مشکلات اقتصادی کمر مردم را شکسته است/ بیکاری بالاتر از ۳۰ درصد است

0

شهردار تهران و نامزد یازدهمین دوره ریاست جمهوری در سخنرانی انتخاباتی اش در بوشهر گفت: امروز فشار اقتصادی کمر مردم را شکسته و با برنامه هایی که تدوین کرده ام، قول می دهم در صورت انتخاب به عنوان رییس جمهور، امید را به جامعه بازگردانم.

به گزارش «خلیج فارس»؛ محمد باقر قالیباف بعد از ظهر پنج شنبه با پرواز تهران که خودش خلبان آن بود، وارد شهر بوشهر شد و پس از دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، در گلزار شهدای بوشهر سخنرانی کرد.

وی سپس به دیدار خانواده دو شهید بوشهری رفت و این شهر را به مقصد خرمشهر ترک کرد تا براساس اعلام ستاد تبلیغاتی اش، روز جمعه سوم خرداد، فعالیت انتخاباتی خود را از مسجد جامع خرمشهر آغاز شود.

تاریخ بوشهر لبریز از شجاعت است
قالیباف ابتدا بیان کرد: بدون شک هرکجا که تاریخ بوشهر را ورق بزنید این استان از دلاورخیزی، قناعت، صفا، صمیمیت، شجاعت و شهامت توأم با صبر و مقاومت لبریز است. این خطه همیشه خطه دلاورخیزی بوده و امیدوارم این مردم ولایت مدار در روزهای پیش رو، همانند همیشه تاریخ، لبیک دیگری به امام و رهبری بگویند و حماسه بزرگ سیاسی را رقم بزنند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: امیدوارم بتوانیم حماسه سیاسی را به گونه ای رقم بزنیم تا خون تازه‌ای به رگ‌های مدیریتی کشور وارد شود تا به پیشرفت برسیم و به نارسایی‌ها پایان دهیم.

دولت اجتماعی با رویکرد جهادی بنا می گذارم
قالیباف افزود: اگر تقدیر الهی و خواست شما این گونه باشد که در دولت آینده حضور داشته باشم، بنده به کمک همه اقشار مردم بلافاصله آماده خواهم شد تا حماسه اقتصادی را همانند حرکت جهادی و اقدام  منطبق بر عقلانیت و معنویت محقق کنم. از این رو یک دولت اجتماعی با رویکرد جهادی و برخواسته از آحاد مردم تشکیل خواهم داد.

وی افزود: باید با همان روحیه جهادی و با دولت اجتماعی برخواسته از متن مردم، کشاورزان، صنعتگران، کارگران، نخبگان، همه گروه ها و اقوام و همچنین همه کسانی که با سلایق مختلف دل در گرو خدمت به مردم و تضمین آینده کشور دارند، با کمک یکدیگر این حماسه اقتصادی را رقم بزنیم و به این مدیریت یکنواخت پایان دهیم.

امروز در یک تضاد قرار گرفته ایم
وی افزود: امروز در همین استان و تمامی کشور در یک تضاد قرار گرفته‌ایم. از یک طرف معتقدیم کشوری هستیم که منابع فراوانی دارد و از حیث نیروی انسانی نیز بسیار توانمند است، اما متأسفانه وقتی به حوزه های اقتصادی، اجتماعی و زندگی مردم مراجعه می کنیم شاهد مشکلاتی هستیم.

قالیباف گفت: با همه تلاش هایی که دیگران در گذشته انجام داده اند این مشکلات وجود دارد. البته ما در این شب عزیز به همه آن ها خداقوت می گوییم،  دست همه آن ها را می‌بوسیم و از همه آن ها تشکر می کنیم، اما با صدای رسا عرض می کنیم که تلاش های صادقانه آنها کفایت این مردم عظیم را نکرده و شرایط اقتصادی و فرهنگی امروز ما حاکی از عدم کفایت در کارهاست.

نیازمند یک مدیریت جدید هستیم
قالیباف یادآور شد: معتقدم برای برون رفت از مشکلات فعلی کشور، نیازمند یک مدیریت جدید هستیم و همچنین نیاز داریم تا مردم به صورت کاملا سازماندهی شده در صحنه حضور داشته و در تصمیم گیری ها ایفای نقش کنند. اگر این اتفاق نیفتد، شاهد همین وضعیت فعلی برای جوانان بیکار خواهیم بود.

نرخ بیکاری در کشور بالاتر از ۳۰ درصد است
فرمانده سابق نیروی انتظامی در سخنرانی خود در گلزار شهدای بوشهر تصریح کرد: درست است که نرخ بیکاری را ۱۴ الی ۱۵ درصد اعلام می کنند، اما واقعیت آن است که امروز نرخ بیکاری در قشر جوان ما بالاتر از ۳۰ درصد است. همچنین در کنار این مسائل، بحث تورم و گرانی وجود دارد.

درباره بوشهر مطالعات بسیاری کرده ام
قالیباف با بیان اینکه بخشی از برنامه های من استانی می باشد، عنوان کرد: درباره همین استان بوشهر بسیار مطالعه کرده‌ام و برنامه های استانی را با کمک نخبگان برای هر  استان تنظیم نموده ام. از این رو می دانم در حوزه مسائل رفاهی، درمانی، مسکن و غیره چه مشکلاتی وجود دارد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: می دانم که مردم این استان، امروز بر منابع عظیم نفت و گاز کشور زندگی می کنند؛ اما چیزی جز مشکلات مدیریتی، نبود یک رویکرد درست و نداشتن ساختار صحیح در ساختار نظام اداری نصیب شان نشده است.

وعده قالیباف به اهالی جنوب غرب کشور
او ادامه داد: بنده در یکی از برنامه های جدی خودم این وعده را به مردم دادم که اگر ما پهنه جنوب غرب ایران و استان هایی که در آن قرار دارند، در اولویت توسعه و پیشرفت قرار دهیم، معنی این حرف از جهت منطق علمی و کاری این است که کشور را ساخته ایم.از این رو در اولویت برنامه هایی که با کمک متخصصان و اندیشمندان هر استان تصویب شده، توسعه استان ها مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت: حتما یکی از برنامه های من تمرکز زدایی از تهران است تا اجازه دهیم ظرفیت های استانی برای استان خود تصمیم بگیرند.

کاملا در جریان مشکلات بوشهری ها هستم
قالیباف ادامه داد: حتی شما شاهدید که مردم این استان در حاشیه بزرگترین بندر دریایی که نعمت الهی در آن وجود دارد و امکان رزق حلال در بستر آب فراهم است، از عدالت برخوردار نیستند. بنده کاملاً در جریان مسائل موضوع مربوط به بنادر و مشکلات معیشت امروز مردم استان بوشهر هستم چرا که حداقل زندگی این مردم به صورت کوتاه مدت از دریا تأمین می شود و به صورت کامل نسبت به آن آگاهی دارم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: این موضوعات از مسائلی است که در همان ماه های اولیه قابل ساماندهی است، چرا که بنده از قبل با عزیزانی که در این بنادر زندگی می کردند آشنایی داشته ام.

انتقاد قالیباف از دوقطبی کردن بوشهر
وی با انتقاد از آنچه دو قطبی کردن استان بوشهر نامید، اظهار داشت: از یک سو بخش مدرن به همراه صنعت نفت و گاز وجود دارد و از دیگر سو بخش سنتی و کشاورزی در این استان مشغول است. با این وجود بخش کشاورزی غریب افتاده است. امکانات فراوانی در این استان وجود دارد که برای کل کشور نعمت است، اما مردم خود استان محروم هستند و این از عدالت و مدیریت صحیح به دور است.

به گفته وی، نباید با این همه امکانات شاهد باشیم که مردم این خطه حتی برای مسائل درمانی خود به تهران و شیراز مراجعه کنند.

رفتارهای سیاسی در حوزه مدیریت، مانع موفقت ما می باشد
قالیباف با بیان اینکه مشکاتی مثل مسکن، اوقات فراغت، اعتیاد و… با تجربه کاری در بخش های مختلف، تلاش می کنم آنها را مرتفع کنم، ادامه داد: زمانی که توفیق خدمت در نیروی انتظامی را داشتم و در روزهایی که در شهرداری تهران به مردم خدمت کردم، به این نکته آگاه بودم که با روحیه جهادی و مدیریت به دور از گرایش های سیاسی می توان به موفقیت رسید.

وی گفت: آن چه ما را از موفقیت باز داشته است رفتارهای سیاست زده در حوزه مدیریت است و باید به  این موضوع پایان دهیم.

به جوانان بوشهر قول می دهم…
وی تأکید کرد: به همه جوانان این استان و کشور قول می دهم همچنان  که سه دهه قبل این فرصت برای بنده به عنوان یک روستا زاده که از هیچ پشتوانه ای برخوردار نبودم فراهم شد تا به برکت انقلاب اسلامی امروز خود را در معرض رأی مردم برای قوه مجریه بگذارم، این امید را برای تمامی جوانان کشور زنده کنم تا همه آنها احساس کنند که اگر ظرفیتی دارند، فرصت مناسب در اختیارشان قرار بگیرد.

وی افزود: باید میدان را باز بگذاریم و جلوی رانت بازی، حزب گرایی و گروه گرایی را ببندیم تا هرکس بر اساس لیاقت، ظرفیت خود و میزان خدمت صادقانه به مردم، بتواند در هر جایگاهی در شهر، استان و کشور خود خدمت رسانی کند. این وعده بنده به همه شما عزیزان است.

حتی یک مورد خلف وعده نکرده ام
قالیباف تأکید کرد: از شما خواهش می کنم گذشته بنده را مطالعه کنید چرا که تاکنون هرکجا توفیق خدمت داشتم به کمک ارواح طیبه شهدا و همت شما جوانان وعده ای ندادم که نتوانسته باشم به آن عمل کنم. امروز جمعیت حدود  ١٢ میلیونی در تهران حضور دارد. آنها در طول هشت سال گذشته حرف ها و قول های من را شنیده اند اما حتی در یک مورد نیز خلف وعده نکرده ام.

وی اظهار داشت: روزی که توفیق خدمت در نیروی  انتظامی را داشتم همه مردم اقدامات ما را دیدند. سعی کردیم به آنچه که وظیفه داریم انجام دهیم، هر چند که شان مردم ما بیش از اینهاست.

قالیباف در پایان سخنرانی اش در بوشهر گفت: امروز نیز  با همان کارنامه به شما عرض می کنم که این ظرفیت را داریم تا بتوانیم ظرف دو سال آرامش و ثبات را در عرصه های مختلف مخصوصا در عرصه های اقتصادی که امروز کمر مردم را شکسته و به خانواده ها فشار آورده برگردانده و روح امید را به جامعه بازگردانیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ