واکنش محسن رضایی به دادستان تهران

0

محسن رضایی در گفت‌وگوی ویژه خبری در تبیین ایده پرداخت یارانه ها اظهار کرد : یک عده فکر کردند پرداخت یارانه ۴۵۰ هزار تومانی حرف پوپولیستی است من تعجب می‌کنم از کسانی که این حرف را می‌زنند.

وی ادامه داد: در سال ۹۹ ما ۳۸ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان دادیم که ۶ هزار میلیارد برای ثروتمندان است سوال من این است ما انقلاب کردیم که عدالت باشد؟ یارانه ۴۵۰ هزار تومانی برای ۴۰ میلیون نفر است.

وی افزود: می‌گویند از کجا قرار است بیاید؟ منابعش وجود دارد طرح من بعد از ۳ ماه آغاز می‌شود.

رضایی درباره پرداخت مالیات و درآمدهای آن گفت: در مسئله مالیات اول توجه به فرار مالیاتی است و ما حداقل ۶ درصد دیگر می‌توانیم مالیات بگیریم اما در این شرایط رکوردی که داریم، سخت است.

وی ادامه داد: ۵ هزار شرکت جعلی در کشور برای فرار مالیاتی ثبت شده است که تهش به پیرزن و پیرمردی می‌رسد که دست و پا هم ندارند! ما مقابله با شرکت‌های جعلی را آغاز کرده ‌ایم.

وی درباره خصوصی سازی بیان کرد: مشکل اصلی این بود که اهلیت را دولت کنار گذاشت و هرکسی که پول می آورد دولت به آن کارخانه را می‌فروخت. اهلیت برای دولت است و ضابطه می‌گذاریم اگر تولید نداشت از او کارخانه را می‌گیریم.

وی درباره بورس نیز گفت: صدای من را درباره بورس شنیده اید در فرودین ۹۹ نامه ای به آقای روحانی دادم که ایشان گوش نکردند، ابتدا صندوق جبران مالباختگان را به وجود می‌آوردم.

رضایی در ادامه تاکید کرد: کار ما هدایت سهام به سمت تولید است و بسیاری از کسانی که آسیب دیدند از این طریق سود می‌کنند.

وی افزود: بیمه سهام داران بورس را درست می‌کنیم و برای دراز مدت ادامه می‌دهیم.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره صندوق جبران ضررهای بورسی گفت: بخشی را شرکت های حقوقی که ۷۰ هزار میلیارد تومان خارج کردند با راهکار قانونی باز پس گیری می‌کنند و بخشی هم دولت پرداخت می ‌کند.

وی درباره مبارزه با فساد گفت: هنگامی‌که آقای رئیسی آمدند گفتم دو قاضی را بگیرید و اعدام کنید و از خود قوه قضائیه شروع کنید، معتقدم اگر پاسداران سلامت کشور کار خودشان را درست انجام دهند مقابله با فساد انجام خواهد شد. مقابله با فساد را با دانه درشت ها شروع می کنم .

رضایی درباره صنعت خوردو نیز تصریح کرد : قصه خودروسازی ما پر از درد است ما موشک سازی داریم اما خوردو سازی ما اینگونه است. ما با مهندسی معکوس می توانیم این کار را انجام دهیم.امروز ما در تولید توربین رتبه سوم را داریم، باید مدیریت در خودرو سازی را تغییر دهیم. تعرفه خودرو را آرام آرام بر می‌داریم تا رقابت شکل گیرد.

رضایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما برای کنترل نقدینگی و تورم چه برنامه‌ای دارید؟ گفت: شما باید این سوال را از آقای همتی می‌پرسیدید؛ آقای همتی آمده‌اند اینجا شعبده‌بازی کرده است. ایشان در کانون مشکلات سه سال اخیر کشور بوده است و کنترل نقدینگی در اختیار بانک مرکزی است. اگر این آقایان مجدداً بر سر کار بیایند، ما تا پایان سال به تورم بالای ۵۰ درصد خواهیم رسید. استدلال من آن هزار تومانی است که در سال ۹۲ در مقابل کلید آقای روحانی بلند کردم. امروز همه اعتراف می‌کنیم که حیثیت ما در پول ملی از بین رفت.

وی افزود: من اولین کاری که می‌کنم این است که تولید را پر جاذبه می‌کنم. کاری می‌کنم اشخاصی که به دنبال طلا و ارز و بورس هستند، در تولید فعالیت کنند. بانک طلا درست خواهم کرد و این بانک را پشتوانه پول ملی می‌کنم. نقدینگی را به سمت تولید ملی خواهم برد و اجازه نخواهم داد که تورم‌های افسار گسیخته زندگی مردم و پیش‌بینی‌پذیری کارآفرینان را دچار اخلال کند.

رضایی افزود: کار اشتباهی که دولت انجام داد این بود که فولاد را به بورس وارد کرد. ۵۰ سال است که ما تورم و بیکاری داریم و ارزش پول ملی ما کاهش یافته است. چگونه عده‌ای به خود اجازه می‌دهند که بدون آگاهی می‌گویند که کشور را اداره خواهیم کرد؟

وی ادامه داد: من اجازه نخواهم داد که خیانت در کشور صورت بگیرد و دست بسیاری از اشخاص را رو خواهم کرد. اقتصاد کشور را باید نجات داد. اگر ایران ما امروز زبان داشت به ما چه می‌گفت؟ این وضع محیط زیست، آسمان و بنادر ماست؟ باید یک قیام فرهنگی و اقتصادی در چارچوب نظام کرد. مقام معظم رهبری بالاترین قدرت کشور است. بیست و چند سال است که رهبری در حال سیاستگذاری است اما هیچ یک از این سیاست‌های ایشان تصویب و اجرا نشده است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه دولت آینده باید دولت اقتصادی، سیاسی و دفاعی امنیتی باشد، گفت: من هم سیاست را می‌فهمم و هم دفاع و امنیت را می‌فهمم و هم استاد تمام اقتصاد هستم. اگر این ویژگی‌ها نبود برای بار سوم آبرویم را کف دست نمی‌گذاشتم و وارد عرصه نمی‌شدم.

رضایی تأکید کرد: ملت ایران تصمیم خود را خواهد گرفت و مردم سالاری دینی یک بار دیگر بر همگان نشان داده خواهد شد.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی پیرامون نحوه ساماندهی بازارچه‌های مرزی و در مجموع معیشت مرزنشینان، بیان کرد: ببینید نه‌تنها برای بازارچه‌های مرزی بلکه حتی برخی از مناطق آزاد و برخی مرزهای دیگر وقتی مدیریت وجود نداشته باشد حتی اگر بهترین وضعیت را ایجاد کنید مشکل به وجود می‌آید. خوشبختانه اکنون در قوانینی که مجلس در حال تصویب آن برای مناطق آزاد است، نکات خوبی وجود دارد.

وی افزود: ما در دولتمان سعی خواهیم کرد بازارچه‌های مرزی و مناطق آزاد از یک چارچوب قانونی با نظارت مناسب برخوردار باشند تا بتوانند کار کنند، مرزنشینان ما واقعا محروم هستند در حالیکه ما می توانیم از طریق مرزهایمان میلیاردها دلار صادرات داشته باشیم. بر اساس برنامه‌ای که داریم هر استان مرزی طبق یک برنامه‌ریزی و تقسیم‌بندی مشخص مامور به ارتباط گرفتن با یک بخشی از کشور همسایه می‌شود که بتواند صادرات داشته باشد؛ برای این کار اختیار لازم را در چارچوب قوانین هم درنظر خواهیم گرفت.

رضایی با اشاره به روند دریافت تسهیلات بانکی و در مقابل آن بدهی بانکی ۹۰ هزار میلیارد تومانی ۱۱ نفر، اظهار کرد: مشکل اصلی در نظام بانکی است، نظام بانکی ایران یک سیستم سنتی و قدیمی است و من با تاسف باید بگویم که حتی نظام بانکی یمن از نظام بانکی ما جلوتر است. به جرأت می‌گویم همین الان اگر FATF تصویب شود هم بانک‌های بین‌المللی با بانک‌های ما کار نخواهند کرد.
وی ادامه داد: در دولت ما یک تحول اساسی در سیستم بانکی ایجاد کرده و آن‌ها را مدرن می‌کنیم و این رقابتی که بین بانک‌های خصوصی و دولتی ایجاد شده و دولت را بی اختیار کرده را مهار خواهیم کرد.

رضایی در پایان خطاب به مسئولان قضائی کشور، گفت: من یک بحث جدی دارم با دوستان قوه قضائیه، اخیراً آقای دادستان تهران به یک طریقی آمده نامزدهای انتخاباتی را تهدید کرده است، من می‌گویم آقای دادستان آیا آقای رئیسی هم مدنظر شما است؟ توجه داشته باشید ما نباید کاری کنیم که ذهنیت نادرستی در جامعه ایجاد شود. مثلا اگر خطایی در ستاد آقای رئیسی بروز کند می‌توانند با ایشان برخورد کنند؟ در حال حاضر کارهای خوبی در انتخابات در حال صورت گرفتن است، برخی دارند مردم را می‌ترسانند؛ حتی دیدید که کسانی که رد صلاحیت شدند رهبری خیلی با احترام از ایشان دفاع کردند، ما که نباید از رهبر انقلاب، انقلابی‌تر باشیم، ان شاء الله همه کمک کنند که یک انتخابات خوب و باشکوه داشته باشیم.

منبع : ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ