امامزاده فیلم زندانی ها کجاست؟ +عکس

0

لوکیشن فیلم زندانی ها کجاست

فیلم سینمایی «زندانی ها» به کارگردانی و تهیه کنندگی مسعود ده نمکی از دوم تیرماه ۱۳۹۷ ، در زندان قصر تهران کلید خورد و کار خود را با حضور بازیگرانی چون هدایت هاشمی، برزو ارجمند٬ بهنام تشکر، هومن برق نورد، بهاره افشاری، بهنوش بختیاری، اصغر نقی زاده، رسول نجفیان، امیر نوری آغاز کرد.

لوکیشن فیلم ها فیلم زندانی ها فیلم جدید مسعود ده نمکی بازیگران فیلم زندانی ها

با ضبط سکانس‌های پایانی فیلم زندانی‌ها در منطقه کن و سپس مسجد جمکران٬ فیلمبرداری جدیدترین ساخته ده‌نمکی به پایان رسید.

با پایان فیلمبرداری٬ تدوین فیلم توسط خشایار موحدیان آغاز شد.

خلاصه داستان زندانی ها

قصه با داستان دختری با بازی بهاره افشاری آغاز می‌شود که برادرش در زندان است و او کاست‌های نوار قرآن را برای او به زندان می‌برد تا با حفظ جزء‌های قرآن از دوره محکومیتش کاسته شود. در این میان هدایت هاشمی که نقش شخصیت اصلی داستان را برعهده دارد در قالب یک دانشجوی دکترای الهیات با برادر او آشنا می‌شود و برای تحقیقات بر روی پایان‌نامه‌اش با موضوع تأثیر معنویات بر زندانی‌ها تصمیم می‌گیرد که دو زندانی با بازی بهنام تشکر و هومن برق نورد را با سند منزلش برای مدتی آزاد کند. فارغ از اینکه این دو زندانی قصد دارند او را فریب دهند و گنجی را در نزدیکی یک امامزاده سرقت کنند.

شخصیت اصلی این داستان ارادت ویژه‌ای به امام عصر(عج) دارد و نذر کرده تا ۴۰ هفته بدون وقفه به مسجد جمکران برود و او به دلیل اعتقاداتش مورد تمسخر این دو زندانی قرار می‌گیرد و به او می‌گویند اگر کسی که سی و نه هفته را به دیدارش رفته‌ای برایت ارزش قائل باشد، حتماً آرزویت اجابت خواهد شد و او به دلیل حادثه‌ای که در هنگام کشف گنج برای زندانی‌ها رخ می‌دهد، از ادامه سفر در هفته چهلم بازمی‌ماند و به محل حادثه می‌رود تا زندانی‌ها را نجات دهد و در نهایت گویی فردی او را از مرگ نجات می‌دهد…

در مورد سبک بازی بازیگران این فیلم باید گفت که بهنام تشکر و هومن برق‌نورد به عنوان زوج کلیشه آن هم از نوع کلیشه‌های بی‌معنایی که در تلویزیون هم رایج شده‌اند در این فیلم هم حضور دارند. در مجموع استعداد عجیب این دو بازیگر برای فرورفتن در کلیشه‌ها و استعداد خاص مسعود ده‌نمکی در کلیشه‌پروری باعث شده است تا مخاطب شگفت‌زده فیلم را تماشا کند. به سادگی می‌توان گفت که زندانی‌ها اثری در حد و اندازه فیلم سینمایی نیست و با شوخی‌های سطحی و بازی‌های اغراق‌شده سعی در بیان مفهومی عمیق دارد.

لوکیشن فیلم ها فیلم زندانی ها فیلم جدید مسعود ده نمکی بازیگران فیلم زندانی ها

مسعود ده‌نمکی در یک برنامه تلویزیونی بیان کرده است که این فیلم را در ۱۶ روز ساخته است. نگاهی به معیارهای سینمایی که بماند، اما در فیلم‌های ایرانی هم زمانی مشخص صرف پروسه تولید می‌شود و صد البته اگر این فیلم درصدد تبیین مفهومی مانند انتظار باشد، قطعاً باید اقدامات کارشناسی و تحقیقات مناسب در این زمینه انجام شود. جای تعجب است که مسئولان مؤسسه اوج هم فقط هزینه‌ را می‌پردازند و مطالبه مطلوبی حداقل در زمینه این اثر ندارند و با این اوصاف نمی‌توان از وزارت ارشاد برای مجوز ندادن به چنین آثاری انتظار داشت.

این فیلم در ۵ هفته گذشته از زمان اکرانش در ۱۱۹ حدود هفته‌ای ۶۵۰ میلیون فروش داشته است و در کل حدود ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون فروش رفته است.

دیگر عوامل این فیلم سینمایی به این شرح معرفی شدند: علیرضا نجف زاده، مدیر تولید : امیر ابراهیمی، برنامه ریز و دستیار اول کارگردان : امید جزینی، مدیر فیلم برداری : فرشاد گل سفیدی، طراح صحنه و لباس : بهزاد جعفری، طراح گریم : شهرام خلج، صدابردار : فرشید احمدی، مدیر تدارکات : جواد قاسمی، تدوین : خشایار موحدیان، جلوه های ویژه ی میدانی : ایمان کرمیان،جلوه های ویژه ی بصری : سعید خلیلی و عکاس : حسن شجاعی.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ