کریس رونالدو چند سال دارد؟ اهل کجاست؟

0

کریستیانو رونالدو دوس سانتوس آویرو متولد ۵ فوریه ۱۹۸۵ در فونچال و ۳۶ سال سن دارد و کوچک‌ترین فرزند خوزه دینیس آویرو و ماریا دولورس دوس سانتوس آویرو است. او برادری به‌نام هوگو و دو خواهر به‌نام‌های آلما و لیلیانا کاتیا دارد. پدرش نام رونالدو را از روی نام رونالد ریگان رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا برگرفته‌است.

فونچال کجاست

شهر فونچال (Funchal) در جزایر مادیرا و در کشور پرتغال واقع شده‌است. جمعیت این شهر ۱۰۰٬۵۲۶ نفر است. در تاریخ ۲۱ اوت ۱۵۰۸ به عنوان شهر شناخته شد.

کریستیانو رونالدو زندگینامه کریس رونالدو بیوگرافی کریستیانو رونالدو اینستاگرام کریس رونالدو

رونالدو برای نخستین بار در هشت‌سالگی برای آندورینها توپ‌زد؛ باشگاهی که پدرش مدیر تدارکات آن بوده‌است. در سال ۱۹۹۵، در ده‌سالگی به باشگاه ناسیونال مادیرا پیوست و موفق به کسب عنوان قهرمانی لیگ جوانان شد. پس از آن با اسپورتینگ لیسبون قرارداد امضا کرد. هیچ اطلاعات دقیقی از مبلغ قرارداد او با اسپورتینگ در دست رهبران باشگاه و عموم مردم نیست.

او در سال ۲۰۰۹ با انتقال ۸۵ میلیون پوندی‌اش (۹۴ میلیون یورو، ۱۳۱٫۶ میلیون دلار) از منچستر یونایتد به رئال مادرید، به گران‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان تبدیل شد. رکوردی که بر اساس گزارش‌های منتشرشده، با انتقال ۱۰۰ میلیون یورویی گرت بیل از تاتنهام به رئال مادرید در سال ۲۰۱۳، شکسته شد. با حقوق سالیانه ۲۱ میلیون یورو پس از لیونل مسی و نِیمار، دارای بالاترین درآمد بین بازیکنان فوتبال جهان است. در حال حاضر، برخی وی را بهترین بازیکن فوتبال در جهان و یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال می‌دانند.

قد و وزن کریستیانو رونالدو

قد رونالدو ۱۸۷ سانتی متر و وزن او ۸۳ کیلوگرم می باشد.

Height 1.87 m, Weight 83 kg

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ