آشنایی با بایر لورکوزن تیم جدید سردار آزمون

0

تیم فوتبال بایرلورکوزن چندم جدول است؟

باشگاه فوتبال بایر لورکوزن (به آلمانی: TSV Bayer 04 Leverkusen Fußball) باشگاه فوتبال آلمانی است که در لورکوزن یکی از شهرهای ایالت نوردراین-وستفالن قرار دارد. هم اکنون با بایرلورکوزن ۵۲ امتیاز تیم ۶ ام بوندسلیگا است.

این باشگاه ورزشی به علاوه فوتبال در رشته‌های ژیمناستیک، بسکتبال، دو و میدانی و… فعالیت دارد.

بایر لورکوزن در اول ژوئیه ۱۹۰۴ توسط فردریش بایر تأسیس شد. عمده شهرت این باشگاه در رشته فوتبال بوده‌است.

سردار آزمون در کدام تیم است سردار آزمون بایر لورکوزن بازیکنان بایر لورکوزن

تاریخچه بایر لورکوزن Bayer 04 Leverkusen

این شهرت از زمانی آغاز شد که این تیم در سال ۱۹۸۸ به فینال جام یوفا رسید و توانست اسپانیول را شکست دهد. در سال‌های دهه ۹۰ آنها همواره در سایه دو رقیب اصلی خود یعنی بایرن مونیخ و بوروسیا دورتموند بودند. حرکت رو به رشد آنها ادامه داشت تا اینکه در فصل ۰۲–۲۰۰۱ به فینال جام باشگاه‌های اروپا رسیدند. در فینال مغلوب رئال مادرید شدند، اما خود را به عنوان یک قدرت در فوتبال آلمان و اروپا مطرح نمودند. پس از آن، لورکوزن در یک مسیر نزولی قرارگرفت و با خروج میشاییل بالاک و زی روبرتو این روند تشدید شد.

لورکوزن

نِوِرکوزن لقبی روزنامه‌ای است که با توجه به نایب قهرمانی‌های این تیم در نظر گرفته شده‌است. به خصوص در سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۲ در دوران حضور میشائل بالاک در این تیم که آن‌ها ۲ نایب قهرمانی در بوندس‌لیگا (فصول ۲۰۰۰–۱۹۹۹ و ۲۰۰۲–۲۰۰۱)، ۱ نایب قهرمانی در جام حذفی آلمان (فصل ۲۰۰۲–۲۰۰۱) و ۱ نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا (۲۰۰۲–۲۰۰۱) را بدست آوردند.

این باشگاه در فصل ۲۰۰۲–۲۰۰۱ با سرمربی‌گری کلاوس تاپ‌مولر در حالی‌که می‌توانست موفق به کسب «سه گانهٔ قهرمانی» شود، در هر سه مسابقات (بوندس‌لیگا، جام حذفی آلمان و لیگ قهرمانان اروپا) نایب قهرمان شد.

سرمربی بایرلورکوزن کیست

باشگاه بایرلورکوزن با قراردادی سه ساله، جرار سیوانه کاسترو را به عنوان سرمربی جدید این تیم استخدام کرد. سیوانه ۴۲ ساله در پایان فصل جاری سکان هدایت لورکوزن را از هانس ولف سرمربی موقت پس از اخراج پیتر بوش، تحویل خواهد گرفت.

سیوانه اهل سوئیس است و سابقه بازی در تیم زیر ۲۱ سال این کشور و مربیگری در تیم یانگ بویز سوئیس از تابستان سال ۲۰۱۸ تا کنون را دارد. او با این تیم به اولین سرمربی تبدیل شد که سه سال پیاپی فاتح سوپرلیگ سوئیس می‌شود.

تیم او در مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ اروپای فصل جاری موفق شد بایرلورکوزن را با نتیجه ۶ بر ۳ در مجموع دو بازی رفت و برگشت شکست دهد.

لورکوزن با قرار گرفتن در رده ششم بوندسلیگا، فصل آینده هم در رقابت‌های لیگ اروپا حضور خواهد داشت.

سردار آزمون در مسیر انتقال به بوندسلیگا

نام سردار آزمون در نقل و انتقالات تابستان ۲۰۲۱ در رابطه با آاس رم و بایرلورکوزن مطرح شده است. به نظر می رسد ستاره ایرانی زنیت، انتخاب خود را انجام داده و راهی بوندسلیگا می شود.

طبق ادعای توتومرکاتو وب؛ با وجود علاقه مندی مورینیو به آزمون، این بازیکن راهی ایتالیا نمی شود چراکه ترکیب خط حمله جالوروسی با وجود ژکو و مایورال کامل است. رم برای جذب آزمون ابتدا باید یکی از مهاجمان خود را از ترکیب خارج کند که آسان نخواهد بود. در این میان سردار آزمون انتخابش را انجام داده و آینده خود را در بایرلورکوزن می بیند. بنابراین رمی ها دیگر برنامه ای برای دنبال کردن مهاجم ایرانی زنیت ندارند. آزمون موافقت خود برای انتقال به بوندسلیگا را اعلام کرده و حالا بایرلورکوزن باید با زنیت به توافق برسد. باشگاه شهر سن پترزبورگ برای فروش این بازیکن مبلغ ۲۰ میلیون یورو درخواست کرده است.

گفتنی است به نقل از نیکولو اسکیرا؛ زنیت برای جانشینی سردار آزمون به دنبال جیووانی سیمئونه مهاجم کالیاری است.

ترکیب بازیکنان بایر لورکوزن

شماره پست بازیکن
۱ دروازه‌بان لوکاس هرادکی
۳ مدافع پاناگیوتیس رستوس
۴ مدافع جاناتان تاه
۵ مدافع سون بندر
۶ مدافع الکساندر دراگوویچ
۷ مهاجم پائولینیو
۸ هافبک لارس بندر (کاپیتان)
۹ مهاجم لئون بیلی
۱۰ مهاجم یولیان برانت
۱۱ مهاجم ایساک کیسه تلین
۱۳ پابلو دیبالا
۱۵ هافبک یولیان باومگارتلینگر
۱۶ مدافع تین یدوای
۱۷ مهاجم جوئل پایانپالو
۱۸ مدافع وندل
۲۰ هافبک چارلز آرانگیز
۲۱ هافبک دومنیک کور
۲۳ مدافع میچل وایزر
۲۴ دروازه‌بان تورستن کیشبام
۲۸ دروازه‌بان رمضان اوزکان
۳۰ هافبک سم شرک
۳۱ مهاجم کوین فولاند
۳۵ هافبک ادرین استنیلویچ
۳۸ هافبک کریم بلعربی

بازیکنان ایرانی در تیم بایر لورکوزن

  • مهدی پاشازاده
  • علی موسوی
  • داریوش یزدانی
  • حمید دانش

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ