زمان بازی منچستریونایتد و لیورپول +تاریخچه و آمار بازیها

0

تاریخچه بازیهای لیورپول و منچستر یونایتد ، آمار بازی منچستر یونایتد و لیورپول ، نتایج بازیهای لیورپول و منچستر یونایتد ، مقایسه افتخارات منچستر یونایتد و لیورپول ،لیورپول ۴ منچستر یونایتد ۱ ، هماوردی لیورپول و منچستر یونایتد

ساعت ۲۰ در آنفیلد ضربان قلب هزاران نفر در ورزشگاه و میلیون‌ها نفر پای تلویزیون بالاتر خواهد رفت. لیورپول همه را برده غیر از منچستریونایتد و به همین دلیل دیدار هفته بیست‌وسوم لیگ برتر انگلیس مقابل رقیب دیرینه برای‌شان از هر دیدار دیگری در این فصل اهمیت بیشتری دارد.

روز و تاریخ برگزاری:

یکشنبه ۱۹ ژانویه ۲۰۲۰ / ۲۹ دی ۱۳۹۸  ساعت: ۲۰:۰۰

ورزشگاه: آنفیلد

تورنمنت: لیگ برتر انگلیس / هفته بیست و سوم فصل ۲۰-۲۰۱۹

داور: کریگ پاوسون

لیورپول؛ این جام را هم ببر

همه‌چیز خوب و عالی. اختلاف امتیاز دیگر به حدی رسیده که هواداران لیورپول نگران نیستند. روز‌های پرفشار کریسمس و ژانویه هم سپری شد، اما هنوز یک چالش مهم برای شاگردان کلوپ باقی‌مانده که باید آن را با موفقیت پشت‌سر بگذارند. کلوپ می‌داند اهمیت پیروز شدن برابر منچستریونایتد برای تیفوسی‌های تیمش چقدر زیاد است. اگر لیورپول مثل بازی رفت این بازی را هم نبرد، مدت‌ها هواداران منچستریونایتد به آن‌ها برای پیروز نشدن در این فصل مهم و احتمالاً طلسم‌شکن، طعنه خواهند زد. لیورپول شخصیت یک تیم برنده را دارد، چیزی که بین تیم‌های بزرگ اروپایی در این فصل کمتر به‌چشم خورده. ۲۰ بازی را برده‌اند و به‌غیر از گل زده در همه آمار برتر هستند. در ۶ بازی اخیر هم کلین‌شیت کرده‌اند. ۱۴ امتیاز اختلاف هم حاشیه امنیت خوبی است. تیمی که تا به امروز نباخته بعید است در ۱۷ بازی بعدی هم ۴ مرتبه ببازد که نزدیک‌ترین رقیب جایش را بگیرد. لیورپول فقط این یکی را ببرد و تمام!

منچستریونایتد؛ غرور شیاطین

امان از دست اوله‌گنار سولشائر و تیمش! هیچ‌وقت نمی‌شد مطمئن درباره شیاطین‌سرخ نظر داد. بعد از شکست برابر آرسنال، برد ارزشمندی برابر نوریچ‌سیتی داشتند. حالا هواداران منچستریونایتد امیدوارند که غرورشان با نباختن برابر لیورپول در آنفیلد حفظ شود. در سالیان اخیر نتایج نسبتاً خوبی برابر دشمن قدیمی گرفته‌اند و باز هم شانس بالایی برای گرفتن امتیاز در زمین حریف دارند. در بازی رفت هم بعد از ۲ باخت و یک تساوی در دیدار‌های پیشین آن، لیورپول را متوقف کردند. سولشائر که قبل از نبرد آنفیلد کری‌خوانی را شروع کرده و گفته نمی‌گذارند حسرت‌شان مثل لیورپولی‌ها ۳۰ ساله شود. در هر صورت تا ۳۰ سال فرصت زیادی است، شاید حداقل چند سالی برای منچستریونایتد وقت لازم باشد تا به کیفیت تیم فرگوسن برسد. البته یک مورد هم برای نگرانی وجود دارد و آن‌هم مصدومیت بازیکن‌های کلیدی است. سولشائر می‌خواهد هرطور شده رشفوردِ در اوج را به این بازی مهم برسانند. رشفورد می‌تواند در ضدحملات بدجور حریف را غافلگیر کند.

آخرین جدال

تساوی بدون گل در بازی رفت در اولدترافورد رقم خورد تا منچستریونایتد تنها رقیبی باشد که این فصل لیورپول را متوقف می‌کند.

آمار بازی

۶۶) کری‌خوانی هواداران لیورپول و منچستریونایتد همیشه بر سر تعداد جام‌ها بوده است. در این زمینه یونایتد با ۶۶ جام بالاتر از لیورپول با ۶۳ جام قرار گرفته. البته برتری منچستری‌ها در رقابت‌های داخلی است که ۵۸ جام گرفته‌اند و لیورپول ۴۹ جام دارد، در حالی که لیورپول ۱۴ جام بین‌المللی کسب کرده و یونایتد ۸ جام بین‌المللی در افتخاراتش به‌چشم می‌خورد.

۲۰۳) در طول تاریخ ۲۰۳ مرتبه نبرد شمال‌غرب انگلیس برگزار شده که ۸۰ برد سهم شیاطین‌سرخ بوده و سرخ‌های مرسی‌ساید ۶۶ بازی را برده‌اند. ۵۷ بازی هم مساوی شده است.

۵۵) تعداد برد‌های منچستریونایتد در نبرد‌های لیگ برتری دو برابر لیورپول بوده است. یونایتد ۲۸ پیروزی در ۵۵ بازی داشته و لیورپول به ۱۴ برد رسیده، در حالی که ۱۳ بازی مساوی شده است.

۳۸) لیورپول ۳۸ بازی متوالی در لیگ برتر است که شکست نخورده (۳۳ برد و ۵ تساوی) که سومین رکورد شکست‌ناپذیری در تاریخ لیگ برتر محسوب می‌شود. رکورددار در این زمینه آرسنال است با ۴۹ بازی. شاید به‌زودی رکورد ۴۰ بازی چلسی را لیورپول پشت‌سر بگذارد.

یک) با وجود افت منچستریونایتد و اوج‌گیری لیورپول، در ۱۱ بازی اخیر شیاطین‌سرخ فقط یک‌مرتبه به لیورپول باخته‌اند. این اتفاق بعد از فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۳ رخ داده که لیورپول هر دو بازی رفت و برگشت را برد. پس از آن ۵ برد برای منچستریونایتد، ۵ تساوی و تنها یک برد برای لیورپول ثبت شده است.

۴) دقیقاً ۴ سال پیش یعنی ژانویه ۲۰۱۶ آخرین برد منچستریونایتد در آنفیلد به ثبت رسید. پس از آن ۲ تساوی و ۲ باخت در تمامی رقابت‌ها برابر لیورپول در خانه حریف داشتند.

۳۰) ۳۰ سال پیش در سپتامبر ۱۹۹۰ برای آخرین مرتبه لیورپول در حالی میزبان منچستریونایتد که در صدر جدول قرار داشت.

۳) منچستریونایتد از سال ۱۹۷۹ به بعد ۳ بازی متوالی را در بندر لیورپول نباخته. شیاطین‌سرخ در ۲ بازی آخرشان برابر لیورپول و اورتون در آنفیلد و گودیسون‌پارک بازنده بوده‌اند.

۲۰) یورگن کلوپ فقط ۲۰ درصد بازی‌هایش برابر منچستریونایتد را برده، یعنی ۲ برد در ۱۰ بازی. این بدترین آمار مربی آلمانی لیورپول برابر یک تیم خاص است.

مصدومان و محرومان

جیمز میلنر، نبی کیتا و ناتانیل کلاین مصدومانی هستند که قطعاً لیورپول را در نبرد با منچستریونایتد همراهی نخواهند کرد. دیان لوورن، جوئل ماتیپ و فابینیو هم با وجود بهبودی نسبی بعید است به این بازی برسند. پل پوگبا، مارکوس روخو، لوک شاو، اکسل توانزبه و اسکات مک‌تامینی هم منچستری‌هایی هستند که در آنفیلد بازی نخواهند کرد. اریک بایی و تیموتی فوسو منسا هم با وجود بهبود شرایط‌شان به نظر نمی‌رسد در ترکیب سولشائر قرار بگیرند. مارکوس رشفورد مهم‌ترین مصدوم یونایتد است که تلاش می‌کنند او را به بازی حساس با لیورپول برساند، اگرچه این احتمال هم کم به نظر می‌رسد.

ترکیب احتمالی دو تیم

لیورپول: آلیسون، گومز، فان‌دایک، رابرتسون، چمبرلین، هندرسون، واینالدوم، صلاح، مانه و فیرمینو

منچستریونایتد: دخئا، وان‌بیساکا، لیندلوف، مگوایر، ویلیامز، فرد، ماتیچ، ماتا، جیمز، گرینوود و مارسیال

 

ساعت بازی لیورپول برنامه بازیهای لیگ برتر انگلیس باشگاه لیورپول بازیکنان منچستر بازی امشب منچستر یونایتد اخبار لیگ برتر انگلستان اخبار فوتبال خارجی اخبار فوتبال انگلیس آمار لیگ فوتبال انگلستان

آمار بازی منچستر یونایتد و لیورپول Liverpool F.C.–Manchester United F.C. rivalry

هماوردی لیورپول و منچستر یونایتد بازی بین دو تیم فوتبال لیورپول و منچستر یونایتد همواره از حساسیت خاصی برخوردار بوده و به شهرآورد شمال غربی انگلستان نیز معروف است. این دو باشگاه پرافتخارترین باشگاه‌های فوتبال انگلستان هستند که مجموعاً ۱۲۴ جام مختلف را کسب کرده‌اند.

رقابت بردهای یونایتد تساوی‌ها بردهای لیورپول
لیگ ۶۸ ۵۱ ۵۶
جام اتحادیه ۲ ۰ ۳
جام حذفی ۹ ۴ ۴
لیگ اروپا ۰ ۱ ۱
دیگر رقابت‌ها ۱ ۳ ۲
مجموع ۸۰ ۵۷ ۶۶

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ