Greenpeace پذیرش کمک های بیت کوین را متوقف کرده است

0

Greenpeace ، سازمان غیردولتی زیست محیطی، به دلیل تأثیر زیادی که شبکه ارزهای دیجیتال بر محیط زیست دارد ، پذیرش کمک های بیت کوین را متوقف کرده است. این سازمان که از اولین سازمان های غیردولتی بود که بیت کوین را به مجموعه کمک های مالی خود اضافه کرد، اکنون به دلیل افزایش مصرف انرژی در شبکه زیرساختی این دارایی، از پذیرش این دارایی خودداری می کند.

Greenpeace پذیرش کمک های بیت کوین را متوقف می کند

Greenpeace به دلیل تأثیرات زیست محیطی زیادی که بیت کوین در زمینه مصرف انرژی دارد، پذیرش کمکهای این دارایی را متوقف کرده است. این سازمان غیردولتی در مقاله ای در اوایل هفته جاری اعلام کرد که آنها این نوع پرداخت را لغو می کنند، اگرچه تا کنون هم کمک های مالی زیادی به صورت ارز دیجیتال دریافت نکردند. Greenpeace تاکید کرد:

“با توجه به میزان انرژی مورد نیاز برای اجرای بیت کوین، این سیاست دیگر پایدار نیست”

Greenpeace یکی از اولین سازمان های غیردولتی متمرکز بر محیط زیست در نوع خود بود که بیت کوین را به عنوان راهی برای جلب حمایت بیشتر مورد استفاده و استقبال قرار داد. این سازمان در سال ۲۰۱۴ اعلام کرد که از Bitpay به عنوان ارائه دهنده پرداخت خود در جهت این اقدام استفاده می کند و در آن زمان هیچ نگرانی در زمینه مصرف انرژی وجود نداشت.

با این حال، زمانه تغییر کرده است و این اکنون این مصرف انرژی این دارایی مسئله ای است که این گروه فعال محیط زیستی با آن روبرو شده است، زیرا این نگرانی وجود دارد که بیت کوین از منابع بسیار زیادی در فرآیند خود استفاده کند. ایلان ماسک، مدیرتسلا نیز یکی از اولین کسانی بود که اخیراً زنگ خطر را در مورد اثر کربن بیت کوین به صدا در آورد. تسلا همچنین به دلیل نگرانی های زیست محیطی پیرامون ارز دیجیتال، پذیرش پرداخت بیت کوین را متوقف کرد.

اثبات کار در کانون توجه

با این حال، بیشتر از بیت کوین، این مکانیسم اجماع آن است که به دلیل آلودگی بیش از حد و مصرف انرژی زیاد مورد انتقاد قرار می گیرد. بیت کوین یک ارز مبتنی بر اثبات کار است و فرستنده‌ی پیام (درخواست‌کننده) را ملزم به انجام کارهایی می‌ کند که معمولاً شامل زمان پردازش رایانه است. این شرکت کنندگان ماینر نامیده می شوند و آنها از سخت افزارهای تخصصی برای به حداکثر رساندن سود خود نسبت به سایر ماینرهای شبکه استفاده می کنند.

همین مقدار گسترده سخت افزار تخصصی است که بیت کوین را ایمن می کند و به طور متناقضی، مقداری زیادی از انرژی را برای این کار صرف می کند. به گفته Digiconomist ، کل شبکه دارای ردپای کربن قابل مقایسه با ردپای کربن پرتغال است و در حال حاضر به اندازه هلند انرژی مصرف می کند.

در آخرین گزارش Digiconomist آمده است که بیت کوین می تواند به اندازه تمام مراکز داده در جهان انرژی مصرف کند و دارای ردپای کربن قابل مقایسه با لندن است. با این حال طرفداران بیت کوین با تمام وجود معتقدند که ارزهای مبتنی بر اثبات کار می تواند از نظر انرژی کارآمد باشد.

برچسب ها:

Greenpeace پذیرش کمک های بیت کوین را متوقف کرده است

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ