایرانی در بازار رمزارزها سرمایه‌گذاری کردند قرار است تمام صرافی‌های رمزارز در کشور بسته شوند. تکلیف فعالان بازار رمزارزها چه می‌شود؟

در جریان همین دستور مدیرعامل صرافی کریپتولند بازداشت شد. اما سوال اصلی اینجاست که با وجود اینکه هیچ کدام از صرافی‌های داخلی مجاز به فعالیت نبودند چرا از درگاه‌های معتبر بانک مرکزی استفاده می‌کردند؟

تبعات بستن صرافی‌های غیرمجاز رمزارز در کشور

ایوب ترابی، متخصص امنیت رمزارزها در رابطه با تصمیم بانک‌مرکزی در رابطه با رمزارزها به تجارت‌نیوز گفت: متن صریح قانون می‌گوید خرید و فروش رمزارزها جرم است و فعالیت در بازار رمزارزها یا باید قانونی و یا جمع‌آوری شود.

این متخصص در رابطه با بستن صرافی‌های غیرمجاز گفت: بستن صرافی‌های غیرمجاز کار نادرستی نیست و دولت به دلیل عملکرد کند خودش در رابطه با سازماندهی این بازار مقصر است. به نظرم باید فعالیت در این بازار قانونی شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ