خواص سیر و تاثیر عالی آن بر ویروس کرونا

0

سیر یک ماده‌ غذایی بسیار مفید است که قرن‌ هاست از آن به دلیل خواص درمانی که دارد استفاده می‌شود.

این ماده‌ غذایی را به غذاهای مختلف اضافه می‌کنند. سیر نه تنها برای سلامتی بدن فواید زیادی دارد، بلکه سلامت پوست و مو را هم بهبود می‌بخشد.

ویروس کرونا مبتلایان به کرونا کرونا در تهران کرونا در ایران عمده ترین خواص سیر سلامت نیوز دوران کرونا خوراکی مفید برای پیشگیری از کرونا خواص سیر برای پوست تغذیه سالم در دوران کرونا تغذیه در دوران کرونا پیشگیری از کرونا اخبار کرونا ویروس

ممکن است سیستم ایمنی بدن را تقویت کند

سیر حاوی ترکیباتی است که به‌ طور طبیعی آنتی‌ اکسیدان هستند. آنتی‌ اکسیدان‌ ها سموم را از بدن خارج می‌کنند و استرس اکسیداتیو را کاهش می‌دهند که این موضوع در جلوگیری از ابتلا به بیماری‌‌ های مختلف مفید است‌. محققان همچنین به این نتیجه رسیده‌اند که سیر به افزایش انواع سلول‌ های سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. بنابراین سیر برای پیشگیری از ویروس کرونا بسیار موثر است.

طرز استفاده

هر روز یک تا دو حبه سیر خام بخورید تا سیستم ایمنی بدن شما تقویت شود.

ممکن است خطر بیماری‌ های قلبی و عروقی را کاهش دهد

محققان به این نتیجه رسیده‌اند که سیر می‌تواند تقریبا از تمام بیماری‌ های قلبی و عروقی پیشگیری کند. این ماده‌ غذایی از طریق کاهش سطح کلسترول بد، لیپید و تری‌گلیسیرید سرم، همچنین افزایش فعالیت آنتی‌ اکسیدانی به جلوگیری از بیماری‌ های قلبی و عروقی کمک می‌کند.

طرز استفاده

یک حبه سیر خام را صبح بخورید تا بیماری‌ های قلبی و عروقی را از خود دور نگه دارید.

به کاهش عفونت‌ های مخمری کمک می‌ کند

عفونت‌ های مخمری آزاردهنده و خجالت‌ آور هستند. سیر یک داروی طبیعی برای عفونت‌ های مخمری به شمار می‌رود. دانشمندان به این نتیجه رسیدند که عصاره‌ سیر تازه در مبارزه‌ با عفونت‌ های قارچی کاندیدا به‌شدت مؤثر است. محققان در یک مطالعه‌ دیگر متوجه شدند که سیر به درمان واژینیت کاندیدایی کمک کرد.

طرز استفاده

هر روز دو تا سه حبه سیر خام بخورید. دقت کنید، از سیر خام استفاده‌ موضعی نکنید.

ممکن است به کاهش وزن کمک کند

یکی دیگر از خواص سیر برای سلامتی کمک به کاهش وزن است. اگر می‌خواهید وزن خود را کم کنید، باید سیر بخورید. سیر ترموژنزیس را افزایش و کلسترول بد را کاهش می‌دهد و از این طریق در کاهش وزن مفید است.

طرز استفاده

برای کاهش وزن در روز سه تا چهار حبه سیر خام بخورید.

می‌ تواند به درمان آسم و سرماخوردگی کمک کند

قرن‌ هاست که از سیر برای درمان آسم و سرماخوردگی استفاده می‌شود. اگر روغن سیر را اطراف بینی، گلو و ریه‌ها ماساژ دهید، گرفتگی سینه‌ شما برطرف می‌شود.

طرز استفاده

برای درمان سرماخوردگی روغن سیر را گرم کنید و آن را روی بدن خود ماساژ دهید. می‌توانید برای درمان سرماخوردگی و آسم، دو تا سه حبه سیر خام بخورید. حتما قبل از مصرف سیر با پزشک مشورت کنید.

ممکن است از ریزش مو جلوگیری کند

ریزش مو یک مشکل رایج در میان خانم‌ها و آقایان است. آلودگی هوا، آب ناخالص، عادت‌ های غذایی بد، استرس و… همگی می‌ توانند علت این مشکل باشند. دانشمندان باور دارند که ژل موی سیر و بتامتازون والرات می‌تواند از ریزش مو جلوگیری کند‌.

طرز استفاده

یک حبه سیر خام را با اسموتی اسفناج بخورید. همچنین می‌توانید به ماهی مقدار زیادی سیر اضافه کنید تا جلوی ریزش مو گرفته شود.

منبع : مجله دلتا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ