ساعت باز شدن بازار فارکس چه زمانی است؟

بهترین زمان معامله طلا در فارکس ساعت باز شدن بازار فارکس در دوشنبه به وقت ایران و تهران

0

بازارهای جهانی از روز دوشنبه ۰۱:۳۰ بامداد تا روز شنبه ۰۱:۳۰ بامداد به وقت تهران و بصورت ۲۴ ساعته یعنی ۵ روز کاری مشغول فعالیت هستند.

فارکس یک بازار ۲۴ ساعته است که از روز دوشنبه ۰۱:۳۰ تا شنبه ۰۱:۰۰ به وقت تهران فعالیت دارد.

فعالیت فارکس از نیوزلند شروع می شود و به ترتیب با بازار استرالیا ، آسیا ، خاورمیانه ، اروپا و آمریکا ادامه میابد

تقریبا نیمی از تبادلات فارکس متعلق بi انگلستان و آمریکا است

مراکز اصلی فارکس لندن ، نیویورک و توکیو هستند

معمولا دو سوم تبادلات بازار نیویورک در زمانی که نیویورک و اروپا همزمان باز هستند اتفاق می افتد

هر بازاری که بسته می شود ؛ بازار دیگری شروع به فعالیت می کند و در بعضی از ساعت ها اواخر روز کاری یک منطقه همزمان با شروع روز کاری منطقه دیگری است .

چهار ساعت بازار را تحت نظر بگیرید و به محض مهیا شدن شرایط وارد معامله شوید .

ساعت کاری بازار جهانی فارکس

مهمترین بورس ها و بازار ها در جهان عبارتند از:

    • بورس سیدنی در استرالیا
    • بورس توکیو در ژاپن
    • بورس هنگ کنگ
    • بورس فرانکفورت در آلمان
    • بورس لندن در انگلیس
    • بورس نیویورک در آمریکا

ساعت شروع کار فارکس با بازار بورس سیدنی استرالیا شروع می شود و با بورس نیویورک آمریکا به پایان می رسد. در واقع ساعت کاری بازار های فارکس به این صورت است که با اتمام ساعت کاری یک بازار به بازار بعد می رود تا بتواند در طول ۲۴ ساعت فعالیت کند. هر بازاری که تمام می شود بازار دیگری شروع می شود و بعضی بازار ها هم با هم همپوشانی (overlap) دارند که مهمترین این همپوشانی ها در ساعت کاری بازار لندن و نیویورک است که حدود ۷۰ درصد تبادلات در این زمان است.

مطالب کم یاب مرکز اصلی فارکس فارکس چیست ساعت کار فارکس تایم ساعت باز و بسته شدن فارکس جدول زمانی بازار فارکس بهترین زمان معامله در فارکس به وقت ایران بازار فارکس در ایران بازار فارکس

ساعت باز و بسته شدن بازار های بورس جهان

بازار باز شدن بسته شدن
بورس سیدنی استرالیا ۰۱:۳۰ به وقت تهران ۱۰:۳۰ به وقت تهران
بورس توکیو ژاپن ۰۳:۳۰ به وقت تهران ۱۲:۳۰ به وقت تهران
بورس لندن انگلیس ۱۱:۳۰ به وقت تهران ۲۰:۳۰ به وقت تهران
بورس نیویورک آمریکا ۱۶:۳۰ به وقت تهران ۰۱:۳۰ به وقت تهران

مبنای ساعت فعالیت بازار بر روی پلتفرم معاملاتی (مثلا متا تریدر) بستگی به زمان رسمی بروکر فارکس شما دارد. به طور مثال ساعت بروکر آلپاری بر اساس وقت شرق اروپا EET – Eastern European Time می باشد که ساعت فعلی EET (وقت اروپای شرقی) ۰۱:۳۰ ساعت از ساعت رسمی فعلی تهران عقب تر است. البته باید این موضوع را در نظر داشت که ساعت کاری فارکس ۶ ماهه اول سال با ۶ ماهه دوم سال دارای ۱ ساعت اختلاف می باشند. ساعت فعالیت بازار در مواقعی که تغییر می کند معمولا توسط بروکر برای شما ایمیل می شود.

مطالب کم یاب مرکز اصلی فارکس فارکس چیست ساعت کار فارکس تایم ساعت باز و بسته شدن فارکس جدول زمانی بازار فارکس بهترین زمان معامله در فارکس به وقت ایران بازار فارکس در ایران بازار فارکس

ساعت کار بازار طلا فارکس

بر اساس موارد گفته شده ساعت کاری بورس و بازار فارکس و همچنین ساعت باز و بسته شدن بازار فارکس به وقت تهران و ایران مشخص شده است. در این بین ساعت کار بازار طلا در فارکس کمی متفاوت است. ساعت باز و بسته شدن بازار طلا جهانی یا انس طلا در بروکر های مختلف کمی متفاوت است و معمولا ۱ ساعت دیرتر شروع می شود و ۱ ساعت زودتر بسته می شود. این مورد بر اساس بروکر های مختلف و زمان رسمی بروکر به ساعت ایران می تواند متفاوت باشد که با مراجع به سایت بروکر دقیقا مشخص می شود.

بهترین ساعت معاملاتی فارکس

همانطور در بخش ساعت کار فارکس بیان شد بیشترین حجم معاملات در بازار فارکس در همپوشانی دو بازار اصلی لندن و نیویورک است. این همپوشانی به وقت ایران بین ساعت ۱۶:۳۰ تا ۲۰:۳۰ می باشد که حدود ۷۰ درصد کل معاملات هر روز در این ساعات انجام می شود. بسیاری از معامله گران حرفه ای در جهان در این ساعت وارد معامله می شوند که بازار دارای حجم بسیار زیادی است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ