استفاده از ارز دیجیتال به عنوان یک روش پرداخت قراردادی در روسیه

0

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که اعضای دومای دولتی اکنون در حال اصلاحاتی هستند که اجازه استفاده از ارز دیجیتال را به عنوان یک روش پرداخت قراردادی می دهد. دارایی های مالی دیجیتال طبق قوانین روسیه به عنوان دارایی در نظر گرفته می شوند و این تغییرات پرداخت های ارز دیجیتال بین طرفین قرارداد را قانونی می کند.

دومای دولتی به دنبال اصلاح قانون مدنی برای قانونی کردن پرداخت های ارز دیجیتال قراردادی

مجلس دوم مجلس روسیه یعنی دوما، در تلاش است موانع استفاده از ارزهای دیجیتال را در پرداخت های پیمانی برطرف کند. این پیشنهادها قابل بررسی مداوم هستند اما به گفته پاول کراسنننیکوف (پاول کراسنننیکوف)، رئیس کمیته قانونگذاری در این مورد اتفاق نظر وجود دارد. سخنگوی مجلس در مجمع حقوقی سن پترزبورگ اظهار داشت:

ما معتقدیم که لازم است اصلاحاتی در قانون مدنی انجام شود. اکنون ما در مراحل تأیید مناسب هستیم اما این درک وجود دارد که واحدهای پولی دیجیتال، همانطور که گفته شده است، می توانند یک روش پرداخت قراردادی باشند.

کراشنینیکوف خاطرنشان کرد که گرچه ارز دیجیتال در روسیه قانونی نیست، اما نویسندگان این اصلاحات معتقدند که می توان از آن برای پرداخت در چارچوب قانون قراردادی استفاده کرد. به نقل از خبرگزاری اینترفاکس، وی افزود که با ارزهای دیجیتال به عنوان اوراق بهادار برخورد نخواهد کرد. این نماینده مجلس گفت: “ما معتقدیم که این دارایی ها همانند املاک هستند.”

روبل هنوز هم یک پول رایج است که همه باید آن را بپذیرند

روسیه ارزهای دیجیتال را با قانون “دارایی های مالی دیجیتال و ارزهای دیجیتال” تنظیم کرد که از تاریخ ۱ ژانویه لازم الاجرا شد. این قانون رمزارزهایی مانند بیت کوین را به عنوان اقلام طبقه بندی می کند و استفاده از آنها را برای پرداخت کالا و خدمات منع می کند. روبل به عنوان تنها پول قانونی در فدراسیون روسیه باقی مانده است. در ماه فوریه، دومای دولتی لایحه دیگری را تأیید کرد که وضعیت مالکیت آنها را تأیید می کند.

روبل تنها پول قانونی است که همه اشخاص حقوقی کشور موظف به استفاده از آن هستند اما اشکال دیگر پرداخت را می توان با توافق طرفین قرارداد پذیرفت. بانک مرکزی روسیه (CBR) با هرگونه استفاده از ارزهای دیجیتال برای پرداخت مخالف است. این در حالی است که این قانون گذار سال گذشته سه پروژه مربوط به ارز دیجیتال را در سندباکس قانونی خود پذیرفته است. این واقعیت که بانک مرکزی روسیه روی روبل دیجیتال خود کار می کند نیز ممکن است در موضع گیری آن در مورد پول غیرمتمرکز تأثیر داشته باشد.

باید عنوان کرد، در حالی که ساکنان و شرکت های روسی مجاز به پذیرش ارز دیجیتال نیستند، هنوز هم اصلاحاتی در قانون جرایم اداری که مسئولیت قانونی اینگونه تخلفات را ایجاد می کند، ثبت نشده است. وزارت دارایی یک جریمه مالی در حدود ۲۰ تا ۲۰۰۰۰۰ روبل (۲۷۰۰ دلار) در این زمینه پیشنهاد کرده است. با این حال، آناتولی آکساکوف (Anatoly Aksakov)، رئیس کمیته بازار مالی معتقد است که تعریف قانونی ارز دیجیتال در مورد انواع ارزها از جمله ارزهای دیجیتال، استیبل کوین ها و روبل دیجیتال نیاز به توضیح دارد.

برچسب ها:

استفاده از ارز دیجیتال به عنوان یک روش پرداخت قراردادی در روسیه

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ