وام یک میلیاردی خرید مسکن جوانان + شرایط دریافت

0

سقف وام مسکن جوانان افزایش یافته و به یک میلیارد تومان رسیده است. یعنی اگر شما همین امروز برای فرزند خود حساب پس‌انداز مسکن جوانان باز کنید، سال ۱۴۱۵ می‌توانید یک میلیارد تومان وام خرید مسکن بگیرید. اگرچه مشخص نیست آن زمان با این مبلغ چند متر خانه بتوان خرید. اما شرایط دریافت وام مسکن جوانان چیست؟

وام مسکن جوانان وام مسکن 1400 وام مسکن 1 میلیاردی وام مسکن مسکن شرایط وام مسکن جوانان شرایط دریافت وام انواع وام مسکن اخبار روزنامه های اقتصادی اخبار اقتصادی

مدیر عامل بانک مسکن دیروز اعلام کرد که سقف وام خرید مسکن جوانان به یک میلیارد تومان رسیده و شورای پول و اعتبار هم با آن موافقت کرده است.

البته این به این معنا نیست که این وام اکنون پرداخت می‌شود. بلکه به این معناست که اگر فردی همین امروز حساب بانک مسکن جوانان را افتتاح کند، سال ۱۴۱۵ می‌تواند یک میلیارد تومان وام خرید مسکن دریافت کند.

شرایط دریافت وام مسکن جوانان چیست؟

وام مسکن جوانان وامی است که مدت انتظار دریافت آن بین پنج تا ۱۵ سال است. یعنی متقاضیان در یک دوره ۱۵ ساله می‌توانند از این وام استفاده کنند.

وام مسکن جوانان وام مسکن 1400 وام مسکن 1 میلیاردی وام مسکن مسکن شرایط وام مسکن جوانان شرایط دریافت وام انواع وام مسکن اخبار روزنامه های اقتصادی اخبار اقتصادی

بر این اساس افراد متقاضی باید در بانک مسکن حساب وام مسکن جوانان افتتاح کنند و ماهانه حداقل مبلغ ۲۰۰ هزار تومان در این حساب سپرده‌گذاری کنند. حداق زمان دریافت وام، پنج سال بعد از افتتاح حساب و واریز سپرده ماهانه است.

با پنج سال سپرده‌گذاری، مبلغ وام مسکن جوانان در تهران ۴۰۰ میلیون تومان، کلانشهرها ۳۵۰ میلیون و سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان می‌شود.

اما اگر افراد ۱۵ سال کامل ماهانه این حساب را شارژ کنند، سقف وام هم افزایش پیدا می‌کنند. به این شکل که افراد در تهران می‌توانند یک میلیارد تومان تسهیلات خرید مسکن بگیرند. مبغ این وام در کلانشهرها ۸۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۷۰۰ میلیون تومان است.

جزئیات دریافت وام مسکن جوانان

براساس اطلاعات سایت رسمی بانک مسکن، مدت انتظار دریافت وام مسکن جوانان بین ۵ تا ۱۵ سال است.

نرخ سود تسهیلات این وام بین شش تا ۹ درصد است. که این میزان بسته به حداکثر زمان بازپرداخت وام است. اگر افراد وام مسکن خود را پنج ساله تسویه کنند تنها شش درصد سود می‌دهند اما اگر مدت بازپرداخت بالای پنج سال باشد، نرخ سود تسهیلات ۹ درصد است. حداکثر زمان بازپرداخت وام مسکن جوانان ۲۰ سال است.

چه کسانی می‌توانند وام مسکن جوانان را بگیرند؟

هر شخصی که به سن هیجده سال تمام رسیده و یا حکم رشد او از سوی دادگاه صادر شده باشد می‌تواند به نام خود یا کسانی که تحت ولایت و قیومیت او باشند حساب پس‌انداز مسکن جوانان افتتاح کند.

متقاضیان افتتاح حساب پس‌انداز مسکن جوانان باید ماهانه مبلغی را به این حساب واریز کنند. این مبلغ برای سال ۱۴۰۰ حداقل ۲۰۰ هزار تومان عنوان شده است.

منبع : تجارت نیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ