علائم و نشانه های کم خونی + درمان خانگی

0

اکثر افراد کم‌ خونی را در طول زندگی خود تجربه می‌کنند اما ممکن است از آن آگاه نباشند.

کمبود آهن می‌تواند به دلایل مختلفی رخ دهد. اگرچه انواع مختلفی از کم‌ خونی داریم، اما رایج‌ ترین حالت کم‌ خونی به دلیل فقر آهن است. چنانچه آهن در بدن ما کم شود در ساخت هموگلوبین خون و در نتیجه اکسیژن‌ رسانی مناسب به بافت‌ ها اختلال ایجاد می‌شود.

علائم و نشانه های کم‌ خونی

مجله سلامت متخصص کم خونی در تهران غذاهایی برای کم خونی عوارض کم خونی علائم و نشانه های کم خونی چیست علائم کم خونی زبان سلامت بدن درمان کم خونی با میوه درمان کم خونی درمان خانگی کم خونی خواص کشمش حفظ سلامت بدن چه غذاهایی برای کم خونی خوبه پیشگیری از کم خونی بیماری کم خونی شدید بهترین مواد غذایی برای سلامت بدن

پوست و موهای خشک و آسیب‌پذیر از علائم کم‌خونی

از آنجا که پوست و مو در هنگام کمبود آهن اکسیژن کمتری از خون دریافت می‌کنند، می‌توانند خشک و آسیب‌پذیر شوند. باید بدانید، در موارد شدیدتر ریزش مو اتفاق می‌افتد.

پاهای بی‌ قرار

افراد مبتلا به کم‌خونی شانس بیشتری برای تجربه سندرم پای بی‌قرار دارند. این سندرم یک احساس نیاز شدید برای حرکت پاها هنگام استراحت است.

تورم و درد زبان و دهان

زبان دردناک، متورم یا بسیارصاف، همچنین ترک‌هایی در گوشه‌های دهان می‌تواند نشانه کم‌ خونی و فقرآهن باشد.

ناخن‌ های شکننده

ناخن‌های شکننده یا قاشقی شکل می‌توانند نشانگر کم‌خونی شدید باشد و باید برای درمان اقدام جدی کرد.

تپش قلب از نشانه‌ های کمبود آهن در بدن

در موارد کمبود آهن، قلب برای انتقال اکسیژن به بدن به‌ سختی کار می‌کند. این می‌تواند به ضربان قلب نامنظم یا سریع یا حتی سوفل، بزرگ شدن قلب یا نارسایی قلبی منجر شود.

درمان‌ خانگی کم‌ خونی

مجله سلامت متخصص کم خونی در تهران غذاهایی برای کم خونی عوارض کم خونی علائم و نشانه های کم خونی چیست علائم کم خونی زبان سلامت بدن درمان کم خونی با میوه درمان کم خونی درمان خانگی کم خونی خواص کشمش حفظ سلامت بدن چه غذاهایی برای کم خونی خوبه پیشگیری از کم خونی بیماری کم خونی شدید بهترین مواد غذایی برای سلامت بدن

سیب

حتما این جمله معروف را شنیده‌اید که “خوردن یک سیب در روز، شما را از پزشک دور می‌کند.” سیب غنی از آهن و مکمل‌های مختلف دیگر است. بنابراین، ۲ الی ۳ عدد سیب در روز می‌تواند نیاز ما به آهن را برای یک روز تأمین کند.

قابلمه‌ های آهنی

غذاهای خود را در قابلمه‌ های آهنی بصورت روزانه طبخ کنید، زیرا می‌ توانید با افزایش آهن در غذا، مشکل کمبود‌ آهن خود را برطرف کنید.

کشمش‌ سیاه، مویز

۸-۱۰ عدد از این کشمش‌ های سیاه را برای یک شب در آب خیس کرده و آن را در رژیم خود قرار دهید. بهتر است کشمش‌ ها اولین چیزی باشند که در صبح میل می‌کنید.

انجیر

انجیرها منبع خوبی از آهن هستند ؛ خوردن ۳-۴ عدد انجیر در روز می‌تواند بدن شما را از آهن غنی کند. انجیر‌ها را می‌توان پس از یک شب خیساندن، در روز مصرف نمود.

اسفناج

اسفناج، یک درمان عالی برای غلبه بر کم‌ خونی است. اگر این سبزی را با عسل مخلوط کنید، نتیجه مطلوب‌تری خواهید گرفت.

ماساژ

تمام بدن را با روغن‌ هایی، مانند خردل، زیتون و یا نارگیل، ماساژ دهید تا به افزایش گردش‌خون بدن کمک کند.

حمام آب‌ سرد

حمام آب‌سرد در روز به‌عنوان یک درمان مؤثر برای درمان کم‌ خونی می‌باشد.

حمام آفتاب

آفتاب‌گرفتن برای افرادی که تعداد گلبول‌های قرمز کمی دارند مفید است.

بادام

۶ الی ۷ عدد بادام را در آب برای یک شب خیس کنید و صبح روز بعد میل کنید.

دانه‌ کنجد

دو قاشق غذاخوری دانه‌ کنجد را برای ۳ ساعت در آب خیس کنید. سپس آن‌ها را مخلوط کنید تا خمیری از دانه‌های خیس‌شده بدست آید. نهایتا، یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. این معجون‌ جادویی را دو‌مرتبه در روز استفاده کنید.

منبع : مجله دلتا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ