چرا رئال مادرید با توافق لالیگا و CVC مخالف است؟

0

رئال مادرید نیوز : رئال مادرید با قرارداد لالیگا و شرکت سی وی سی مخالف است. بر اساس این قرارداد قرار بود که باشگاه های لالیگا ۲۴۶۰ میلیون یورو دریافت کنند و این مبلغ را در مدت ۴۰ سال بدون هیچ سودی برگردانند.

رئال مادرید که از مفاد قرارداد اطلاع نداشته در حال حاضر از شدیدترین مخالفان آن است چرا که حس می کند که شرکت های دیگری به جز CVC بوده اند که می توانستند شرایط بسیار بهتری  را ارائه بدهند و از سویی این قرارداد را به خاطر این که شرکت CVC تا مدت ۵۰ سال بخشی از درآمدهای پخش تلویزیونی لالیگا را در اختیار می گیرد، یک فریب و یک کلاهبرداری می دانند. به همین خاطر است که رئال می خواهد علیه لالیگا اقدام کند.

توافق میان CVC و لالیگا به این شکل است که ۲۶۶۷ میلیون یورو پرداخته می شود که ۲۴۶۰ میلیون یورو از این مبلغ در اختیار باشگاه ها قرار می گیرد. در ازایش شرکت سی وی سی ۱۱ درصد از درآمدهای لالیگا به جز حق پخش (اسپانسرها، مجوزها، تکنولوژی) و ۱۰.۹۵ درصد از درآمدهای پخش تلویزیونی در ۵۰ سال آینده را تصاحب می کند. رئال مادرید تحقیقات گسترده ای در مورد پیشرفت پخش تلویزیونی و درآمدزایی هایش داشته است. رئال حس می کند که با ادامه روند درآمدزایی کنونی، در پنجاه سال آینده سالانه ۱۸۰۰ میلیون یورو درآمد حق پخش تلویزیونی هب باشگاه ها می رسد که بدین ترتیب شرکت سی وی سی می تواند ۹۸۵۵ میلیون یورو در پنجاه سال درآمدزایی کند. اگر این رشد دو درصد باشد این مبلغ به ۱۶۶۷۱ میلیون یورو می رسد و اگر ده درصد رشد داشته باشد به ۲۲۹.۴۰۶ میلیون یورو خواهد رسید. البته اگر به طور مثال درآمد لالیگا از پخش تلویزیونی ۳۰ درصد رشد کند، درآمد سی وی سی به ۶۹۸۵ میلیون یورو می رسد. در حقیقت در هر صورت شرکت سی وی سی از این قرارداد به شدت سود می کند در حالی که لالیگا متضرر می شود.

پروژه ارائه شده برای سوپرلیگ بودجه ای مشابه سی وی سی داشت و کاملا مشخص بود که سرمایه گذار به سود خوبی می رسد. رئال مادرید به همین خاطر معتقد است که لالیگا می توانست قراردادهای بسیار بهتری نسبت به سی وی سی ببندد و به طور مثال پیشنهادهایی به مبلغ هفت میلیارد یورو برای شرایط مشابه وجود داشته است. از سویی لالیگا بر اساس قانون می تواند فقط به مدت سه تا پنج سال حق پخش تلویزیونی را بفروشد. رئال معتقد است که سی وی سی امیدوار است که با این قرارداد سالی ۲۰ درصد سود دریافت کند در حالی که نرخ سود بانکی برای چنین قراردادهایی دو درصد است. از سویی در همین فصل لیگ ایتالیا با پیشنهاد سی وی سی خالفت کرده است چرا که در آن جا حق رای گیری با باشگاه های لیگ ایتالیاست و آنها این پیشنهاد را ناکافی می دانستند. از سویی باشگاه های لیگ دسته دو در صورتی که در سالهای آینده به لالیگا برسند با چنین قراردادی به شدت متضرر خواهند شد چون از بقیه باشگاه ها عقب هستند./

در ساعات اخیر پرز شخصا در مورد مفاد قرارداد با خاویر دی هایمه مدیر اجرایی شرکت سرمایه گذاری سی وی سی صحبت کرده است که البته این دو رابطه خوبی با هم دارند. دی هایمه سعی کرد که در مورد مزایای قرارداد به پرز بگوید اما نتوانست او را راضی کند. پرز در این صحبت ها از این که از قبل در مورد قراردادی که از نظرش به ضرر باشگاه هاست به او اطلاع داده نشده، ابراز دلخوری کرد و به همین خاطر رئال در بیانیه خود شرکت سی وی سی را یک شرکت “فرصت طلب” خواند که می خواهد از شرایط بحرانی باشگاه ها به خاطر کرونا سوء استفاده کند.

رئال مادرید از سویی درک نمی کند که چرا لالیگا مفاد قرارداد با سی وی سی را عمومی نمی کند. در حقیقت نمایندگان رئال در مدتی محدود توانسته اند قرارداد را در مقر لالیگا بررسی کنند و کپی قرارداد در اختیارشان قرار نگرفته است. رئال به همین خاطر در بیانیه خود به این نکته که اجازه بررسی قرارداد به آنها داده نشد، اشاره کرده است.

بارسلونا نیز پس از بررسی قرارداد از رئال مادرید در این ماجرا حمایت کرد و در حقیقت مخالفت آنها با قرارداد سی وی سی یکی از دلایل اصلی جدایی مسی بود چرا که نتوانستند از نظر مالی پول خرید بازیکن آرژانتینی را تامین کنند.

ساعت بازی رئال مادرید امشب اخبار رئال مادرید

چرا رئال مادرید با توافق لالیگا و CVC مخالف است؟

منبع : مرجع خبری رئال مادرید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ