لوکیشن فیلم جهان با من برقص کجاست

0

محل فیلمبرداری و لوکیشن فیلم جهان با من برقص کجاست

جهان با من برقص فیلمی به کارگردانی سروش صحت، نویسندگی سروش صحت، ایمان صفایی و تهیه‌کنندگی محمدرضا تخت‌کشیان محصول سال ۱۳۹۷ است.

در فیلم جهان با من برقص جهانگیر شخصیت اصلی داستان، بعد از جدایی از همسرش به خلوت خود پناه می‌برد. خلوتگاه جهانگیر خانه‌ای است روستایی و قدیمی که قرار است با نزدیکی به طبیعت در آن آرامش پیدا کند.

لوکیشن فیلم ها فیلم جهان با من برقص

یکی از سبک‌هایی که در دکوراسیون می‌توان آن را نزدیک و همگام با طبیعت توصیف کرد سبک روستیک یا روستایی است. در سبک روستیک فضا طراحی شده ساده و دلنشین است. تاثیر گذاری سبک روستیک به دلیل انتخاب مواد و مصالحی طبیعی مانند آجر، سنگ‌ و چوب‌های طبیعی یا بازتاب طبیعیت در فضای داخلی خانه است.

در ابتدا شاید این طور به نظر برسد که فیلم داستان مهمی برای تعریف ندارد، جلو نمی رود و از خرده روایت ها تشکیل شده، اما در پایان فیلم متوجه می شویم قصه ی اصلی که مربوط به شخصیت و تنهایی جهانگیر در ماه های قبل از مرگ است، پا به پای این خرده روایت ها جلو رفته و آرام آرام به ثمر رسیده است. شخصیت جهانگیر دیگر همان فردی نیست که در شروع فیلم بود و این نشان از قصه پردازی درست نویسندگان دارد. در کنار قصه پردازی درست، دیالوگ های خوب فیلم، شوخی ها و طنزِ به اندازه و به جای فیلم، فیلمنامه جهان با من برقص را به کمال رسانده است.

لوکیشن فیلم ها فیلم جهان با من برقص

روستای محل فیلمبرداری فیلم جهان با من برقص

صحت شاید دست روی موضوعی تاریک یعنی مرگ گذاشته باشد، اما با انتخابِ لوکشین فیلم، از بارِ سنگین مرگ کاسته است. مرگ در اتاقی کوچک در شهری شلوغ قطعا سخت تر به نظر می آید تا مرگ در ماسالِ گیلان و در باغ و خانه ای بزرگ و سبز. انتخاب خانه در دشتی سبز، انتخاب هوشمندانه ای به عنوان جایی برای مرگ است.

لوکیشن فیلم ها فیلم جهان با من برقص

سبزی محیط و فضای زیبایی که خانه و اطرافش دارد، کوچه باغی که جهان و دخترش در آن قدم می زنند و دریا و ساحل، همه و همه از بار سنگین مرگ کم می کند و حتی از بار سنگین غم آدم هایی که می دانند بهترین دوست شان خواهد مُرد. ذاتِ لوکیشن (خانه جهانگیر) است که باعث می شود بعضی از شخصیت های فیلم کمی سرخوش تر به نظر برسند و یادشان برود برای چه به شمال آمده اند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ