آرام کردن گریه نوزاد

0

آرام کردن گریه نوزاد

والدین خسته از تلاش‌های بی نتیجه برای آرام کردن فرزندان و وادار کردن آن‌ها به ترک گریه کار‌های زیادی اعم از دادن پستانک و آواز خواندن برای تحقق آن انجام می‌دهند، اما فایده‌ای ندارد.

مجله سلامت خواباندن نوزاد ارام کردن نوزاد بیقرار

اکنون یک مطالعه ادعا کرده که “دستور العملی” بسیار ساده برای آرام کردن گریه نوزاد وجود دارد. محققان مرکز علوم مغز RIKEN در ژاپن می‌گویند برای اینکه گریه نوزاد را آرام کنید او را به مدت ۵ دقیقه بغل کرده و راه بروید، سپس و قبل از آنکه نوزاد را بخوابانید به مدت ۸ دقیقه بغل کرده و بنشینید.

کومی کورودا نویسنده این مطالعه می‌گوید: ما برای درک رفتار کودک به علم و آگاهی در این خصوص نیاز داریم، زیرا آن‌ها پیچیده‌تر و متنوع‌تر از آن چیزی هستند که ما فکر می‌کنیم. ”

در این مطالعه، محققان تصمیم گرفتند راه حلی برای گریه شبانه نوزادان بیابند. بسیاری از والدین از گریه نوزادان در شب رنج می‌برند. این مشکل بزرگی است، به ویژه برای والدین بی تجربه که می‌تواند منجر به استرس آنها و حتی بدرفتاری با نوزاد شود.

بسیاری از پستانداران، یک واکنش ذاتی به گریه دارند که «پاسخ جابه جایی» نامیده می‌شود. به عنوان مثال، موش ها، سگ‌ها و میمون‌ها نوزادان خردسال خود را برداشته و شروع به راه رفتن می‌کنند که باعث خوابیدن نوزاد می‌شود. محققان فرض کرده اند که پاسخ جابه جایی ممکن است به آرام کردن نوزادان انسان نیز کمک کند.

برای آزمایش این موضوع، ۲۱ نوزادی که در چهار وضعیت متفاوت بودند، مورد مقایسه قرار گرفتند. نوزادانی که در بغل مادرانشان به صورت ایستاده خوابیده بودند، نوزادانی که در بغل مادرانشان نشسته بودند، نوزادانی که روی تخت کودک خوابانده شده بودند و نوزادانی که داخل گهواره بودند.

مشاهدات نشان داد هنگامی که مادر نوزاد را بغل کرده و راه می‌رود، کودک در حال گریه آرام شده و ضربان قلب او در عرض ۳۰ ثانیه کاهش یافت. هنگامی که نوزاد در گهواره بود نیز تاثیر مشابهی ملاحظه شد، اما وقتی مادر در حالت نشسته نوزاد را بغل کرده یا او را روی تخت کودک خوابانده، نوزاد آرام نشد.

این نشان می‌دهد که انتقال نوزاد در حالت گریه به تنهایی برای آرام کردن اوکافی نیست و برای فعال کردن «پاسخ جابه جایی» تکان دادن نیز لازم است.

به طور خاص، محققان دریافتند زمانی که در آغوش گرفتن و راه رفتن به مدت ۵ دقیقه ادامه داشته باشد، این تاثیر آشکارتر می‌شود؛ به گونه‌ای که طی آن همه نوزادان آرام شدند و نیمی از آن‌ها به خواب رفتند و هنگامی که مادران سعی کردند نوزادان خود را بخوابانند، بیش از یک سوم آن‌ها در عرض ۲۰ ثانیه از خواب بیدار شدند.

کورودا گفت: “حتی به عنوان مادر چهار فرزند، از دیدن این نتیجه بسیار شگفت زده شدم. ” فکر می‌کردم کودکی که در حالت خواب ناگهان بیدار می‌شود، به نحوه خواباندن او مربوط باشد، اما تجربه ما این فرضیات کلی را تایید نکرده است.»

این تیم امیدوار است که این روش راه حلی فوری برای آرام کردن گریه نوزاد ارائه دهد، اگرچه مطمئن نیستند که آیا این روش وضعیت خواب نوزاد را در طولانی مدت بهبود می‌بخشد یا خیر.

منبع : باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ