چند عدد از بازی با عراق؛ پایان دهه در منامه

0

پایگاه خبری استقلال نیوز – عملیات سخت تیم ملی در منامه با موفقیت کامل و کسب صد درصد امتیازات به پایان رسید. 

به گزارش استقلال نیوز، تیم ملی یک بار دیگر ثابت کرد، سرنوشت خودش را خودش رقم می‌زند حتی اگر مجبور باشد کارهای تاریخی بکند مثل بردن بحرین در خاک این کشور برای اولین بار یا شکست دادن عراق بعد از یک دهه در بازیهای رسمی.

۷: دراگان اسکوچیچ به رکورد ۷ بازی و ۷ برد روی نیمکت تیم ملی رسید. این آمار تنها از سوی یک سرمربی دیگر در تاریخ فوتبال ایران تکرار شده بود: فرانک اوفارل. حالا مرد کروات این فرصت را دارد که با بردن یک بازی دیگر (به شرط ادامه حضور روی نیمکت تیم ملی)، به تنهایی رکورددار شود.

۱۱۵: احسان حاج‌صفی با حضور برابر عراق، بازی ملی شماره ۱۱۵ خود را انجام داد. این دقیقا همان تعداد بازی ملی‌ای است که جلال حسینی انجام داده است. حاج‌صفی حالا، چهارمین بازیکن ایرانی از نظر بازی ملی است بعد از جواد نکونام و علی دایی با ۱۴۸ و علی کریمی با ۱۲۷ بازی ملی.

۱۹: بعد از ۱۹ بازی بدون شکست، عراق باخت و نتوانست رکوردش را به عدد ۲۰ برساند. شکست قبلی عراق در بازیهای غرب آسیای ۲۰۱۹ برابر بحرین رقم خورده بود. پس از آن ۱۱ برد و ۸ مساوی در کارنامه عراق ثبت شد تا نوبت به بازی برابر ایران و باخت رسید.

۳۵۱۴: بعد از ۹ سال و ۷ ماه و ۱۴ روز، تیم ملی موفق شد زمین بازی با عراق را در دیدارهای رسمی با دست پر ترک کند. آخرین باری که موفق به شکست دادن عراق شده بودیم، بازیهای جام ملتهای آسیای ۲۰۱۱ بود. بعد از آن برد، ۳ بازی رسمی دیگر با عراق داشتیم شامل ۲ مساوی (که یکی با باخت در ضربات پنالتی همراه شد) و یک باخت.

۱۰۲: تعداد گلهای ملی سردار آزمون برای تیم ملی به ۳۷ رسید. او این تعداد گل را در ۵۵ بازی زده است. این سومین گل آزمون به عراق بود که او را بعد از علی دایی ۴گله، دومین گلزن برتر ایرانی در رویارویی با عراق می‌کند. آزمون به طور میانگین هر ۱۰۲ دقیقه برای تیم ملی گل زده است. او ۴ پاس گل هم در بازیهای ملی‌اش داده که ۳تایش به مهدی طارمی بوده است.

صفر: هیچکدام از تقابل های ایران و عراق در مقدماتی جام جهانی، مساوی نشده است. این دو تیم ۵ بار برای رسیدن به جام جهانی، روبروی هم قرار گرفته‌اند که تیم ملی ۳ بار برده و ۲ بار شکست خورده است. این برای اولین بار بود که نتیجه رویارویی دو تیم در مقدماتی جام جهانی ۱-۲ نشد هر چند باز هم تیم برنده با حداقل اختلاف به پیروزی رسید.

۲: تساوی کامل در رویارویی‌های تیم ملی برابر تیمهای سرکو کاتانچ شکسته شد. دومین برد ایران برابر او، این بار در مقام سرمربی عراق بود. کاتانچ پیش از این باخت، یک برد و یک مساوی روی نیمکت عراق و یک باخت به عنوان سرمربی امارات برابر تیم ملی متحمل شده بود.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری استقلال نیوز

اخبار فوتبال داخلی اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

چند عدد از بازی با عراق؛ پایان دهه در منامه

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ