دو تغییر مهم برای داوری های لالیگا در فصل ۲۲-۲۰۲۱: بهبود سیستم داور ویدیویی

0

رئال مادرید نیوز : به نظر می رسد که فصل فاجعه بار داوران در لالیگا که حتی در تعیین قهرمان هم تاثیر گذاشت باعث شده تا مسئولان کمیته داوران لالیگا برای تغییر ظاهر هم که شده، امروز جلسه ای برگزار کنند و بگویند که قصد تحول را دارند.

ولاسکو کاربایو رئیس کمیته داوران لالیگا و کلوس گومز رئیس پروژه داور ویدیویی امروز در حالی به بررسی فصل رداختند که اعلام کردند برای فصل بعد  به دنبال ایجاد تغییرات هستند: در مورد داور ویدیویی قرار است که افراد با تخصص بیشتری در اتاق داور ویدیویی قرار بگیرند و معیارها متفاوت شود. از سویی در مورد هندها نیز داور ویدیویی قرار است که نقشی متفاوت و ویژه را داشته باشد.

تغییر اصلی برای فصل بعد این است که قرار است کادری با تخصص ویژه تر در اتاق داور ویدیویی حضور پیدا کنند.  در حقیقت قرار است که گروهی از داوران صرفا برای فعالیت در اتاق داور ویدیویی آماده شوند و آزمایش داده شوند. قرا راست که تعداد اعضا برای داوری ویدیویی دو برابر شود. ایگلسیاس ویانوئوا و گونزالس گونزالس داورانی هستند که فقط روی داور ی ویدیویی تمرکز دارند. استرادا فرناندز که دیگر درون زمین قضاوت نخواهد کرد نیز به آنها اضافه می شود.  یک نفر دیگر هم قرار است به این لیست اضافه شود .در حقیقت این چار نفر قرار است که در هفتاد درصد بازیها در اتاق داور ویدیویی حضور داشته باشند و بدین ترتیب به نوعی معیارهای دوگانه در داور ویدیویی کاهش پیدا خواهد کرد چرا که داوران یکسانی در این اتاق ها حضور خواهند داشت و در صحنه های مشابه تصمیم های یکسان خواهند گرفت تا در این زمینه اتحاد ایجاد شود. در ۳۰ درصد دیگر بازیها داوران دیگری کار خواهند کرد. داورانی نظیر هرناندز هرناندز و مارتینز مونوئرا می توانند در کنار قضاوت در زمین فوتبال در اتاق داور ویدیویی نی زحضور داشته باشند.

اما تصمیم مهم دیگر مربوط به هندهاست. مسئله ای که برای رئال مادرید به شدت آزاردهنده بود چرا که در خیلی از بازیها صحنه هایی هند گرفته می شد که دقیقا مشابه آنها در بازیها رئال هند گرفته نمی شد. قرار است که برای فصل بعد خود داوران در مورد هندها نظر نهایی را بدهند و نقش داور ویدیویی در این زمینه کمرنگ تر شود.

ساعت بازی رئال مادرید امشب اخبار لالیگا اخبار فوتبال خارجی اخبار فوتبال اسپانیا اخبار رئال مادرید

دو تغییر مهم برای داوری های لالیگا در فصل ۲۲-۲۰۲۱: بهبود سیستم داور ویدیویی

منبع : مرجع خبری رئال مادرید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ