ری دالیو: غیرقانونی شدن بیت کوین توسط دولت “یک احتمال خوب” است

0

ری دالیو (Ray Dalio)، بنیان گذار و مدیر ارشد سرمایه گذاری Bridgewater Associates عنوان می کند که احتمال زیادی وجود دارد که دولت بیت کوین را غیرقانونی اعلام کند همان گونه ای که طلا در ایالات متحده در دهه ۱۹۳۰ غیرقانونی اعلام شد.

ری دالیو فکر می کند دولت ها می توانند بیت کوین را غیرقانونی اعلام کنند

ری دالیو روز چهارشنبه در مصاحبه با یاهو فایننس نظر خود در مورد اینکه آیا دولت می تواند بیت کوین را غیرقانونی اعلام کند یا نه، به اشتراک گذاشت. وی بنیان گذار و مدیر ارشد سرمایه گذاری Bridgewater Associated، بزرگ ترین شرکت صندوق پوشش ریسک در جهان است. مشتریان وی شامل اوقاف، دولت ها، بنیادها، حقوق بازنشستگی و صندوق های ثروت ملی هستند.

دالیو معتقد است که بیت کوین ممکن است سرنوشتی مشابه طلا در ایالات متحده طی دهه ۱۹۳۰ داشته باشد. مانند دهه ۳۰ در سال های جنگ، پول نقد و اوراق قرضه نسبت به چیزهای دیگر سرمایه گذاری بدی بودند، هنوز هم حرکت به سمت سایر موارد ادامه داشت که دولت آنها را غیرقانونی اعلام کرد، آنها طلا را غیرقانونی اعلام کردند.

به همین دلیل غیرقانونی بودن بیت کوین نیز احتمال دارد رخ دهد که اتفاق خوبی می باشد.

دالیو علاوه بر غیرقانونی دانستن طلا اضافه کرد که “آنها همچنین کنترل ارز را ایجاد کردند ، زیرا آنها نمی خواهند پول در جای دیگری سرمایه گذاری شود.”

با تأکید بر اینکه “هر کشور انحصار خود را در کنترل عرضه و تقاضا مهم می داند. آنها نمی خواهند بر روی پول های دیگری سرمایه گذاری شود، زیرا در این صورت همه چیز می تواند از کنترل خارج شود”، بنیان گذار Bridgewater اظهار داشت:

احتمال زیادی وجود دارد که دولت بیت کوین را غیرقانونی اعلام کند همان گونه ای که طلا غیرقانونی اعلام شد.

“شما چنین مسئله ای را در حال حاضر در هند مشاهده می کنید. هند امروز در حال اقدام برای غیرقانونی دانستن ارز رمزپایه است ” دولت هند در حال کار بر روی لایحه ارز رمزپایه است و گزارش هایی مبنی بر ممنوعیت ارزهای رمزپایه مانند بیت کوین منتشر شده است. با این حال، هیچ گونه اعلامیه رسمی مطرح نشده است و صنعت ارز رمزپایه امیدوار است که ممنوعیت کامل ارزهای رمزپایه وجود نداشته باشد.

همچنین از دالیو به طور خاص پرسیده شد که آیا اور فکر می کند ممنوعیت بیت کوین توسط دولت امکان پذیر است؟ وی پاسخ داد: “جواب من از جانب افرادی که به نوعی تحت نظارت دولت و غیره هستند، مثبت است، آنها می توانند درک کنند، می توانند آن را ردیابی کنند، می توانند بدانند که چه کسی با آن سر و کار دارد. اما اگر بخواهم از جانب کسی که در این زمینه تخصصی ندارد باید بگویم که جواب من منفی است.

این مدیر میلیاردر صندوق پوشش ریسک در ماه های اخیر در مورد بیت کوین اطلاعاتی کسب کرده است. او در ماه نوامبر اعتراف کرد که ممکن است در مورد بیت کوین اشتباه کند اما نگران بود که دولت ها ارز رمزپایه را غیرقانونی اعلام کنند. وی سپس عنوان کرد که بیت کوین “یک جهنم نوآوری است” که می تواند “به عنوان یک تنوع دهنده برای طلا و سایر ذخایر دارایی ها باشد.”

در پاسخ به دیدگاه های نادرست دالیو، دارندگان بیت کوین در شبکه های اجتماعی به بحث درباره توانایی دولت در منع بیت کوین پرداختند. کامرون وینکلووس، بنیانگذار جمینی در این باره نوشت: “بیت کوین ممکن است خواص مشابه طلا داشته باشد اما غیرقانونی دانستن نرم افزار غیرمتمرکز یک مسئله بسیار متفاوت است. این امر مستلزم آن است که شما اساساً اینترنت را غیرقانونی اعلام کنید. “

برخی از افراد، مدیر Bridgewater را متهم می کنند که قصد دارد بازار را برای خرید کوین های ارزان قیمت دستکاری کند و خاطرنشان می کنند که تعداد بیشتری از شرکت های بزرگ در بیت کوین سرمایه گذاری می کنند. اخیراً، گلدمن ساکس عنوان کرد که شاهد تقاضای نهادی زیادی برای ارزهای رمزپایه می باشد و ویزا پیش بینی می کند که بیت کوین با پذیرش گسترده ای روبرو شود. دویچه بانک می گوید اکنون بیت کوین پس از دلار و یورو سومین ارز بزرگ است. علاوه بر این، مورگان استنلی در حال آماده شدن برای قرار گرفتن در معرض بیت کوین برای مشتریان ثروتمند است و انتظار می رود سایر بانک ها نیز این روند را دنبال کنند.

برچسب ها:

ری دالیو: غیرقانونی شدن بیت کوین توسط دولت “یک احتمال خوب” است

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ