رئیسی یارانه شهریور ۱۴۰۰ را افزایش می دهد؟

0

یارانه شهریور ۱۴۰۰ چقدر است؟

یارانه ای که سال ۸۹ توسط احمدی نژاد طراحی شده دولت های روحانی تغییری در آن ایجاد نکرد و حالا دولت رئیسی باید برای افزایش آن تصمیم بگیرید.

ابراهیم رئیسی وعده داده که برای کاهش هزینه خانواده‌ها کارت اعتباری معیشت صادر می‌شود. بر این اساس به‌ازای هر یک از اعضای خانوار در سه دهک اول ۲۰۰ هزار تومان و دو دهک بعدی ۱۵۰ هزار تومان اعتبار ماهانه قرض‌الحسنه با کارمزد دو درصد تخصیص یابد.

یعنی یک خانواده پنج نفره در دهک‌های اول، دوم و سوم از آذر علاوه بر یارانه نقدی و معیشتی، کارت اعتباری به مبلغ یک میلیون تومان دریافت می‌کند.

این خانواده در آذر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی بنزین، ۲۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان یارانه نقدی و یک میلیون تومان کارت اعتباری دریافت می‌کند، در مجموع یک میلیون و ۴۳۲ هزار تومان.

حالا اگر این خانواده در دهک سوم و چهارم باشد، ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی بنزین، ۲۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان و ۷۵۰ هزار تومان کارت اعتباری دریافت می‌کنند.

این پنج دهک در واقع همان ۶۰ میلیون نفری هستند که هر دو یارانه معیشتی و نقدی را دریافت می‌کنند، با عملی شدن وعده ابراهیم رئیسی یارانه این ۶۰ میلیون نفر بیش از سه برابر می‌شود و از ۴۳۲ هزار تومان به یک میلیون و ۴۳۲ هزار تومان می‌رسد.

افزایش یارانه شهریور ۱۴۰۰؟

نخستین یارانه نقدی دولت ابراهیم رئیسی واریز شد. مبلغ یارانه واریزی همان ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی بود که از سال ۸۹ تاکنون به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

اما با توجه به وعده افزایش یارانه‌ها در دولت جدید، یارانه شهریور ماه چقدر است و آیا قرار است تغییر کند؟  مساله حذف برخی از دهک‌های درآمدی از لیست یارانه‌بگیران مدت‌هاست که مطرح است. اما مساله افزایش یارانه نقدی حداقل در دولت روحانی راه به جایی نبرد. اما حالا با روی کار آمدن دولت رئیسی این سوال پیش آمده که آیا یارانه‌ نقدی افزایش می‌یابد؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ