رئیس بانک تسویه حساب های بین المللی: ارزهای رمزپایه برای فرار از قوانین استفاده می‌شوند

0

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که آگوستین کارستنز (Agustin Carstens)، مدیر کل بانک تسویه حساب های بین المللی (BIS) ادعا کرده است که ارزهای رمزپایه “برای فرار از قوانین استفاده می شوند و بنابراین باید مقررات بیشتری در این زمینه وضع شود”. کارستنز که در گذشته به بیت کوین حمله کرده است، عنوان می کند که بسیاری از دارایی های دیجیتال “برای انجام برخی از آربیتراژها یا برای دور زدن برخی از مقررات استفاده می شود.”

مدیر کل بانک تسویه حساب های بین المللی همچنین ادعا کرد که “قوانین ضد پولشویی و تأمین مالی تروریسم در بسیاری از کاربردهای برخی از ارزهای اینترنتی وجود ندارد.” هنوز هم، با وجود مخالفت مداوم از سوی قانون گذاران جهانی و بانک های مرکزی ، استفاده از دارایی های دیجیتال مانند بیت کوین به عنوان وسیله پرداخت یا ذخیره ارزش به رشد خود ادامه می دهد. همچنین همانطور که قبلاً گزارش شده است، استفاده از ارزهای رمزپایه در سال ۲۰۲۰ توسط بیشتر سازمان های بزرگی که اکنون عمدتا دارندگان بیت کوین هستند، افزایش یافت.

با این وجود، علیرغم شواهد موجود که خلاف آن را نشان می دهد، کارستنز که یکی از مخالفان برجسته بیت کوین است، همچنان استفاده از ارزهای رمزپایه را به عنوان جایگزینی برای پول نقد فیات انکار می کند. او همچنین ادعا می کند که ارزهای رمزپایه در درجه اول به عنوان “وسیله سفته بازی” استفاده می شود. علاوه بر این، کارستنز برای حمایت از گرایش منفی خود نسبت به ارزهای رمزپایه اظهار داشت:

من تا کنون مشاهده نکرده ام که ارزهای اینترنتی به عنوان پول کاربردی داشته باشند.

مدیر کل بانک تسویه حساب های بین المللی همچنین ادعا می کند که استیبل کوین ها که به گفته وی “دارای کاربردهای محدودی” هستند، تهدیدی برای ارزهای حاکم می باشند.

فشار مجدد بر ارزهای رمزپایه

در عین حال، به نظر می رسد آخرین حمله کارستنز به ارزهای رمزپایه با فشار اخیر بر ارزهای رمزپایه توسط رئیس فدرال رزرو ایالات متحده و همچنین اعلامیه گروه اقدام مالی (FATF) در مورد دستورالعمل های تجدید نظر شده دارایی های مجازی همزمان شده است.

با این وجود، گفتنی است که علی رغم این مخالفت قابل توجه، کسب و کارهای بیشتری در حال افزودن ارزهای رمزپایه به گزینه های پرداخت مشتری خود بوده و یا در حال تامل در این زمینه هستند. به عنوان مثال، ایلان ماسک از تسلا اخیراً عنوان کرد که این شرکت اکنون بیت کوین را به عنوان گزینه پرداخت برای اتومبیل های برقی خود قبول می کند. از طرف دیگر، غول نرم افزاری مایکروسافت از مشتریان Xbox خود پرسش کرده که آیا امکان خرید محصول با استفاده از ارز رمزپایه را دارند یا خیر.

برچسب ها:

رئیس بانک تسویه حساب های بین المللی: ارزهای رمزپایه برای فرار از قوانین استفاده می‌شوند

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ