تاریخچه بازیهای آلمان و انگلیس

نتایج بازیهای قبلی فوتبال آلمان و انگلیس

0

دیدار بین دو تیم بیشتر از اینکه حساسیت از نظر زیبایی بازی داشته باشه، بیشتر پر از حاشیه هست و خبرهایی که از تلویزیون، رادیو و مطبوعات هستند بیشتر از خود بازی هست.

دلیل حساسیت بازی انگلیس و آلمان؟

اما برای اون کسانی که نمیدونند چرا انگلستان و آلمان همیشه بازیهاشون اینطوری حساس است باید عرض کنم که دو دلیل داره که این دو تیم همیشه برای هم کوری میخونند.یک دلیل مهم این است که زمان جنگ جهانی دوم آلمان به انگلیس حمله کرد و بقیه قضیه رو هم خودتون میدونید که چی شد.دلیل دوم هم اون بازی خاطره انگیز فینال جام جهانی ۶۶ بود که انگلستان با اون گل عجیب که هنوز هم کسی جرئت نداره که بگه اون گل واقعا گل بود یا گل نبود تونست آلمان رو در ومبلی لندن شکست بدهد و برای اولین بار و آخرین بار قهرمان جام جهانی شود.اون بازی تنها فینال جام جهانی بود که بازیکنی توانست هتریک کند. از اون موقع ها بود که این دو تیم همیشه برای هم کوری میخوندند طوری که امسال فرانس بکن باوئر اسطوره آلمان صریحا از انگیس به عنوان “احمق” یاد کرد.

فوتبال آلمان بازی انگلیس بازی آلمان اخبار فوتبال انگلیس آلمان و انگلیس

سابقه دیدارهای فوتبال انگلستان و آلمان

تیم‌های فوتبال آلمان و انگلستان ۳۲ بار با هم مسابقه داده‌اند که ملی‌پوشان انگلستان ۱۳ بار موفق به پیروزی شدند و آلمان‌ها ۱۳ بار و ۶ مسابقه هم با نتیجه مساوی پایان یافته است. تیم آلمان در این ۳۲ بازی ۴۸ گل خورده و ۳۹ بار نیز دروازه تیم مقابل خود را باز کرده‌است. فینال جام جهانی فوتبال ۱۹۶۶، و نیمه‌نهایی‌های جام جهانی فوتبال ۱۹۹۰ و جام ملت‌های اروپا ۱۹۹۶ از مهم‌ترین دیدارهایی که این دو تیم به مصاف یکدیگر رفته‌اند.

فدراسیون فوتبال انگلیس قدیمی ترین فدراسیون فوتبال دنیا است که در سال ۱۸۶۳ تاسیس شده و سال ۲۰۱۳ یکصد و پنجاهمین سالگرد ایجاد آن بود. فدراسیون فوتبال آلمان نیز در سال ۱۹۰۰ تاسیس شده است.

اولین جدال دو تیم ملی آلمان و انگلیس به پایان قرن نوزدهم باز می گردد که در نوامبر ۱۸۹۹ بازی کردند و به صورت رسمی از سال ۱۹۳۰ این دو تیم به مصاف یکدیگر رفتند. در این نوشته به تاریخچه جدال های انگلیس با آلمان و همچنین آلمان غربی می پردازیم.

اولین جدال دو تیم به ۲۳ نوامبر ۱۸۹۹ در برلین باز می گردد که آلمان با نتیجه ۱۳-۲ شکست خورد. دو روز بعد بار دیگر دو تیم به مصاف هم رفتند و این بار هم نتیجه ۱۰-۲ به سود انگلیس رقم خورد. سومین و چهارمین رقابت دو تیم در شهرهای پراگ و کارلسروهه برگزار شد که در این دو دیدار تیمی متشکل از آلمان و اتریش به مصاف انگلیس رفت و انگلیس با نتایج ۶-۰ و ۷-۰ پیروز شد، اما هیچ کدام از این دیدارها به عنوان بازی رسمی محاسبه نمی شود، زیرا فدراسیون فوتبال آلمان در ۲۸ ژانویه ۱۹۰۰ تاسیس شد.

اولین بازی رسمی دو تیم در تاریخ ۱۰ می ۱۹۳۰ برگزار شد که دو تیم در پایان به تساوی ۳-۳ رضایت دادند.

عنوان رقابت بازی پیروزی انگلیس مساوی پیروزی آلمان
یورو (شامل مرحله مقدماتی) ۴ ۱ ۲* ۱
جام جهانی (شامل مرحله مقدماتی) ۷ ۲ ۲* ۳
تمامی رقابت های رسمی ۱۱ ۳ ۴ ۴
دیدارهای دوستانه ۲۱ ۱۰ ۲ ۹
تمامی بازی های دو تیم ۳۲ ۱۳ ۶ ۱۳

* آلمان در یک دیدار یورو و یک دیدار جام جهانی پس از تساوی در پایان ۱۲۰ دقیقه، در ضربات پنالتی پیروز شد.

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ